هدفم از حفظ قرآن این بود که قرآن همیشه همراهم باشد
کد خبر: 3778176
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
حافظ روشندل:

هدفم از حفظ قرآن این بود که قرآن همیشه همراهم باشد

گروه اجتماعی - حافظ روشندل قرآن کریم هدف از گام نهادن در این مسیر را همراه بودن همیشگی با کلام وحی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از گلستان فعالان و نخبگانی وجود دارند که در زمینه های مختلف قرآنی فعالیت می کنند.

روشن دل، مریم موسوی یکی از فعال قرآنی استان گلستان است که با تمام محدوویت هایی که داشت تصمیم گرفت قرآن را همیشه همراه خود داشته باشد و البته این مشکلات و محدودیتها نتوانست او را از رسیدن به هدفش باز دارد.

هرچند او گلایه هایی نیز از مسئولین برگزاری مسابقات قرآنی و نحوه داوری این مسابقات دارد تا جایی که علی رغم میل باطنی تصمیم گرفته دیگر در هیچ مسابقه ای شرکت نکند

وی صمیمانه با ما به گفتگو نشستند و به سوالات ما پاسخ دادند که در ادامه این گفتگو را به مخاطبان تقدیم می کنیم.

ایکنا: لطفا خودتان را معرفی کنید.

من مریم موسوی  متولد 1359/11/8 در تهران هستم تحصیلات خودم را تا مقطع کارشناسی ارشد زبان انگلیسی ادامه دادم و در حال حاضر مربی دوره های حفظ قرآن کریم هستم.

ایکنا: انگیزه شما برای حفظ قرآن چه چیزی بود؟

من خیلی قرآن را دوست داشتم و دلم میخواست بتوانم  همیشه قرآن را همراه خودم داشته باشم برای رسیدن به این هدف تمام موانعی که برای یک نابینا وجود دارد را کنار زدم و شروع به حفظ قرآن کردم و الان قرآن همیشه همراه من است و در هر زمانیکه بخواهم، درمحل کار، در اوقات فراغت و ...  قرآن میخوانم و از اینکه این توفیق را دارم خوشحالم.

ایکنا: چه مدت زمانی طول کشید تا قرآن را به طور کامل حفظ کنید؟

نوزده ماه طول کشید یعنی از دی ماه 83 تا مردادماه 85

ایکنا: شیوه تحصیل و یاد گیری شما چگونه است؟

زمانی که خودم قرآن راحفظ می کردم کلاس هابه صورت سه روز در هفته و از هشت صبح بود که هفته ای 6 صفحه حفظ می کردیم. اما من هر آیه را به بخش های کوچکتر تقسیم و حفظ می کردم و به همین ترتیب تا پایان هر صفحه آیه ها را حفظ میکردم و در آخر پنج بار به نیت پنج تن و یا چهارده بار به نیت چهارده معصوم آیات را تکرار میکردم.

ایکنا: آیا قرآن آموزهای شما هم نابینا هستند؟

نه همه قرآن آموزهای من خداروشکر بینا هستند.

ایکنا: آیا هیچ نهاد، سازمان یا موسسه ای شما را در برپایی این کلاسها یاری میکند؟

خیر ما تحت پوشش هیچ نهادی فعالیت نمیکنیم و این کار کاملا یک حرکت خودجوش در جهت پرورش حافظان قرآن است.

ایکنا: از قرآن آموزانتان بیشتر برایمان بگویید.

قرآن آموزهای تحت آموزش بنده 20نفر هستند که در رده های سنی 14تا 50 سال قرار دارند و هشت نفر از آن ها حافظ کل قرآن شده اند البته تعدادی از آنها از ما جدا شده اند و تعداد دیگر در کنار ما مشغول تدریس هستند.

ایکنا: در زمینه حفظ چه مشکلاتی داشتید؟

چون تصمیم خودم را گرفته بودم انگیزه زیادی برای حفظ داشتم البته یک قرآن با خط بریل برایم کافی بود که بالاخره پیدا کردم و شروع کردم به حفظ کردن سخت بود ولی شیرین بود. اما متاسفانه خاطرات خوبی از مسابقات ندارم در مسابقات عملکرد مدیریت بسیار ضعیف بود طوری که من با وجود رتبه های استانی بسیاری که کسب کرده ام تصمیم گرفته ام دیگر در هیچ مسابقه ای شرکت نکنم.

یکی از این مشکلات داورانی بود که برای این مسابقات انتخاب می شوند به نظر من برخی از  آنها یا صلاحیت لازم را نداشتند و یا آنقدر بد رفتار میکنند که انگیزه فرد شرکت کننده از بین می رود.

ایکنا: حفظ قرآن به چه میزان توانست در زندگی شما تاثیر گذار باشد؟

حفظ قرآن باعث پر برکت شدن اموالم شده است از طرفی فرد حافظ میان افراد جامعه محبوب می شود یعنی هم اینکه پاداش دنیوی و هم پاداش اخروی نصیب او می شود.

ایکنا: توصیه خاصی برای جوانان دارید؟

به نظر من جوانان باید به سمت حفظ بیاییند. حفظ قرآن دستور رهبر است، همه ما باید تابع دستورات ولایت باشیم  وقتی حضرت آقا فرموده اند باید 10میلیون حافظ داشته باشیم هرکس باید در حد توان در این راه وارد شود.

این یک عیب است که هر کدام از ما نتوانیم تعداد دیگری را در راه حفظ قرآن وارد کنیم خیلی زشت است که یک معتاد با اینکه راهش درست نیست  میتواند تعدادی از افراد جامعه را آلوده کند ولی کسانی که در راه درست هستند تلاشی برای همراه کردن دیگران نکنند برای همین یک حافظ قرآن هم باید با رفتار درست و تبلیغ درست مردم را به سوی حفظ سوق دهد.

خبرنگار: فاطمه حسنی

captcha