تجربيات جهاددانشگاهی باعث تحرك‌بخشی به جوانان می‌شود
کد خبر: 3793134
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

تجربيات جهاددانشگاهی باعث تحرك‌بخشی به جوانان می‌شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: تجربیات علمی، فرهنگی و سیاسی جهاددانشگاهی برای نسل جوان بسیار پرتحرک است.

تحرک بخشی به جوانان رویکرد فعالیت‌های فرهنگی جهادانشگاهیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، ۶ اسفندماه در دیدار با معاون فرهنگی جهاد‌دانشگاهی کشور و مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه فرهنگی جهاددانشگاهی کشور اظهار کرد: اصولاً جهاد یک امر ارزشی و عبودیتی است و ضرورت دارد اما در طبقه‌بندی، جهاد علمی و فرهنگی بالاترین ارزش را دارد.
وی با اشاره به کیفیت خوب برنامه‌های فرهنگی جهاد‌دانشگاهی با تأکید بر جوانان، افزود: امام خمینی(ره) بر توجه به جوانان بسیار تأکید می‌کردند.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: جوانان ممکن است کم‌تجربه باشند و تقلیدهای حساب نشده در آنان رسوخ پیدا کند اما عدالت‌خواه بوده، نسبت به جامعه احساس مسئولیت می‌کنند و آرمان‌های بلندی دارند.
عبادی با بیان اینکه جهاد در همه مکان‌ها در مقام قرب خداوندی در دسته‌بندی جزء رده‌های ارزشمند است، تصریح کرد: اصولاً ریلی که بشر می‌تواند روی آن حرکت کند، علم است.
وی با بیان اینکه ایمان صحیح به علم جهت میدهد و انقلاب اسلامی همین کار را باید انجام دهد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در این چهل سال موفقیتها و آسیب‌های بزرگی را تجربه کرده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: در گام دوم انقلاب باید حرکت جهادی انجام شده و کم‌تفاوتی‌ها را جبران کنیم و هر قشری از جامعه وظیفه خود را در این راه باید انجام دهد.
عبادی با بیان اینکه تجربیات علمی، فرهنگی و سیاسی جهاد‌دانشگاهی برای نسل جوان بسیار پرتحرک است، خاطرنشان کرد: کسب تجربه گذشتگان می‌تواند به دانش نسل جوان بسیار موثر باشد.
وی با اشاره برگزاری جشنواره ابن حسام خوسفی در استان توسط جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، یادآور شد: ابن حسام خوسفی شخصیتی بامعرفت داشت که این امر جدای از اشعار مذهبی او بااهميت است.
انتهای پیام

captcha