خانه شهدا نخستین سنگر حفظ اقتدار نظام است
کد خبر: 3797516
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵

خانه شهدا نخستین سنگر حفظ اقتدار نظام است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان گفت: در مقابل توطئه‌های داخلی و خارجی دشمنان، ایثارگران و خانواده‌های‌شان بودند که انقلاب را سرپا نگه داشته‌اند و این‌بار در گام دوم انقلاب به فرموده مقام معظم رهبری، قطعا چهل ساله دوم دشواری‌ها و سختی‌هایش به اندازه چهل سال اول نخواهد بود.

خانه شهدا نخستین سنگر حفظ اقتدار نظام استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ۲۱ اسفندماه در همایش تجلیل از خادمان شهدا، اظهار کرد: مسئله جنگ از آغاز زندگی اجتماعی در بین طوایف بوده ‌است و هر قوم و گروهی برای هدفی با یکدیگر به نزاع درآمدند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: در ادیان توحیدی جنگ، با نام مقدس جهاد و در نتیجه شهادت در راه هدف با عنوان حیات جاوید و ابدی یاد شده‌ است که این هدف معنوی و مقدس است.
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم می‌فرماید که شهدا زنده‌اند و در نزد پروردگار روزی می‌خورند، افزود: اگر کسی فکر غیر این داشته باشد نشان از نداشتن شعور است. قرآن در صدر اسلام به مجاهدان فی سبیل‌الله که در رکاب پیامبر اسلام (ص) بودند، این‌گونه می‌فرماید: «اگر شما در جنگ به ظاهر آسیبی می‌بینید کشته می‌دهید نقطه مقابل شما دشمنان هم آسیب می‌بینند، الا فرق شما با آنان در این که شما برای رضای خدا بوده و پایانش بهشت است ولی برای آنان فقط دنیا است و خسارت محض است».
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: روزهای نخست اسلام، روح حماسه و ایثار از زبان پیامبر اکرم (ص) این‌گونه جاری شد کسانی ‌که برای نگه داشتن ایمان به عرصه جهاد وارد نمی‌شوند، انسان‌های منفور و منافق معرفی شده‌اند. هر کس در عمر خود جهاد فی سبیل‌الله نداشته باشد بداند این آدم وقتی از دنیا می‌رود به نوعی منافق مرده است.
وی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب دنیا احساس خطر کرد، انقلاب با شعار «نه شرقی و نه غربی» افق جدید در دنیا پدید آورد و این برای استکبار جهانی که دنیا را به دو قسمت شرق و غرب تقسیم کرده بود، دشوار بود.
امام جمعه زنجان گفت: تفکر خوشبینانه دشمن این بود که انقلاب ایران یک شورش کور است و عمرش بیش از سه ماه نیست ولی وقتی سه ماه سپری شد و دیدند این نهال رفته‌رفته تنومندتر می‌شود بر خلاف تفکرات ایجاد شده در دنیا دست به دست هم دادند تا انقلاب را شکست دهند پس نقشه کودتا را کشیدند و در این سال‌ها از هیچ توطئه و فتنه‌ای کوتاهی نکردند.
وی تصریح کرد: دشمن سرانجام جنگ را آغاز کرد؛ روزهای آغازین هشت سال دفاع‌مقدس مردم و همه دستگاه‌ها به پشتیبانی از ولایت‌فقیه به میدان آمدند. دشمن برای نابودی انقلاب آمده بود اما امام راحل با تفکر الهی دستور تشکیل بسیج مستضعفین را برای دفاع و حراست از انقلاب صادر کردند.
آیت‌الله خاتمی افزود: مقاومت، ایثار و ایمان به خدا موجب شکست دشمنان در هشت سال جنگ تحمیلی شد، امروز همه مردم و مسئولان، چه آن‌هایی که در جبهه نبرد بودند و چه آن‌ها که در جبهه نبودند اما کربلاها در جنوب و غرب ایران بنا شد، عده‌ای آنقدر بی‌توفیق بودند که حتی یک ریال هم از مال‌شان صرف جبهه نشد.
وی خاطرنشان کرد: در مقابل توطئه‌های داخلی و خارجی دشمنان، ایثارگران و خانواده‌های‌شان بودند که انقلاب را سرپا نگه داشته‌اند و این‌بار در گام دوم انقلاب به فرموده مقام معظم رهبری، قطعا چهل ساله دوم دشواری‌ها و سختی‌هایش به اندازه چهل سال اول نخواهد بود. استقلال، آزادی و اقتدار امروز را مدیون خون شهدا هستیم.
انتهای پیام
captcha