خودکفایی و بروزرسانی تجهیزات دفاعی پس از انقلاب
کد خبر: 3787482
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

خودکفایی و بروزرسانی تجهیزات دفاعی پس از انقلاب

گروه اجتماعی ــ فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند گفت: امروز قرارگاه پدافند هوایی ارتش با توجه به تحریم‌های موجود به خودکفایی رسیده و تجهیزات بروز مطابق با استانداردهای بین‌المللی شده است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدرضا بهرام نژاد، امروز 15 بهمن، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نیروی هوایی از ابتدای انقلاب اسلامی به ملت ایران پیوست و بارقه امیدی برای به ثمر نشستن انقلاب بوده است.
وی گفت: با پیوستن ارتش جمهوری اسلامی ایران به سیل خروشان مردم، روند پیروزی انقلاب اسلامی تسریع شد و سایر نیروهای ارتش نیز با اعلام بیعت با امام راحل در کنار ملت حضور داشتند.
فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند افزود: روز نیروی هوایی بخشی از تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بوده و گرامیداشت این روز از اهمیت بسزایی برخوردار است.
بهرام نژاد تصریح کرد: با توجه به تهدیدات و نیاز عملیاتی وجود پایگاه‌های هوایی برای بخشی از کشور تعریف می‌شود و ایجاد پایگاه شهید حسینی در منطقه شرق کشور نیز از این مسئله مستثنی نیست.
وی ادامه داد: شناسایی تهدیدات و ارتقای تجهیزات دفاعی، انجام آموزش‌های لازم و استفاده از تجربیات اندوخته شده بخشی از برنامه‌های پایگاه برای مقابله با تهدیدات منطقه است.
فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند با بیان اینکه انتقال پایگاه هوایی به فرودگاه مصوبه شورای عالی امنیت ملی را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تمام تهدیداتی که در منطقه رصد می‌شود حضور این پایگاه هوایی در فرودگاه بیرجند مزایای بسیاری دارد.
بهرام نژاد اظهار کرد: این پایگاه می‌تواند روند امدادرسانی به تمام تهدیدات طبیعی در شهر را تسریع ‌کند و وجود این پایگاه در شهر سبب صرفه جویی در امور اقتصادی و کم شدن زمان مقابله با تهدیدات احتمالی و پیرامونی مرزها می‌شود.
وی افزود: انتقال پایگاه هوایی به فرودگاه بیرجند در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده است که این انتقال، نظر کارشناسان است که در 40 سال اخیر تمام تهدیدات منطقه را می‌شناسند و دغدغه‌های مردم در نظر گرفته شده است.
فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند با بیان اینکه وجود پایگاه هوایی در شهر بیرجند برکات زیادی دارد، گفت: هواپیماهای پایگاه هوایی شهید حسینی کمتر از چند دقیقه خود را به تهدیدات می‌رسانند.
بهرام نژاد با بیان اینکه بخشی از تجهیزات به فرودگاه بیرجند منتقل می‌شود و بخشی از تجهیزات در پایگاه فعلی می‌ماند و به عنوان فرودگاه کمکی در کنار فرودگاه بیرجند به فعالیت خود ادامه می‌دهد، تصریح کرد: امیدواریم انتقال پایگاه هوایی شهید حسینی به فرودگاه بیرجند به زودی انجام شود.
وی با بیان اینکه پایگاه هوایی ‌آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه تهدیدی دارد و پیش بینی فراتر از آن را نیز دارد، اظهار کرد: در این پایگاه هوایی، هواپیماهای چند منظوره وجود دارند که می‌توانند ضمن درگیری با تهدیدات هوایی از نیروهای سطحی پشتیبانی کنند و ماموریت‌های تعریف شده را به خوبی انجام دهند.
فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند بیان کرد: امروز قرارگاه پدافند هوایی ارتش با توجه به تحریم‌های موجود به خودکفایی رسیده است که در اختیار گرفتن شناورهای سطحی و زیر سطحی و حضور مقتدرانه در آب‌های بین‌المللی و انوع تانک‌ها و خودروهای رزمی در نیروی زمینی، وجود رادارهای تاکتیکی در قرارگاه پدافند هوایی و تعداد زیادی از انواع هواپیماهای آموزشی و جنگی ساخت داخل مانند کوثر در نیروی هوایی و هزاران پروژه دفاعی افزایش چشم گیری داشته است.
بهرام نژاد با بیان اینکه تمام تجهیزات در پایگاه هوایی بروزرسانی شده و به سطح استاندارد بین‌ا‌لمللی رسیده است، تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی مستشاران آمریکایی در نیروی هوایی حضور داشتند و طراحی رزمایش‌ها و سیاست گذاری‌های نیروی هوایی را انجام می‌دادند و این موجب وابستگی روز به روز و بیشتر به آن‌ها می‌شد اما پس از انقلاب اسلامی، پرسنل ایثارگر در نیروی هوایی تمام کارها را به دست گرفتند و امروز خود طراحی عملیات می‌کنیم و بیشترین بهره‌مندی از امکانات موجود در راستای دفاع از آسمان میهن را خود انجام می‌دهیم.
وی افزود: نیروی هوایی یکی از نیروهای پیشرو در جنگ الکترونیک است و اگر می‌خواهیم در این جنگ پیروز شویم همواره باید تجهیزات را ارتقا و بروزرسانی کنیم.
فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند با اشاره به برنامه‌های دهه فجر پایگاه هوایی، تصریح کرد: برگزاری مراسم 19 بهمن با حضور پرسنل و کارکنان و خانواده آنان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت روز نیروی هوایی، شرکت در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با کارکنان بازنشسته و برگزاری جلسات مختلف برای کارکنان و غبارروبی مزار شهدا از جمله این برنامه‌ها است.
بهرام نژاد یادآور شد: پایگاه هوایی شهید حسینی محدوده سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و سمنان را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام

captcha