بازدید بیش از ۷۰ هزار گردشگر از بقاع متبرکه زنجان
کد خبر: 3801120
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

بازدید بیش از ۷۰ هزار گردشگر از بقاع متبرکه زنجان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه زنجان خبر داد و گفت: در قالب این طرح بیش از ۷۰ هزار گردشگر در بقاع متبرکه زنجان حضور یافتند.

بازدید بیش از 70 هزار گردشگر از بقاع متبرکه زنجانحجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تقویت بعد فرهنگی در بقاع متبرکه استان زنجان، چند روز قبل از تحویل سال نو آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ادامه داشت.
وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح آرامش بهاری، بقاع متبرکه شاخص استان زنجان میزبان زنجانی‌ها و گردشگران و زائران مذهبی بودند، تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح برنامه‌های متعددی شامل تحویل سال نو، برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه پاسخگویی به احکام شرعی و ... اجرایی شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه هر سال استقبال بسیاری از غرفه‌های جانبی اوقاف از جمله غرفه کودکان، ارائه دستاوردهای موقوفات، همه واقف باشیم و ... در طرح نوروزی وجود دارد، افزود: امسال نیز شاهد حضور پرشور مردم در غرفه‌های دایر شده از محل خیمه‌های معرفت بودیم.
وی با بیان اینکه این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی، مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران اجرایی شد، تصریح کرد: ایجاد رضایت‌مندی در زائران و معرفی بقاع متبرکه برای جذب گردشگر نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح بود.
وی با اشاره به حضور بیش از ۷۰ هزار گردشگر و زائر مذهبی در بقاع متبرکه استان زنجان بیان کرد: همچنین 70 باب از بقاع متبرکه استان در روز طبیعت نیز پذیرای مردم بودند.
جنتی با بیان اینکه امسال به دلیل وقوع سیل و احتمال در راه ماندن مسافران، بقاع متبرکه و مساجد شاخص برای اسکان مسافران آماده‌سازی شده بود، اضافه کرد: تعدادی از هموطنان هم در بقاع متبرکه و مساجد اسکان داده شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در حسینیه اعظم زنجان نیز به عنوان یک مکان شاخص برنامه‌های متعددی اجرا شد، تصریح کرد: حضور و استقبال گردشگران در این مکان نیز قابل توجه بود.
انتهای پیام
captcha