اجرای بیش از ۳۰ ویژه‌برنامه به مناسبت گرامیداشت روز جانباز در زنجان
کد خبر: 3801569
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

اجرای بیش از ۳۰ ویژه‌برنامه به مناسبت گرامیداشت روز جانباز در زنجان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان از اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز خبر داد و گفت: برنامه‌های فرهنگی در تقویم سال ۹۸ تدارک دیده می‌شود.

اجرای بیش از 30 عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت روز جانباز در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان، امروز، 18 فروردین‌ماه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی گرامیداشت روز جانباز اظهار کرد: در سال 97 اقدامات فرهنگی خوبی انجام شده و لازم است در تقویم سال 98 نیز برنامه‌های فرهنگی فاخر تدارک دیده شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان 7 هزار جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، گفت: روز شهید و روز جانباز را دو مناسبت مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران دانسته که باید بنیاد به آنها اهتمام ویژه داشته باشد.
وی با اشاره به برگزاری نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های روز جانباز، تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در شهرستان به منظور تجدید میثاق با ولی معظم فقیه و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و برگزاری جلسه با فرماندهان ارتش و سپاه جهت برگزاری برنامه‌های مشترک با توجه به همزمانی تقریبی روز ارتش و سپاه و روز جانباز برای برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی گرامیداشت این مناسب‌ها ضروری است.
کاظمی ادامه داد: برگزاری جشن روز جانباز، هماهنگی جهت برگزاری دیدار با جانبازان 70 درصد استان با حضور استاندار و برگزاری ویژه برنامه در کانون‌ها و حسینیه‌های شهید استان و مراکز فرهنگی از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز جانباز است.
وی هماهنگی دستگاه‌ها، به‌منظور آذین‌بندی و تجلیل از جانبازان شاغل و بازنشسته، برگزاری برنامه آموزش خانواده ویژه همسران جانباز بالای 40 درصد، اجرای طرح سپاس و طرح علمداران حماسه، دیدار از جانبازان گروه‎‌های خاص از قبیل خانواده جانبازان شهید و متوفی، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی برای جامعه هدف بنیاد را از برنامه‌های در دستور کار دانست.
این مسئول درج مطالب مناسبتی در سربرگ مکاتبات اداری، ارسال پیامک حاوی پیام ترویجی، بزرگداشت و تبریک، فضاسازی شهری، انجام پایش سلامت با اولویت جانبازان درصدهای بالا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و دیدار از جانبازان بستری در بیمارستان‌ها و منازل را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز جانباز برشمرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین استخراج آمار و تحلیل وضعیت‌‎های مختلف جانبازان از قبیل گروه‌های سنی، تحصیلی، ضایعات، زمان مجروحیت و...، برگزاری زیارت عاشورا به یاد شهدای جانباز، پیاده‌روی و کوهپیمایی جمعی از جانبازان تیم کوهنوردی و پرسنل بنیاد و حضور در مراسم زیارت عاشورا در جوار شهدای گمنام را از دیگر برنامه‌های پیش‌رو دانست.
وی ادامه داد: هماهنگی با پایگاه‌ها و تشکل‌های فرهنگی جهت برگزاری یادواره شهدای جانباز، مکاتبه با صدا و سیما، اداره کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه جهت ذکر حماسه آفرینی‌های جانبازان و تجلیل و تکریم از آنان با در نظر گرفتن شعار سال در برنامه‌ها را بخش دیگری از برنامه‌های گرامیداشت روز جانباز عنوان کرد.
وی افزود: برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، تجلیل از همسران موفق جانبازان در عرصه‌های مختلف، استفاده از فضای مجازی و ارسال مطالب و طرح‌های مناسب در خصوص گرامیداشت روز جانباز، اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس و مساجد و برنامه‌ها و یادواره‌های شهید به منظور خاطره‌گویی و روایت‌گری، سخنرانی مدیران استانی و شهرستانی بنیاد و یا جانبازان قبل از خطبه‌های نماز جمعه و تجلیل از کارکنان جانباز بنیاد را نیز از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز جانباز است.
انتهای پیام
captcha