احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها در زنجان
کد خبر: 3799616
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
مدیریت بحران هشدار داد:

احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها در زنجان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از احتمال سیلابی‌شدن و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها خبر داد و گفت: شهروندان حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، علی باقری، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان 4 فروردین‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی، بارش‌ها از ظهر یکشنبه در استان زنجان شروع می‌شود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌ها بسیار قوی خواهد بود که در این میان احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، عمده بارش‌ها در شهرستان‌های ماه‌نشان و ایجرود خواهد بود، افزود: همزمان با بارش باران و برف، شاهد افت دما هم در استان زنجان خواهیم بود که مسافران حتماً تمهیدات ایمنی را مدنظر قرار دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان به پرهیز از تردد مسافران در نزدیکی رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی تاکید کرد و گفت: شهروندان حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در این میان همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در آماده‌باش هستند.
در ادامه، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز از آمادگی این جمعیت برای امدادرسانی به سیل‌زدگان استان گلستان خبر داد و گفت: جمعیت هلال‌احمر استان زنجان برای اعزام نیروهای امدادی به مناطق سیل‌زده استان گلستان اعلام آمادگی کرده است.
شهرام میرزایی با اشاره به ارسال اقلام غذایی به مناطق سیل‌زده استان گلستان، افزود: در مرحله اول 1400 بسته اقلام غذایی شامل برنج، روغن، انواع کنسرو و اقلام زیستی جهت کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان ارسال شد و محموله دوم نیز شامل 220 بسته ارسال شده است.
همچنین معاون شهردار زنجان گفت: امسال لیست همه معابر که خطر آب‌گرفتگی دارد، تهیه و نسبت به تخلیه این معابر اقدام شده است.
غلامحسن احمدی با بیان اینکه آماده‌باش به همه نیروهای شهرداری زنجان صادر شده است، افزود: جلسه مدیریت بحران شهرداری تشکیل و اقدامات لازم پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه ۳۲ کف‌کش، ۱۰ دستگاه موتور آب برای تخلیه منازل در مجموعه شهرداری زنجان وجود دارد، ادامه داد: نیروهای آتش‌نشانی و خدمات شهری زنجان در حال آماده‌باش کامل هستند.
انتهای پیام
captcha