ثبت‌نام چهاردهمین دوره آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
کد خبر: 3796024
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

ثبت‌نام چهاردهمین دوره آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ثبت‌نام چهاردهمین دوره آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن تا 21 اسفندماه انجام می‌شود و پذیرفته‌شدگان مدارکی معادل دیپلم تا دکترا دریافت می‌کنند.

ثبت‌نام چهاردهمین دوره آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنحجت‌الاسلام علیرضا بهبودی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: آزمون تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ از سال ۸۵ آغاز شده و امسال چهاردهمین دوره آن برگزار می‌شود.
وی ارائه مدرک تخصصی معادل دیپلم تا دکترا به برگزیدگان این آزمون را وجه تمایز با آزمون‌های سایر سازمان‌ها دانست و گفت: این مدارک هم ارزش علمی و هم ارزش استخدامی دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه آزمون تخصصی در سه مقطع حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود، بیان کرد: برای افرادی که در آزمون حفظ 10 جز قبول شوند، مدرک دیپلم حفظ ۲۰ جزء مدرکی معادل فوق دیپلم و حفظ کل مدرکی معادل کارشناسی صادر می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: کسانی که دوره‌های لازم را پشت سر بگذارند و ادامه دهند، مدارکی معادل کارشناسی ارشد و دکترا به آنها اعطا می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه در 13 سال گذشته ۸۰۰ نفر در این آزمون شرکت کردند و ۱۲۰ نفر موفق به دریافت مدرک تخصصی شدند، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۱ اسفند ماه ادامه دارد و افراد برای ثبت نام می‌توانند به سامانهwww.telavat.ir  مراجعه کنند.
بهبودی با اشاره به اینکه آزمون در سال ۹۸ برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری این آزمون فرصتی است تا افراد به حفظ قرآن تشویق شوند و برای تربیت حافظان قرآن به عنوان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری تلاش می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha