اندیشه شهید آوینی؛ منشور جامعه هنر دینی/ هنر در سایه دین قرار گیرد
کد خبر: 3803918
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

اندیشه شهید آوینی؛ منشور جامعه هنر دینی/ هنر در سایه دین قرار گیرد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تأکید بر اینکه هنر باید در سایه دین قرار گیرد و لازم نیست هنر دینی پیام مستقیم داشته باشد، گفت: اندیشه شهید آوینی منشور جامعه هنر دینی است.

اندیشه شهید آوینی؛ منشور جامعه هنر دینی/ هنر در سایه دین قرار گیردبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان 25 فروردین‌ماه در نشست بازخوانی گام دوم انقلاب اظهار کرد: برای تبیین یهتر این بیانیه در جامعه الگو و ایده دادن به هنرمندان جهت آینده‌شناسی هنر انقلاب امری اجتناب‌ناپذیر است.
وی با بیان اینکه باید خطاهایی که در حوزه هنر دینی و انقلابی انجام شده مورد بررسی قرار گیرد، گفت: حوزه هنری باید در این زنجیره نقش خود را پیدا کند و پیشگام شود و حرکت خود را ساماندهی کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به اهل قلم بودن شهید مرتضی آوینی اشاره کرد و افزود: قدر و منزلت شهید آوینی همچنان ماندگار است و هنرمندان و نسل جوان ما هم امروز با اندیشه‌های این شهید ارتباط دارند.
وی خاطرنشان کرد: اندیشه‌های شهید آوینی منشور جامع هنری دینی است. هنر دینی به تعبیر خود شهید آوینی هنری نیست که موضوع دین داشته باشد و پیام مستقیم داشته باشد هنر باید در ذیل دین قرار بگیرد.
صفی‌یاری بر ارتباط گیری با اندیشه‌ها و نگاه شهید آوینی در جامعه تاکید کرد وگفت: مقوله هنر بدون ارتباط با نگاه شهیدآوینی، ناقص و ابتراست و اندیشه‌ای که شهید آوینی دارد، در واقع منشور جامعه هنر دینی است.
وی با بیان اینکه بسیاری از قانون‌گذاری‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران حکیمانه است، گفت: انتخاب سالروز شهادت آوینی به عنوان روز هنر و هفته هنر انقلاب اسلامی، نام‌گذاری بسیار خوبی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه گام دوم انقلاب، منشور انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب دامنه بسیار وسیعی دارد و از ابعاد گوناگون باید مورد بررسی قرار گیرد و در جامعه پیاده شود.
این مسئول به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری چهل سالگی انقلاب اسلامی را با انقلاب‌های دیگر تطبیق دادند؛ چرا که انقلاب اسلامی دست‌اندازها و موانع زیادی را پشت سر گذاشته و خوشبختانه حرکت رو به جلو داشته است.
صفی‌یاری ابراز کرد: تمدن نوین اسلامی ذیل نگاه عصر ظهور باید مورد توجه قرار گیرد و تحقق این امر نیاز به کار دارد.
انتهای پیام
captcha