خوی و اخلاق استکبار در قرآن یکی است
کد خبر: 3800998
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

خوی و اخلاق استکبار در قرآن یکی است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه موقت مشهد گفت: در قرآن چهره کثیف، پلید، هار و منبع تمام کثافت‌ها برای بشریت در استکبار است. هرجا در قرآن نکته زشتی علیه بشریت روی آن تکیه شده، استکبار آنجا هست. خونریزی‌ها، جنگ‌ها و اسارت‌ها دست استکبار و الحاد است. چرا تصور می‌کنند که استکبار قرن 21 با استکبار زمان فرعون فرق دارد؟ فرقی ندارد، خوی و اخلاق استکبار در قرآن یکی است.

خوی و اخلاق استکبار در قرآن یکی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه امروز در خطبه‎های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای مروی این افتخار را پیدا کردند و حکم تولیت آستان قدس را از دست مبارک رهبر انقلاب گرفتند و منصوب شدند. خداوند به این چهره متدین، مبارز، سالم، امین و خوش‌فکر توفیقات مضاعف عنایت کند و خدمات ایشان را مورد نظر امام رضا(ع) قرار دهد. از زحمات آیت‌الله رئیسی تشکر می‌کنم که در این چند سال کارهای اساسی کردند و زمینه‌های خوبی را فراهم نمودند.

وی در خصوص مشخصات و ویژگی‌های جبهه استکبار و کفر و جبهه ایمان، عنوان کرد: برای جبهه ایمان حدود 10 شاخصه و صفت وجود دارد. اول ایمان به خدا، عشق به خدا، یاد دائم خدا، ترس از خدا، دوم روشن شدن تمامی زوایای زندگی به نور علم و دانش، سوم صداقت، راستی و یکرنگی در عقیده، عمل و گفتار، چهارم یقین و آگاهی صددرصد به راه و هدف، پنجم تقوا یعنی مراقبت از فکر، روح و عمل، ششم فداکاری، ایثار، دفاع از مکتب و وطن، هفتم خدمت به انسان‌ها به ویژه انسان‌های محروم، هشتم آزادی از اسارت تمایلات نفسانی، عقاید خرافی و سلطه‌پذیری ستمگران، نهم معروف‌گستری و منکرزدایی، دهم عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی است. این 10 شاخصه در هر کس که باشد در جبهه ایمان است و در هر کس که نباشد در جبهه ایمان وجود ندارد.

فرزانه ادامه داد: در مقابل، پشت کردن به یاد خدا و معنویت، دوم عشق به انبوه و ذخیره کردن ثروت، سوم لذت‌طلبی و تن‌پروری، چهارم عیاشی و شهوت‌رانی، پنجم غفلت از معاد و آخرت، ششم قدرت‌طلبی و تجاوز به حقوق دیگران، هفتم جاه‌طلبی، هشتم حق‌ستیزی و خصومت با جبهه ایمان، نهم اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی، دهم عدم احساس مسئولیت، یازدهم تکبر و خودبزرگ‌بینی و دوازدهم جهل و نادانی و داشتن زندگی جاهلی خصوصیات جبهه کفر و استکبار است و این خصوصیات در هرکس باشد، در جبهه کفر قرار دارد.

امام جمعه موقت مشهد اضافه کرد: به زندگی دولتمردان آمریکا یا اروپا نگاه کنید این خصوصیات در حد اعلا در آن‌ها وجود دارد. افرادی هم که در ایران اسلامی بعد از 40 سال هنوز مانند تقی‌زاده از فرهنگ غرب و زندگی در سایه غرب صحبت می‌کنند، در جبهه ایمان نیستند. متاسفانه زندگی مردم ایران آلوده به فرهنگ غرب است، زیرا 2500 سال شاهنشاهی بر آن‌ها حکومت کرده و 50، 60 سال آخر آن پدر و پسر خواستند تمام زندگی مردم ایران را زندگی غرب کنند. هنوز هم هستند که زندگی در غرب آرزو و آمالشان است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ همواره جبهه کفر در مقابل جبهه ایمان قرار داشته است، عنوان کرد: اساسی‎ترین کار پیامبران وارد کردن انسان‌ها به جبهه ایمان و مبارزه با جبهه کفر و الحاد بود. بعثت نبی اکرم(ص) بشارتی برای جهان بشریت و برای مبارزه با آنچه برای انسانیت بد است، بود. تمام افرادی که این خصوصیات 12 گانه را دارند در طول تاریخ در برابر جبهه ایمان و پیامبران بودند. امروز تفسیر مردم ایران در دنیای کفر این است که چرا در جبهه ایمان است؟ چرا عدالت‌خواه، ظلم‌ستیز، مدافع مظلوم و محروم و با خدا است؟

فرزانه خاطرنشان کرد: منشا تمام مشکلات با همه بدی‌هایی که دارند، آن‌ها نیستند، این روزها مشخص است که بخشی از مشکلات به ضعف مدیریت در دولت یعنی قوه‌ مجریه، قوه مقننه و قوه قضاییه و افرادی که کشور را اداره می‌کنند، برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اشاره می‌کنند که ایران اسلامی در این شرایط برای حل مشکلات نیازمند به یک مجموعه‌ای است که چند خصوصیت داشته باشد، تصریح کرد: این مجموعه باید قاطع، معتقد به حق مردم، مرتبط با مردم، مصمم برای ریشه‌کن کردن فساد اجتماعی، اقتصادی و اداری، آماده برای از بین بردن تبعیض و بی‌عدالتی، متوجه به طبقه محروم و مستضعف، خودساخته، ساده‌زیست، آستین بالازده برای گره‌گشایی از مشکلات مردم باشد. این مجموعه به دست انسان‌های پیر غیرحزب‌الهی حل‌شدنی نیست. این مجموعه در متن جوانان حزب‌الهی ما قرار دارد. نه تنها جوان بلکه جوان و حزب‌الهی و انقلاب باشد.

مجموعه‌ای از جوانان حزب‌الهی و انقلابی مشکلات کشور را حل می‌کنند
فرزانه افزود: مجموعه‌ای از جوانان حزب‌الهی و انقلابی می‌توانند مشکلات این کشور را حل کنند. این حرف عجیب نیست. ما به کسی اهانت نکرده و کسی را تحقیر نمی‌کنیم اما بیان می‌کنیم که حل مشکلات کشور به دست مجموعه‌هایی است که در نسل جوان قرار دارد. نمونه‌هایی از آن نیز وجود دارد. مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مگر مشکل جنگ را به خوبی به پایان نرساندند؟ مگر در دهن گروهک‌های الحادی نزدند؟

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: مگر سلاح نظامی این کشور یعنی موشک را به جایی نرساندند که دنیا از آن وحشت دارد؟ مگر سپاه قدس در خارج از مرزها حلق آمریکا را نچسبید، او را از عراق بیرون نکرد، سوریه و لبنان را حفظ و یمن را کمک نکرد؟ مگر در کار سازندگی موفق نیستند؟ مگر هزاران گروه جهادی را برای حل محرومیت به روستاها و مناطق محروم سازماندهی نکردند؟ مگر امنیت هواپیمایی را در آسمان در طول این 40 سال به بهترین نحو تامین نکردند؟ مگر امنیت مرزها را تامین نکردند؟

وی اضافه کرد: این افراد یک مجموعه از جوانان ما به عنوان پاسداران انقلاب اسلامی هستند. اگر مجموعه‌ای از بچه‎های انقلابی حزب‌الله با سنین 40 تا 50 سال توانستند این مشکلات را حل کنند، چرا مجموعه‌ای دیگر از جوانان نتوانند ضعف مدیریت و مشکل از مسکن تا پیاز را حل کنند؟ آن‌ها می‌توانند.

فرزانه گفت: شهید بهشتی در ابتدای انقلاب اصرار داشتند که جوانان به کار گرفته شوند. شهید بهشتی فرمودند: «یکی از مصادیق کمک‌های غیب پروردگار، این جوانان هستند. استعدادهای نهفته پنهان هستند که اگر وارد صحنه شوند ظهور و بروز می‌کنند.» ایشان فرمودند که «به جوان میدان دهید، اگر 10 بار اشتباه کرد، دیگر برای همیشه اشتباه نخواهد کرد.» راه حل مشکلات کشور ما، نسل جوان است. این جوان بااستعداد، هوشمند، ساده‌زیست، پرکار، خستگی‌ناپذیر، خود نشان داده و کارهای سخت را انجام داده است.

امام جمعه موقت مشهد عنوان کرد: مگر فناوری هسته‌ای به دست چه افرادی بود؟ به دست این جوانان نبود؟ بیخود دنبال لبخند آمریکا نگردید، بیخود حل مشکلات خود را در فرجام‌ها و برجام‌ها نبینید، بیخود فکر نکنید که اگر به آن‌ها روی خوش نشان دادیم، به ما کمک خواهند کرد، آمریکا ذاتا ضد بشریت است.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن چهره کثیف، پلید، هار و منبع تمام کثافت‌ها برای بشریت در استکبار است. هرجا در قرآن نکته زشتی علیه بشریت روی آن تکیه شده، استکبار آنجا هست. خونریزی‌ها، جنگ‌ها و اسارت‌ها دست استکبار و الحاد است. چرا تصور می‌کنند که استکبار قرن 21 با استکبار زمان فرعون فرق دارد؟ فرقی ندارد، خوی و اخلاق استکبار در قرآن یکی است. نباید به آن دل بست، اعتماد کرد، چیزی خواست، دست به طرفش دراز کرد، التماس کرد و به او خندید. 40 سال دیدیم و قبل از آن هم مشاهده کردیم.

انتهای پیام

captcha