۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان‌جنوبی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی
کد خبر: 3792867
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان‌جنوبی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هر ساله تعداد گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به استان ۲۰ درصد افزایش دارد، گفت: بیش از ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی برای پذیرایی از مسافران نوروزی در نوروز ۹۸ فعال است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسن رمضانی، امروز 5 اسفند، در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی اظهار کرد: ستاد خدمات سفر استان در تمام شهرستان‌ها فعال است.
وی از تشکیل کمیته شهرداران ستاد خدمات سفر در استان برای نخستین بار خبر داد و گفت: آماده سازی فضا، تاسیسات گردشگری و بازارچه‌های صنایع دستی توسط اداره کل میراث فرهنگی انجام می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هر ساله تعداد گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به استان 20 درصد افزایش دارد، گفت: بیش از 40 اقامتگاه بوم گردی برای پذیرایی از مسافران نوروزی در نوروز 98 فعال است.
رمضانی تصریح کرد: کاروانسرای چهار گنبد طبس در نوروز 98 به بهره‌برداری می‌رسد و اقامتگاه بوم گردی روستای هریوند نیز آماده بهره‌برداری است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 170 غرفه بازارچه صنایع دستی در استان فعال بوده و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود 278 غرفه بازارچه صنایع دستی در سطح استان به مناسبت ایام نوروز برپا شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بازارچه صنایع دستی برای نوروز 98 در 150 شهر و روستای استان برپا خواهد شد و بسیاری از جذابیت‌های استان در کتابچه‌ای چاپ می‌شود.
رمضانی با بیان اینکه اپلیکیشن سفر راه‌اندازی و در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد، اظهار کرد: تلاش شده ویژه برنامه نوروزگاه امسال با شادابی بیشتری انجام شود.
وی از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در شهرهای مختلف استان در نوروز 98 خبر داد و افزود: همچنین 16 موزه استان آماده بازدید مسافران نوروزی و گردشگران است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جشنواره بهار نارنج ابتدای نوروز 98 در شهرستان طبس برگزار می‌شود، یادآور شد: سیاه چادر عشایری در تمام شهرهای خراسان جنوبی برای ایام نوروز مستقر می‌شود.
انتهای پیام

captcha