ورزشکاران، سفیران ایران زمین در عرصه بین‌المللی هستند
کد خبر: 3803496
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

ورزشکاران، سفیران ایران زمین در عرصه بین‌المللی هستند

گروه اجتماعی ــ امام‌ جمعه ابهر با بیان اینکه ورزشکاران سفیران ایران زمین در عرصه بین‌المللی هستند، ادامه داد: حضور ورزشکاران ما در مجامع بین‌المللی می‌تواند در معرفی چهره انسان دوستانه کشورمان تأثیر گذار باشد.

پیوند ورزش و ارزش‌های اسلامی، سلامتی جسم و تهذیب نفس را در پی داردبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام‌ جعفر رحیمی، امام‌ جمعه ابهر، شامگاه دیروز، شنبه ۲۴ فروردین ماه در دیدار با اعضای هیئت تکواندو ابهر، اظهار کرد: طبق اعتقادات دینی ما توجه به سلامت، حفظ و استمرار آن بر هر انسان واجب است که یکی از راه‌های تأمین آن ورزش است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران سفیران ایران زمین در عرصه بین‌المللی هستند، ادامه داد: حضور ورزشکاران ما در مجامع بین‌المللی می‌تواند در معرفی چهره انسان دوستانه کشورمان تأثیر گذار باشد.

وی با دعوت ورزشکاران به تقوا و تزکیه تفس، ادامه داد: همه باید تلاش کنیم برای دسیدن به مدارج بالای انسانیت عامل عمل به آموزه‌های دینی باشند.

امام جمعه ابهر در ادامه با بیان اینکه انسان در دین اسلام کامل دیده شده است، اظهار کرد: بر طبق آموزه‌های دینی یکی از اهداف خداوند از خلفت انسان رسیدن به سعادت است.

وی با تأکید بر اینکه ورزشکاران باید تلاش کنند ارزش‌ها را با ورزش گره بزنند، بیان کرد: در مکتب اسلام تأکید شده است که جسم و روح را باید سالم و پاک نگاه داشت و از آنجایی که ورزش یکی از راه‌های سالم نگه داشتن جسم است ورزشکاران باید تلاش کنند ارتباطی عمیق با آموزه‌های دینی داشته باشند تا بتوانند ورزش را با ارزش‌ها پیوند بزنند.

در ادامه این دیدار نیز شهرام اسدی، رئیس هیئت تکواندو شهرستان ابهر با اشاره به کسب مدال‌های رنگارنگ توسط تکواندوکاران شهرستان ابهر در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف هیئت تکواندو ترویج اخلاق‌مداری و روحیه پهلوانی دربین تکواندو کاران است.

اسدی تأکید کرد: تمام تلاش هیئت تکواندو این است که در راستای برنامه‌های هیات حرکت کرده و پایبند به حفظ شئونات اسلامی در بین تکواندوکاران پسر و دختر باشد.

در ادامه این دیدار نیز عزت‌الله مطفری، عضو هئیت رئیسه هیئت تکواندو شهرستان ابهر ضمن محکوم کردن سخنان احمقانه ترامپ در خصوص سپاه، عنوان کرد: امروز مردم ما به وجودسپاه و نیروهای نظامی و امنیتی افتخارمی‌کنند چرا که امنیت امروز کشور را مدیون این دلاوران هستیم.

مطفری برخورداری ازعلم، عمل، اراده قوی وامیدواری را ازعوامل مهم در راه رسیدن به قهرمانی برشمردو گفت: ورزشکاران باید تلاش کنند در کنار ورزش پایبند به اصول اخلاقی و اسلامی باشند تا به قهرمانی واقعی برای مردم تبدیل شوند.

انتهای پیام

captcha