خسارت یک میلیارد تومانی سیل زنجان به دام‌ها
کد خبر: 3801736
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

خسارت یک میلیارد تومانی سیل زنجان به دام‌ها

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از خسارت یک میلیارد تومانی سیل به دام‌ سنگین خبر داد و گفت: همچنین خسارت مزارع و باغات نیز ۴۴۰ میلیون تومان برآورد شده است‌.

خسارت یک میلیارد تومانی سیل زنجان به دام‌هابه گزارش ایکنا از زنجان، حسین جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ۱۸ فروردین‌ماه در جلسه شورای مدیریت بحران استان اظهار کرد: میزان خسارت وارد شده سیل به مزارع و باغات استان زنجان، ۴۴۰ میلیون تومان برآورد شده است.
وی با اشاره به وقوع 310 مورد خسارت به مزارع استان زنجان، تصریح کرد: از این میزان 5 هکتار باغات انگور و 305 هکتار زراعی شامل گندم، کلزا و ... است.
این مسئول با اشاره به ورود خسارت به محل نگه‌داری احشام در روستاها، افزود: بیشتر این محل‌ها به صورت سنتی، خشتی و گلی بوده و 542 راس دام سبک در اثر تخریب محل نگه‌داری، تلف شده و خسارت قریب به یک میلیارد تومانی نیز در بخش دام سنگین برآورد شده است.
علی باقری، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز در مورد اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بحران در استان، اظهار کرد: در این مدت 700 جلسه مدیریت بحران در سطح استان، شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها برگزار شد.
وی یادآور شد: کشیک‌های شبانه‌روزی در ایام تعطیلات نوروزی در ستاد مدیریت بحران و همه دستگاه‌های اجرایی فعال و آماده‌باش بودند.
باقری با اشاره به اطلاع‌رسانی شرایط استان برای کنترل بحران، بیان کرد: در این زمینه از رسانه ملی، خبرگزاری‌های استان و فضای مجازی استفاده شده است.
این مسئول با اشاره به اسکان اضطراری 536 خانوار در معرض خطر و ساکنان منازل در مسیر سیل در مساجد و اماکن امن، تصریح کرد: علاوه بر این، همه مسافران چادرنشین در نقاط مختلف استان زنجان در مکان‌های دولتی، مدارس، خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی به تعداد 1670 اسکان داده شدند.
انتهای پیام

captcha