اهدای ۳ عضو جوان ۳۲ ساله زنجانی به بیماران
کد خبر: 3801538
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

اهدای ۳ عضو جوان ۳۲ ساله زنجانی به بیماران

گروه اجتماعی ــ مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: ۳ عضو جوان ۳۲ ساله که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران اهدا شد.

اهدای 3 عضو جوان 32 ساله به بیمارانشهریار امام‌وردی، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: از ابتدای امسال اعضای دو نفر به بیماران اهدا شده که دومین آن مربوط به اعضای رضا شفیعی 32 ساله ساکن تهران است که بر اثر تصادف رانندگی در قیدار استان زنجان دچار مرگ مغزی و در بیمارستان امیرالمومنین(ع) بستری شده بود.
وی افزود: این فرد برای انجام اقدامات لازم به مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی آیت‌الله موسوی شهر زنجان اعزام شد. پس از کسب رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی، کبد و کلیه‌ها برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.
امام‌وردی با اشاره به اینکه اهدای 3 عضو این فرد به بیماران حیات دوباره بخشید، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون سه مورد بیمار مرگ مغزی در این استان شناسایی و سه مورد نیز به کسب رضایت و در نهایت دو مورد به اهداء منتهی شد.
مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، خاطرنشان کرد: پارسال 18 مورد اهدای عضو در این استان به ثبت رسید که از این تعداد دو مورد عدم موفقیت در رضایت‌گیری وجود داشت و چهار مورد از موارد شناسایی هم قابلیت اهدای عضو نداشتند.
انتهای پیام
captcha