اراده عمومی در برخورد با تخلفات ضعیف است
کد خبر: 3794583
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

اراده عمومی در برخورد با تخلفات ضعیف است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زنجان گفت: اراده کلی و عمومی در برخورد با تخلفات در حوزه منابع طبیعی وجود ندارد، در امر برخورد قانونی باید چند دستگاه کنار یکدیگر باشند.

اراده عمومی در برخورد با تخلفات ضعیف استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، صبح امروز، 11 اسفند در جلسه گردهمایی تبیین عملکرد پروژه‌های صندوق توسعه ملی در حوزه منابع‌ طبیعی در جمع ائمه جماعات استان زنجان، اظهار کرد: تخریب منابع‌طبیعی به هر دلیلی جرم بوده و حفظ منابع خدادادی وظیفه همه مردم است.
وی با اشاره به اینکه تخریب منابع‌طبیعی طی سال‌های گذشته بسیار بالا بوده، تصریح کرد: این امر موجب بروز مشکلات فراوان در بحث منابع‌طبیعی شده ‌است. تخریب این منابع طبیعی آسیب‌های فراوانی برای نسل‌های آینده به‌هماره دارد.
امام جمعه زنجان تصریح کرد: دو موضوع تبدیل مراتع به زمین کشاورزی و عدم تعادل بین دام و مراتع به شدت موجب تخریب مراتع شده‌ است، در ایام قدیم یکی از منابع تغذیه دام‌ها، علوفه‌هایی بود که از بخشی از مراتع برداشت می‌شد.
وی افزود: در استان زنجان 10 هزار چاه غیرمجاز شناخته شده‌ وجود دارد، متاسفانه در امر برخورد قانونی با رودربایستی مواجه هستیم و این در حالی است که باید یک عزم جمعی در این بخش وجود داشته باشد.
خاتمی گفت: اراده کلی و عمومی در برخورد با تخلفات در حوزه منابع طبیعی وجود ندارد، در امر برخورد قانونی باید چند دستگاه کنار یکدیگر باشند.
این مسئول تأکید کرد: ائمه جماعات استان با شناسایی و به‌کارگیری از نخبگان و صاحبان اندیشه در اجرای برنامه‌های گام دوم استفاده کنند.
وی یادآور شد: چهل سال دوم به مراتب مشکلات کمتر از چهل نخست انقلاب است که باید امیدآفرینی به مردم از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام
captcha