مردم قم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مهمان لاله‌ها می‌شوند
کد خبر: 3788144
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

مردم قم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مهمان لاله‌ها می‌شوند

گروه اجتماعی ــ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بیان کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم قم در مهمانی شش هزار لاله گلگون‌کفن دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم  با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

مردم قم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مهمان لاله‌ها می‌شوندبه گزارش ایکنا از قم، ‌سید‌جواد هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، امروز، 17 بهمن‌ماه در جمع ‌ خبرنگاران بیان کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم قم در مهمانی شش هزار لاله گلگون کفن دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم  با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

وی افزود: برنامه مهمانی لاله‌ها از برنامه‌های محوری ستاد بزرگداشت دهه فجر و از سوی کمیته ایثارگران دهه فجر به دبیری بنیاد شهید وامور ایثارگران دنبال می‌شود، در این برنامه 72 گلزار شهید در قم غبار روبی، گلباران و عطر افشانی می‌شود.

مسئول کمیته ایثارگران دهه فجر استان قم ادامه داد: برنامه مهمانی لاله‌ها با حضور تمامی خادمان شهدا، خانواده شهدا، مردم قم و مسئولان در تمامی گلزارهای شهری و روستایی برگزار می شود؛ این برنامه در سطح شهر به صورت محوری در گلزارهای علی بن جعفر(ع)، بهشت معصومه(س)، امامزاده ابراهیم(ع)، سوم خرداد و شیخان برگزار می‌شود و کاروان‌های گل از مسجد باب‌الجنه به سمت گلزار علی‌بن جعفر(ع) و از میدان معصومیه به سمت گلزار امامزاده ابراهیم(ع) حرکت می‌کند.

سردار هاشمی اضافه کرد: هم‌چنین گلباران توسط یک فروند بالگرد در شهر قم انجام می‌شود، نیروهای نظامی و انتظامی نیز با حضور در گلزارهای قم به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

وی اظهار کرد: دیدار، تکریم و تجلیل از مقام شامخ خانواده معظم شهدا و ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، روحیه‌ای که طی چهاردهه موجب ایستادگی و مقاومت ملت در برابر تمامی دسیسه‌های دشمنان است، در این طرح دیدار از 180 جانباز دوران انقلاب اسلامی و 35 خانواده شهید دوران انقلاب و دیدار با تمام جانبازان قطع نخاع و دیدار با تنها جانباز 70 درصد دوران انقلاب اسلامی از برنامه‌هایی است که از 12 بهمن‌ماه آغاز و تا 22 اسفندماه روز شهید ادامه دارد.

سردار هاشمی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این ایام توزیع دفترچه‌های اقامت به اتباع شاهد و ایثارگر برای نخستین بار با ارائه 24 دفترچه است که تا 250 دفترچه ادامه می‌یابد، گلبانگ انقلاب در مدرسه شاهد نمازی‌خواه با حضور آیت‌الله حسینی‌بوشهری، برگزاری مراسم توسط تشکل‌های شاهد و ایثارگر تشکل دعای سمات والدین شهدا در روز 12 بهمن و تشکل آزادگان با حضور آزادگان دوران انقلاب با برنامه خاطره‌گویی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اعزام کاروان‌های ورزشی به مسابقات ملی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات دارت توسط بانوی ایثارگر قم ازدیگر برنامه‌های این ایام بوده‌ است.

کمیته ایثارگران دهه فجرانقلاب اسلامی با حضور18 دستگاه و با ارائه 20 برنامه کار خود را آغاز کرد، از آن جمله برنامه غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در 72 گلزار شهید، دیدار بنیاد شهید و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان با خانواده معظم شهدا، نصب تصاویر شهدای انقلاب درسطح شهر و در محل شهادت ایشان، نواختن زنگ ایثار در مدارس، برگزاری یادواره‌های شهدا، مسابقات ورزشی، جشن انقلاب در مدارس، تبلیغات محیطی، ایجاد ایستگاه صلواتی، پیشنهاد افتتاح پروژه‌ها به نام شهدا است.

انتهای پیام

captcha