المان‌های نوروزی در ۵۰ نقطه شهر زنجان نصب می‌شود
کد خبر: 3796711
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

المان‌های نوروزی در ۵۰ نقطه شهر زنجان نصب می‌شود

گروه اجتماعی ــ شهردار زنجان به بازسازی سیستم حمل و نقل عمومی و زیباسازی شهر تأکید کرد و گفت: المان‌های نوروزی در ۵۰ نقطه شهر نصب می‌شود.

المان‌های نوروزی در ۵۰ نقطه شهر زنجان نصب می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، مسیح‌الله معصومی، شهردار زنجان، ۱۹ اسفندماه در نشست خبری اظهار کرد: شهرداری زنجان در سال ۹۷ برخلاف مشکلات مالی اقدامات گسترده‌ای انجام داده که یکی از آن‌ها به پروژه سبزه میدان مربوط می‌شود که با هم‌افزایی دستگاه‌های متعدد از نظر مراحل اداری طبق ضوابط پیش رفته است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری به عنوان یک نهاد خدمتگزار، درصد بالایی از رضایت عمومی را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: پروژه پیاده‌راه، یک پروژه‌ای با ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی و انسان‌پروری و با نگاه مدیریت ترافیک است.
وی یادآور شد: امسال ۱۵ درصد بودجه‌های عمرانی شهرداری نسبت به بودجه جاری در مقایسه با سال ۹۶ افزایش یافته که فعال بودن پروژه‌های عمرانی به معنی رونق اشتغال و اقتصاد است.
شهردار زنجان، اجرای فیبر نوری را از پروژه‌های مهم شهرداری برشمرد و گفت: این موضوع نشان می‌دهد به سمت شهر هوشمند گام برمی‌داریم. افتتاح مرکز کنترل ترافیک و نصب سامانه GPS روی اتوبوس‌ها نیز اقداماتی در راستای فرآیند ایجاد شهر هوشمند است.
این مسئول ادامه داد: سیستم حمل و نقل عمومی باید بازنگری شود. در زیباسازی شهری نگاه به شهر فقط قوطی‌های خشک نیست و مردم ربات نیستند؛ باید برای مبلمان شهری توجه خاصی شود. امسال ۵۰ المان نوروزی را به مسابقه گذاشتیم که ۱۸۰ طرح ارسال شد و در ۵۰ نقطه شهر المان‌های نوروزی نصب می‌شود.
معصومی با اشاره به اینکه در دهه فجر کلنگ‌زنی محور پادگان را داشتیم، بیان کرد: افتتاح گلخانه مرکزی که مرکز تحقیقات گل و گیاه است اقدام مثبت دیگری بود که با تولید این گیاهان، صرفه جویی ۲.۵ میلیارد تومانی نصیب شهرداری شد و حتی می‌توانیم با فروش آن به سایر شهرها و استان‌ها درآمد ۵ میلیارد تومانی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار درخت را پلاک‌کوبی کردیم، تصریح کرد: با قرار میکروچیپ در تنه درخت اطلاعاتی از جمله عمر درخت، آفت و اقدامات لازم برای رفع آن در اختیار افراد ذیربط قرار می‌گیرد و در صورت قطع یا جابه‌جایی قابل دریابی است.
شهردار زنجان با بیان اینکه ۹۳ درصد بودجه عمرانی محقق شده، خاطرنشان کرد: در ارزیابی دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب، شهرداری زنجان به عنوان دستگاه برتر انتخاب شده است.
شهردار زنجان خبر داد: در سال ۹۸ شاهد افتتاح پل گلشهر خواهیم بود؛ این پل در چند بعد دارای نوآوری بود که یکی از آن‌ها استفاده از بتن خود متراکم و کار ویژه معماری است.
وی یادآور شد: کارهای عمرانی پارک بانوان تمام شده است‌. مکانیزه شدن جمع‌آوری پسماند در سال ۹۸ در دستور کار قرار دارد و کانکس‌های تفکیک زباله را ایجاد کردیم.
معصومی در مورد آسفالت نامناسب خیابان‌ها بیان کرد: شرایط آب و هوایی و گران شدن ۳ برابری قیر سبب شده در مقابل مردم شرمنده باشیم‌ اما نهضت آسفالت را آغاز کردیم.
این مسئول ادامه داد: اتوبوس گردشگری را راه انداختیم که یک اتوبوس VIP دو طبقه است؛ ضمن اینکه بیش از ۲۰ دستگاه ناوگانی که فرسوده بود را بازسازی کردیم. تجهیزات آتش‌نشانی نیز با هزینه ۲ میلیارد تومانی بازسازی شدند.
انتهای پیام
captcha