روز فناوری هسته‌ای؛ نمایانگر 40 سال تلاش و مقاومت
کد خبر: 3801023
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴

روز فناوری هسته‌ای؛ نمایانگر 40 سال تلاش و مقاومت

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه سلطانیه گفت: گنجاندن روز فناوری هسته‌ای در تقویم کشور برای این است که بدانیم در چهل سال گذشته چه مسیرهایی آمدیم تا به غنی‌سازی رسیدیم و چه شهدایی برای این راه تقدیم شد و باید دستاوردهای خود را حفظ کنیم.

روز فناوری هسته‌ای؛ نمایانگر 40 سال تلاش و مقاومتبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌‍الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه اظهار کرد:۲۰ فروردین سالروز قطع رابطه آمریکا با ایران در سال ۱۳۵۹ است که با دستور رئیس جمهور وقت آمریکا بود و البته مورد استقبال امام خمینی (ره) نیز قرار گرفت؛ عزت و استقلال ایران اسلامی، آشکار شدن ماهیت دشمن برای مردم و افول آمریکا از ثمرات قطع رابطه سیاسی آمریکا با ایران است.
وی با گرامیداشت ۲۰ فروردین روز انرژی هسته‌ای و دستیابی ایران به فناوری غنی‌سازی اورانیوم، تصریح کرد: گنجاندن این روز در تقویم کشور برای این است که بدانیم در چهل سال گذشته چه مسیرهایی آمدیم تا به غنی‌سازی رسیدیم و چه شهدایی برای این راه تقدیم شد و باید دستاوردهای خود را حفظ کنیم.
حسینی‌نسب مساله هسته‌ای را یکی از نشانه‌های دشمنی آمریکا با ایران دانست و گفت: آمریکا و غرب بعد از عدم توانایی مهار ایران در مساله فناوری هسته‌ای، با پیشنهاد مذاکره و نهایتا پذیرش برجام بخش مهمی از فعالیت هسته‌ای ایران را تعطیل و غنی‌سازی ۲۰ درصد به ۴ درصد تقلیل دادند.
وی ادامه داد: مذاکرات و توافق هسته‌ای، تعطیلی بخشی از مراکز هسته‌ای و پذیرش برجام برای این بود که همه تحریم‌ها لغو شود تا هم چرخه مراکز هسته‌ای بچرخد و هم چرخه اقتصادی کشور، اما اکنون هیچ کدام نمی‌چرخد و تحریم‌ها هم تشدید شد و این عبرتی است که نباید به آمریکا اعتماد داشت.
امام جمعه سلطانیه در ادامه با اشاره به حادثه سیل اخیر در برخی شهرهای ایران، این حادثه را از یک طرف تجلی وحدت مسئولان اعم از دولتمردان، نیروهای نظامی و مردم و از طرف دیگر مایه رسوایی آمریکا دانست و افزود: آمریکا ادعا می‌کند که می‌خواهد به مناطق سیل‌زده ایران کمک کند و این در حالی است که بخاطر تحریم‌های آمریکا، حتی نهادهای امدادرسان مثل صلیب سرخ جهانی هم نمی‌تواند کمک‌رسانی کند و این درحالی است که ادعای حقوق بشر آمریکا گوش فلک را کر کرده و بی‌شک که لیاقت آمریکا، مرگ بر آمریکا است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و سفرای کشورهای خارجی، در روز مبعث که مصاف توحید و طاغوت مصافی اجتناب پذیر است، ادامه داد: آمریکا و نوکرانش طاغوتیان و مستکبران زمانند که در مقابل جهان اسلام که پرچمدار اسلام واقعی ایران اسلامی است، ایستاده‌اند.
حسینی‌نسب با اشاره به در پیش بودن ماه پرفضیلت شعبان و بیان فضائل این ماه، نماز و دعا، روزه و انفاق و احسان را از اعمال سفارش شده در این ماه دانست و گفت: ماه شعبان یکی از سه ماه پرفضیلت است که انسان مؤمن می‌تواند از آن برای نزدیک شدن به خدا و اهل‌بیت(ع) بهره‌مند شود.
انتهای پیام
captcha