خیرانی که مشمول معاف از مالیات بر درآمد می‌شوند
کد خبر: 3804190
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

خیرانی که مشمول معاف از مالیات بر درآمد می‌شوند

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: کمک مالی به سیل‌زدگان از طریق حساب‌های تعیین ‌شده قابل کسر از درآمد مشمول مالیات سال ۹۸ مودیان مالیاتی است.

خیرانی که مشمول معاف از مالیات بر درآمد می‌شوندمیرحیدر رضوی، مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: معافیت‌های مالیاتی برای تشویق افرادی که به سیل‌زدگان یاری رساندند، در نظر گرفته شده و در این راستا کمک مالی به سیل‌زدگان از طریق حساب‌های تعیین ‌شده قابل کسر از درآمد مشمول مالیات سال ۹۸ مودیان مالیاتی است.
وی یادآور شد: حادثه تأسف‌بار سیل در استان‌های مختلف کشور از جمله گلستان و مازندران، خوزستان، لرستان که موجب خسارت‌های سنگین به خانه‌ها و امکانات مردم در شهرها و روستاها، شده و تأسف و تأثر عمیق هموطنان را برانگیخت که نیازمند مشارکت و جلب کمک‌های مردمی برای امداد و جبران خسارت‌ها است.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به تدابیر سازمان امور مالیاتی کشور به منظور افزایش مشارکت مردم در تامین خسارات ناشی از سیل، افزود: وجوه پرداختی برای کمک به آسیب‌دیدگان حادثه سیل اخیر در برخی مناطق کشور از جمله استان‌های گلستان، مازندران، فارس، لرستان، خوزستان به حساب‌های اعلامی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره)، از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال ۹۸ منبعی که مودیان مالیاتی انتخاب می‌کنند، قابل کسر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: طبق قانون، کسب‌وکارها و اشخاص باید هرساله درآمدهایشان را گزارش کنند تا تعیین شود که آیا آن‌ها مشمول پرداخت مالیات هستند یا خیر. مالیاتی که دولت بر درآمد مالی حاصل‌ شده به وسیله همه افراد و نهادها در حوزه قوانین حسابرسی اعمال می‌کند، مالیات بر درآمد گفته می‌شود.
انتهای پیام
captcha