لزوم جلوگیری از کاسبی‌های غیرمجاز به اسم طب سنتی
کد خبر: 3794053
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱

لزوم جلوگیری از کاسبی‌های غیرمجاز به اسم طب سنتی

گروه سیاست و اقتصاد- مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: اجازه نمی‌دهیم در حوزه سلامت، دکان‌داری و کاسبی به نام طب اسلامی راه بیافتد و با تخلفات در این زمینه برخورد می‌کنیم.

لزوم جلوگیری از کاسبی‌های غیرمجاز به اسم طب سنتیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسلامی 8 اسفندماه در مراسم گرامی‌داشت روز بسیج جامعه پزشکی که در سالن همایش روزبه بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان برگزار شد، اظهار کرد:  در حوزه ارائه خدمات اصلی بسیج جامعه پزشکی چند نکته قابل توجه است و در دو سال اخیر سازمان وارد اجرای طرح مقدماتی به نام طرح اعتلای بسیج خدمات شده ‌است تا در قالب این طرح، ضعف‌های گذشته برطرف و خدمات از اثربخشی بیشتری برخوردار باشد.
وی با اشاره به اینکه سابق بر این اعزام تیم‌ها به مناطق محروم جهت خدمت‌رسانی در قالب تیم‌های تک‌تخصصی، احداث بیمارستان صحرایی و غیره بود، افزود: در گذشته تیم‌های چهار و پنج نفره در یک منطقه معین با هدف درمان مستقر می‌شدند اما در طرح جدید موضوع آموزش، بهداشت و پیشگیری نیز در کنار درمان مستقر شده و خط‌مشی این تیم‌ها جهت خدمت‌رسانی محسوب می‌شود.
این مسئول افزود: پیوست داشتن تیم‌ها نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار داد. یک تیم جهادی در کنار ارائه خدمت باید اثربخش باشد، اگر پیوست فرهنگی در اعزام تیم‌ها باشد پزشک می‌تواند کنار ارائه خدمات حوزه سلامت با ارتباط‌گیری با مردم، حرف‌ها و پیام‌ها و ارزش‌های انقلاب و اسلام را نیز منتقل کند.
اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در همه حوزه‌ها گرفتار نفوذ هستیم و این در حالی است که در عمده این نفوذهای دشمنان، مشکلات به دست جامعه پزشکی قابل حل است که باید همت خود را در اجرای برنامه‌ها و اعزام‌ها داشته باشیم.
مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در ادامه به موضوع طب اسلامی اشاره کرد و گفت: اجازه نمی‌دهیم به نام اسلام، در حوزه سلامت، دکان‌داری و کاسبی به نام طب اسلامی راه بیافتد که در این زمینه برخورد می‌کنیم.
وی بر توجه به چهار حوزه بصیرت، معرفت، تربیت و مهارت در امر اعزام تیم‌های پزشکی تدکید کرد و گفت: الگوسازی، شبکه‌سازی و گفتمان‌سازی سه مبحث مهم دیگری است که دشمن بر روی آن‌ کار می‌کند که در این راستا فضای مجازی و رسانه‌ها بسیار مهم هستند.
اسلامی یادآور شد: بسیج جامعه پزشکی استان زنجان در حوزه شبکه‌سازی در حوزه جذب و ساماندهی عملکرد خوبی داشته است. در امر شبکه‌سازی، می‌توان در مواقع ضروری و حساس به این شبکه دسترسی داشته باشیم که متاسفانه هنوز به حد مطلوب در این بخش نرسیده‌ام و باید به سمت آمار واقعی با دسترسی آسان به نفرات شبکه حرکت کنیم؛ چراکه شبکه‌سازی برای روزهای سخت و حساس انقلاب است.
انتهای پیام
captcha