همایش «مهمانی لاله‌ها» و شب شعر «فجر فاطمی» در بوشهر
کد خبر: 3786804
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

همایش «مهمانی لاله‌ها» و شب شعر «فجر فاطمی» در بوشهر

کانون خبرنگاران نبأ ــ طی هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بوشهر اعلام شد که همایش «مهمانی لاله‌ها» و شب شعر «فجر فاطمی» از جمله برنامه‌های شاخص آئینی و فرهنگی در ایام دهه فجر و فاطمیه در این شهر است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست آیت‌الله صفایی بوشهری، روز گذشته، 13 بهمن‌ماه سال جاری، در مجتمع فرهنگی کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.

تحقق رشد فرهنگی و دینی جامعه با تدوین سند چشم‌انداز

آیت‌الله صفایی بوشهری، رئيس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در این آئین ضمن درخواست تشکیل کارگروه بنیاد شهید به جهت ترویج فرهنگ شهید و شهادت و گزارش نتایج آن برای هشتمین جلسه اظهار کرد: مسئولان اجرایی باید اعتبارات فاز اول پژوهشی تدوین سند چشم‌انداز فرهنگی استان بوشهر را در راستای پازل کلان و بنیادین اطلس فرهنگی تأمین کنند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در جلسات شورای فرهنگ عمومی می‌بایست جلسات بر روی موضوعات تخصصی و اطلس بنیادین فرهنگی ریل‌گذاری شود تا شاهد رشد فرهنگی و دینی در سطح جامعه شهری و روستایی باشیم.

قدمت کتابخانه و قرائت‌خانه‌های قدیمی بوشهر

فاطمه کرم‌پور، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این جلسه، بوشهر را به عنوان اولین بندری که خط و کتابت در آن راه‌اندازی شده بود، توصیف و خاطرنشان کرد: کتابخانه بندر سیراف و کتابخانه کوی ریشهر بندر بوشهر به عنوان کتابخانه و قرائت‌خانه‌های قدیمی استان بوشهر در منطقه هستند.

تجلیل از خبرگزاری‌های فعال

نصرالله شفیعی، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نمادی از تحقق اراده ملت ایران برای رهایی از استبداد دشمنان نظام است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه افزود: یکی دیگر از اهداف انقلاب اسلامی در سال 1357 رسیدن سایر اقشار جامعه به تعالی فرهنگی بود و در این رابطه رفاه اقتصادی کارساز نیست و در اصل باید گفت که فرهنگ اساس اصلی یک کشور است.

وی بیان کرد: آیت‌الله صفایی بوشهری شخصیت و چهره‌ای علمی و نخبگانی در عرصه ملی و بین‌المللی است و سایر ارگان‌ها و مردم جامعه باید از ظرفیت این چهره‌های انقلابی بهرمند شوند.

شفیعی از اجرای قریب به 4 هزار برنامه مردم‌محور در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها ویژه جشن‌های ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: رسانه‌های مجوزدار، کارگروهی ویژه و استراتژیک هستند که صدا و ندای انقلاب را به اقصی نقاط کشور می‌رسانند و از خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری بین‌المللی قرآن و خبرگزاری شبستان به جهت تعامل خبری به صورت ویژه تشکر و قدردانی می‌کنم.

تجلیل از خلبانان پروازی دفاع مقدس در دهه فجر

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر از تجلیل 18 خانواده شهید و ایثارگر انقلابی خبر داد و گفت: برنامه تجلیل از اولین خلبانان پروازی دفاع مقدس پایگاه ششم شکاری خلبان شهید سیدعلیرضا یاسینی و همچنین آئین همایش «مهمانی لاله‌ها» پنجشنبه، 18 بهمن‌ماه، ساعت 15 در محل حسینیه اباعبدالله الحسین(ع)، گلزار بهشت صادق(ع) منطقه 1 شهر بوشهر برگزار می‌شود.

الله‌کرم پولادی، مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: باید تمامی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با استفاده از فناوری‌های نوین باشد که این امر به صرفه‌جویی اقتصادی و سرعت بخشیدن به کار کمک می‌کند.

طرح «سرای محلات» در 22 محله بندر بوشهر

صادق سعیدی، مدیریت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندر بوشهر، نیز با اعلام اینکه طرح «سرای محلات» در 22 محله اجرایی می‌شود، اظهار کرد: طرح «خانه تسنیم» نیز به‌زودی اجرایی خواهد شد و هر خانه 43 کانون تخصصی زیر گروه دارد.

نشست شعر «فجر فاطمی» دانشجویان با حضور قاسم صرافان

حسین اسکندری، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان بوشهر از برگزاری جلسات گفت‌وگو و مناظرات دانشجویی در محل دانشگاه خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد: نشست شعر «فجر فاطمی» دانشجویان با حضور قاسم صرافان، حمیدرضا شکارسری و 60 شاعر بوشهری دوشنبه، 15 بهمن، ساعت 15:35 در سالن کنفرانس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان بوشهر واقع در خیابان شهید علیرضا ماهینی برگزار می‌شود.

حسین کارگر، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر نیز با بیان اینکه عزاداری فاطمیه نماد غیریت دینی است، بیان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه خطبه فدکیه یکی از برنامه‌های دهه فاطمیه در استان بوشهر است.

سرهنگ سهراب انبارکی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق‌(ع) با بیان اینکه بحث فرهنگ دینی یکی از واجبات حوزه اجتماعی است، اظهار کرد: می‌بایست حوزه فرهنگی در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های شورای فرهنگ عمومی به عنوان شاخص اصلی دیده شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق‌(ع) گفت: اولویت‌بندی در کارها مهم است و اولویت‌گذاری در برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی و دیگر ساختارهای جامعه به رشد علمی و دانش پایه جوانان انقلابی کمک می‌کند، در حکومت دینی و جامعه دینی باید نسبت به اولویت‌بندی برنامه‌های اجرایی، فرهنگی و ... دقت نظر ویژه انجام گیرد.

رفع مهجوریت قرآن و اهل بیت(ع) یکی از دستاوردهای انقلاب است

حجت‌الاسلام سید‌علی‌پناه محمودی‌نیا، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در این جلسه با اشاره به اینکه رفع مهجوریت قرآن و اهل بیت رسول‌الله(ص) یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، گفت: کاروان قرآنی انقلابی از سوی رادیو قرآن و با حضور نمایندگان جامعه قرآنی کشور در محفل انس با قرآن 8 نقطه شهری و روستایی استان بوشهر حضور یافتند و از همچنین از خانواده شهدای قرآنی تجلیل کردند.

اجرای 40 برنامه با محوریت تشکل‌های مردمی و دینی

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز خبر داد: گفتمان‌هایی با موضوعات «اندیشه امام و رهبری، صبر و مقاومت، افول استکبار جهانی» با هدف تببین در تشکل‌های مردمی و دینی و همچنین 40 برنامه محوری طلایه‌داران تبلیغ و طلایه‌داران فجر فاطمی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمودی‌نیا بیان کرد: 700 گفتمان دینی با همکاری آموزش و پرورش و با مشارکت انجمن اسلامی دانش‌آموزان در مراکز آموزشی مدارس در حال برگزاری است.

نبود کارنامه درخشان در فضای تولیدات مؤثر مجازی

سردار خلیل واعظی، فرماندهی انتظامی استان بوشهر نیز در پایان با بیان اینکه دستگاه‌ها و ارگان‌ها کارنامه درخشانی در فضای تولیدات مؤثر مجازی ندارند، گفت: کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی باید برنامه را جهت کاربردی‌تر شدن به متخصصین و مجموعه‌های دانش‌بنیان واگذار کنند.

حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

انتهای پیام

captcha