پیام مکتب عاشورا، نپذیرفتن ظلم است/آمریکا با فضاسازی تبلیغاتی قصد ایجاد نارضایتی در مردم دارد
کد خبر: 3802842
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
حجت‌الاسلام سرلک؛

پیام مکتب عاشورا، نپذیرفتن ظلم است/آمریکا با فضاسازی تبلیغاتی قصد ایجاد نارضایتی در مردم دارد

گروه سیاست و اقتصاد- یک کارشناس دینی با اشاره به اینکه پیام مکتب عاشورا، ظلم نکردن و زیر بار ظلم نرفتن است، گفت: آمریکا با فضاسازی تبلیغاتی قصد ایجاد نارضایتی در مردم دارد.

پیام مکتب عاشورا، نپذیرفتن ظلم است/آمریکا با فضاسازی تبلیغاتی قصد ایجاد نارضایتی در مردم داردبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی سرلک 21 فروردین‌ماه در حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: بدون مودت اهل‌بیت(ع) نمی‌توان به حقیقت الهی پی برد؛ چرا که این مودت دل‌های انسان را از غل و غش و منیت‌ها نجات می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه انسان با مودت اهل بیت(ع) می‌تواند از انسانیت خود رضایت یابد، یادآور شد: در جریان جنگ و جبهه سرمایه ما اباعبدالله‌الحسین(ع) بود که ما با دستان خالی و پشتوانه نیروهای با ایمان توانستیم مقابل رژیم بعثی و حامیانش بایستیم.
این کارشناس دینی تصریح کرد: مودت اهل‌بیت(ع) گنج بزرگی است که انسان بدون آن نمی‌تواند به مرز حقیقت برسد و کسی که از مسیر الهی منحرف شود، خسته و زیان‌دیده است.
وی با اشاره به اینکه فقیر و غنی واقعی بعد از کنار رفتن پرده‌های عالم غیب مشخص می‌شود، بیان کرد: دنیا با همه جاذبه‌ها معبر است نه مقصد و باید از دنیا برای سفر اصلی بهره بگیرند. برخی سرمایه معرفت را برای این قرار دادند که از شعاع معرفت آل الله دور نشوند.
سرلک به بینش و معرفت امام حسین(ع) در جریان کربلا اشاره کرد گفت: وقتی این امام بزرگوار قبل از واقعه عاشورا از کاروانیان می‌خواهند هر کس می‌خواهد برود، این موضوع استغنای ایشان را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: در راه حق باید هزینه داد. کسی که مبانی مکتب عاشورا را درک کرده است، نه ظلم می‌کند و نه ظلم را می‌پذیرد. کسی که ظلم می‌کند خود را بیچاره کرده است. قرآن تأکید دارد که حتی به دشمن خود نیز ظلم نکنید.
این کارشناس دینی ادامه داد: امام حسین(ع) به ما شعار هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة را آموخت. کسی که مودت اهل‌بیت(ع) را پبذیرد، ظلم نمی‌کند. کسانی که ظلم می‌کنند، خود را از فضایل الهی دور می‎کنند.
وی با اشاره به اینکه آمریکا، مستبد و گردن‌کلفت است، ابراز کرد: آمریکا خود داعش را ایجاد کرد؛ در حالی که گروه‌هایی که مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند از لیست تروریست‌ها خارج می‌کنند و سپاه را که داعش را ریشه‌کن کرد، تروریست می‌خوانند.
وی افزود: دشمنان می‌خواهند، مردم از بیرق نظام اسلامی ناراضی باشند و به همین دلیل فضای تبلیغاتی و افکار عمومی را به سمتی می‌برند که گویی هیچ خدمتی انجام نشده است. ضعف‌های مدیریتی در کشور وجود دارد اما نمی‌توان خدمات نظام و سپاه را در آن نادیده گرفت.
انتهای پیام
captcha