فعالیت‌های جامعه قرآنی رسانه‌ای شود/ معرفی نفرات برتر ‌مسابقات ‌به نهادهای مختلف‌
کد خبر: 3790432
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

فعالیت‌های جامعه قرآنی رسانه‌ای شود/ معرفی نفرات برتر ‌مسابقات ‌به نهادهای مختلف‌

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ داوران و متسابقان جشنواره قرآنی مدهامتان ادامه‌دار بودن مسابقات قرآن را گامی برای پیشرفت جامعه قرآنی دانستند و بر رسانه‌ای شدن فعالیت‌‌های جامعه قرآنی تأکید کردند.

از بسترسازی برای فعالیت‌های قرآنی تا تأثیر قرآن در زندگیبه گزارش ایکنا از زنجان، مرحله استانی سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در روزهای 25 و 26 بهمن‌ماه سال ‌با حضور 339 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان زنجان که  103 نفر از متسابقان را بانوان و 235 نفر از متسابقان را آقایان تشکیل می‌دادند، برگزار شد.
 
لزوم بازتاب رسانه‌ای مسابقات قرآنی
حسن سلیمانی، داور رشته حفظ قرآن کریم در حاشیه این جشنواره اظهار کرد: استمرار مسابقات مدهامتان در سال‌های اخیر باعث شده است قاریان و حافظان قرآن جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند و مسئولان و متولیان فرهنگ قرآنی بایستی از ظرفیت موجود استفاده کنند زیرا ممکن است بیشتر استعدادها محلی برای بروز و ظهور نداشته باشند.
وی تصریح کرد: برگزاری اینگونه رویدادهای قرآنی، با روش‌های فرهنگی مختلف بازتاب زیادی در استان دارد؛ اگر در جامعه قرآنی رویدادی رخ می‌دهد بایستی کار رسانه‌ای هم داشته باشد تا خیل عظیمی از مردم در جریان فعالیت‌های قرآنی قرار بگیرند این نوع حرکت قرآنی کار فرهنگی مثبتی است.
کاظم نصیری، دیگر داور این دوره از مسابقات مدهامتان برگزاری این گونه مسابقات برای آینده قرآنی استان را امیدوارکننده خواند و گفت: ادامه‌دار بودن مسابقات قرآنی به پیشرفت جامعه قرآنی کمک می‌کند و مسئولان باید نفرات برتر این مسابقات را به نهادهای مختلف معرفی کنند تا این پیشرفت قرآنی به وجود آمده متوقف نشود.
محمد بیگدلی، یکی از متسابقان 13 ساله در رشته ترتیل سطح مسابقات از لحاظ کمی و کیفی را خوب توصیف کرد و افزود: از 6 سالگی آموزش قرآن کریم را آغاز کردم و اولین بار است که در مسابقات قرآنی مدهامتان شرکت می‌کنم و پیش از این هم در رشته حفظ قرآن کریم مسابقات حسینیه اعظم زنجان مقام اول را کسب کردم.
محمدرضا علوی 14 ساله هم که در رشته اذان و از کانون شهید بهشتی مسجد میرزااحمد در این دوره از مسابقات حضور یافته بود، بیان کرد: شرکت‌کننده در رشته حفظ زیاد است و همین موضوع باعث می‌شود برای کسب موفقیت در مسابقات تلاش بیشتری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از کلاس اول آموزش قرآن کریم را با تشویق مادرم آغاز کرده‌ام و با حضور در کانون شهید بهشتی و شرکت در کلاس‌های قرآنی که از کیفیت خوبی هم برخوردار است توانستم به موفقیت‌هایی هم دست پیدا کنم و پیش از این در مسابقات ناحیه‌ای مدرسه خود در رشته قرائت مقام اول را کسب کردم.

موفقیت تحصیلی‌ام را مدیون قرآن هستم

رضایی از دیگر شرکت کنندگان 16 ساله رشته ترتیل هم به اثرات قرآن در زندگی خود اشاره کرد و گفت: اولین بار است در این مسابقات شرکت کرده‌ام.
وی عامل موفقیت خود در تحصیل را مدیون قرآن دانست و گفت: مادرم حافظ قرآن کریم است و من را در این مسیر تشویق می‌کند.
مهدی کردلو هم دیگر شرکت‌کننده 16 ساله این دوره از مسابقات در رشته قرائت تقلیدی ابراز کرد: از سال 92 آموزش قرآن کریم را آغاز کرده‌ام و نتایج توجه به قرآن را در زندگی و تحصیل مشاهده می‌کنم.
انتهای پیام
captcha