کلاهبرداری از شهروند کرمانی از طریق درگاه پرداخت جعلی
کد خبر: 3791834
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

کلاهبرداری از شهروند کرمانی از طریق درگاه پرداخت جعلی

گروه اجتماعی - رئیس پلیس فتا استان کرمان از یک مورد پرونده عامل برداشت غیر مجاز از حساب شخصی که با استفاده از ایجاد صفحات درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری می کرد خبر داد .

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از سایت پلیس، سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان دیروز چهارشنبه، 1 اسفند گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایى ضمن مراجعه به پلیس فتا بیان کرد بدون اطلاع وی از حساب بانکی‌اش مبلغ 45 میلیون ریال برداشت شده است لذا تقاضاى شناسایى عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکى‌اش را داشت.
وی افزود: با انجام تحقیقات مقدماتی و تلاش کارشناسان پلیس فتا متهمی که با استفاده از شگردهای نوین مجرمانه سعی در عدم گذاشتن ردی از خود را داشت، شناسایی و طی عملیاتی دستگیر کردند.
یادگارنژاد بیان کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه برداشت غیرمجاز از حساب شاکی بوده که پس از روبرو شدن با مستندات پرونده به جرم خود اعتراف کرد و با تحقیقات بیشتر مشخص شد که وی با ایجاد درگاه‌های پرداخت جعلی‌(فیشینگ) اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران اینترنتی می‌ کرد .
وی به شهروندان هشدار داد و گفت: فرصت‌طلبان با تبلیغات عوام فریبانه و با ایجاد صفحاتی مشابه درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک‌ها اقدام به شکار مشتریان و سوء استفاده از اطلاعات حساب آنان می‌کنند و این سایت‌ها علاوه بر تشابه محتوایی، از نظر نام دامنه نیز بسیار شبیه سایت اصلی می‌باشند.
رئیس پلیس فتا کرمان تصریح کرد: هموطنان می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از فیشینگ و سایرجرائم سایبری مطلع شوند.
انتهای پیام

captcha