در تمامی روستاها رابطین زکات تعیین شود
کد خبر: 3804797
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

در تمامی روستاها رابطین زکات تعیین شود

گروه اجتماعی- فرماندار زنجان گفت: پرداخت زکات یک فرهنگ اجتماعی است که آثار و برکات آن در زندگی فردی و اجتماعی بسیار تاثیرگذار بوده و رضایت خداوند در کارهای عام‌المنفعه را در پی دارد، بر این اساس باید در همه شهرستان‌ها رابطین زکات تعیین شود.

در تمامی روستاها رابطین زکات تعیین شودبه گزارش ایکنا از زنجان، رضا عسگری، فرماندار شهرستان زنجان ۲۸ فروردین‌ماه در جلسه شورای زکات اظهار کرد: زکات یک فریضه الهی است که با استفاده از ظرفیت این فریضه الهی بسیاری از آسیب‌ها قابل کنترل و پیشگیری است.
وی با بیان اینکه موضوع زکات را باید برای مردم تبیین کنیم، افزود: در روستاها کارهای خوبی در زمینه پرداخت زکات به همت دبیرخانه شورای زکات انجام شده و باید پروژه‌هایی که از کمک‌های مردمی انجام می‌شود، رنگ و بوی زکات داده شود.
فرماندار زنجان با تاکید بر اینکه در تمامی روستاها بایستی رابطین زکات معرفی شود، افزود: در تمامی مساجدی که نماز عید فطر اقامه می‌شود، رابط زکات تعیین و مشخص شود.
وی به تعامل و همکاری با کشاورزان و نمایندگان باغداران اشاره کرد و گفت: باید با تبلیغ و فرهنگسازی زکات باغداران را اخذ و در بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و سایر نیازمندان توزیع کرد.
عسگری با بیان اینکه کمیته امداد در حوزه زکات منشا خیر بوده و عملکرد خوبی داشته است، گفت: زکات یک فریضه است که در تمام شئون زندگی انسان ساری و جاری است و اگر فرهنگ زکات در انسان نهادینه شود و در حوزه‌های اجتماعی موضوع زکات به درستی تبیین شود، مشکلات و گرفتاری‌های جامعه برطرف می‌شود.
انتهای پیام

captcha