بهره‌گیری از ابزارهای جدید رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ دینی ضروری است
کد خبر: 3785523
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

بهره‌گیری از ابزارهای جدید رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ دینی ضروری است

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان بر ضرورت بهره‌گیری از ابزار‌های جدید رسانه‌ای و تبلیغاتی برای ترویج فرهنگ دینی تأکید کرد.

بهره گیری از ابزارهای جدید رسانه ای برای ترویج فرهنگ دینی ضروری است

به گزارش ایکنا از هرمزگان،به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام مسلم پور جمالی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان سه‌شنبه 9 بهمن‌ماه اظهار کرد: تبلیغ دین، هرگز محصور در مکان و زمان و ابزار خاصی نبوده، مبلّغان دین اسلام از گذشته تاکنون، از هر فرصتی برای تبیین معارف اسلام بهره برده‌اند.

وی افزود: پیش‌ازاین، منبر، یکی از مؤثرترین و قدیمی‌ترین ابزارهای تبلیغ دین محسوب می‌شد که البته هنوز هم باوجود گسترش شبکه‌های اجتماعی، جایگاه خاصی در بین مردم دارد؛ اما با پیشرفت فنّاوری و استقبال مردم از ابزارهای جدید رسانه‌ای و تبلیغاتی، به‌خصوص فضای مجازی، ضرورت بهره‌گیری از آن‌ها در کنار سایر فعالیت‌های تبلیغی ضروری به نظر می‌رسد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: ارتباطات، عنصر بسیار مهمی در زندگی انسان معاصر به شمار می‌رود. درگذشته، بیشتر ارتباطات از طریق انتقال مستقیم پیام میان پیام‌دهنده و پیام گیرنده و به‌صورت چهره به چهره صورت می‌گرفت؛ امـا امروزه این مسئله، از طریق وسایل ارتباط‌جمعی متنوعی نظیر: رادیو، تلویزیون، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام پور جمالی گفت: با ورود اینترنت به ایران و گسترش نفوذ آن در میان سطوح مختلف جامعه و نـیز بـه دنبال آن، افزایش چراغ خاموش خطرات و مشکلات ناشی از استفاده نادرست از این فضای ارتباطی و تأثیرات مخرب آن بر روح و روان و شخصیت افراد، این مسئله به یکی از دغدغه‌های اصلی بزرگان و تصمیم سازان نظام تبدیل شد.

وی ادامه داد: ایـن ابـزار رسانه‌ای با توجه به ویژگی‌های فـرازمانی و فـرا مکانی کـه دارد، تأثیرات شگرفی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی بر جای گذاشته، زندگی روزمره افراد جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده اسـت.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اهـمیت فضای مجازی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به‌صورت گسترده در مقاطع زمانی مختلف، بر لزوم تمرکز بر فضای مجازی تأکید داشـته اند. ایـشان اهـمیت پرداختن به فضای مجازی را به مثابه اهمیت انقلاب اسلامی دانسته، این فضا را به رودخانه ای پُر از آب و خروشان تـشبیه مـی کنند کـه پیوسته بر آب آن افزوده می شود و در صورت استفاده صحیح، می توان آن را به یک فرصت تـبدیل کـرد؛ وگـرنه به تهدیدی ویرانگر منجر می شود.

پور جمالی با تاکید بر نظارت و کـنترل بـر فضای مـجازی ابراز کرد: در فـضای مـجازی، برخلاف سایر ابزارهای تبلیغاتی که در آن مـخاطب کـاملاً منفعل و متأثر است، بستر برای مخاطب باز و آزاد است و فرد در هر جایی کـه تـمایل داشته باشد، می تواند حضور یابد و نقش فعالی را ایفا کـند. ایـن ویژگی، باعث شده است کـه در سـال های اخیر، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جایگاه قابل توجهی در میان افراد جامعه، به ویژه نـسل جـوان، پیدا نمایند و تأثیر فراوانی بـر زنـدگی فـردی و اجتماعی و شکل دهی هـویت آن‌ها بر جای گذارند.

انتهای پیام

captcha