تربیت اسلامی زمینه‌ساز زندگی در سایه آرامش است
کد خبر: 3794572
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

تربیت اسلامی زمینه‌ساز زندگی در سایه آرامش است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در کردستان نوع تربیت انسان را در انتخاب مسیر مهم دانست و گفت: تربیت الهی و اسلامی زمینه‌ساز رسیدن به درجات والای حیات زندگی در سایه آرامش خواهد بود و تربیت حیوانی و حرکت در مسیر شیطانی نیز باعث انحطاط و سقوط انسان و در نهایت زندگی جهنمی وی می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 11 اسفندماه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف از خلقت عالم، تربیت است، اظهار کرد: همه عالم برای انسان و انسان برای تکامل، تعالی و رسیدن به قرب الهی خلق شده است.
وی نوع تربیت انسان را در انتخاب مسیر مهم دانست و افزود: تربیت الهی و اسلامی زمینه‌ساز رسیدن به درجات والای حیات زندگی در سایه آرامش خواهد بود و تربیت حیوانی و حرکت در مسیر شیطانی نیز باعث انحطاط و سقوط انسان و در نهایت زندگی جهنمی وی می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان به موضوع بشارت و انذار و ضرورت بهره گیری از این آموزه دینی در موضوعات تربیتی پرداخت و عنوان کرد: در موضوع تربیت انسان نیز مربی باید در درجه اول از بشارت و تشویق استفاده کرده و در صورت نیاز و در مراحل بعد به تذکر و انذار بپردازد.
وی با اشاره به توطئه و شیطنت دشمنان دین برای زدودن اسلام و اثرات آن در جهان، بیان کرد: با شکل گیری انقلاب اسلامی و احیای دین اسلام توسط حضرت امام خمینی (ره)، دشمنان با اقدامات شیطانی خود و با تمام توان خواستند وضعیت سابق را برگردانند و امروز به برکت رهبری مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) این انقلاب خدایی تداوم دارد.
آیت‌لله حسینی‌شاهرودی با تأکید بر ضرورت مقابله با توطئه دشمنان و ایستادگی در مقابل شیطنت‌های آنان، عنوان کرد: ما وقتی موفق خواهیم شد که انسانهای خدا محور تربیت کنیم و تربیت‌شدگان ما باید دارای روحیه انقلابی، معنوی‌گرا، آرمان‌خواه، روحیه جهادی و حماسی، استکبارستیز، استقلال طلب، مردمی، عدالت‌خواه، مقاوم و شهادت طلب باشند و امروز دشمنان در تلاش هستند که این روحیات را از جوانان ما بگیرند و ذهنیت را عوض کرده و به تحریف موضوعات بپردازند.
وی تربیت نیروی های بصیر که توان شناخت این مسائل را داشته باشد، یک ضرورت دانست و با بیان اینکه امور تربیتی بسیار مهم است و در برهه ای از زمان این مساله مورد توجه جدی قرار نگرفته است، تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری این مساله باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان ، تربیت ، تعلیم و علم آموزی بر اساس حکمت را سه مؤلفه مهم در اسلام دانست و بر توسعه علم پژوهش محور و بهره‌گیری از علم بر مبنای حکمت تأکید کرد.
انتهای پیام

captcha