۸۴ درصد شهدای زنجان جوان هستند
کد خبر: 3805502
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

۸۴ درصد شهدای زنجان جوان هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: ۲۴۴۳ نفر از شهدای استان زنجان را قشر جوانان تشکیل می‌دهند که نزدیک به ۸۴ درصد از شهدای استان را شامل می‌شود.

84 درصد شهدای زنجان جوان هستندبه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید زنجان، امروز، 2 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس جوانان نقش اساسی در دفاع از میهن و آرمان‌های انقلاب داشتند و شهدای جوان استان زنجان بین رده سنی 15 الی 29 سال قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه جوانانی همچون حضرت علی‌اکبر(ع) الگوی جوانان در انقلاب و دفاع مقدس به‌شمار می‌روند، تصریح کرد: امروز هم باید شهدای هشت سال دفاع مقدس را الگوی جوانان قرار داده و راه و روش شهدا را به جوانان یاد دهیم، چراکه در حال حاضر جوانان کشور به الگوهایی از این قبیل برای تعالی و یافتن راه صحیح زندگی نیاز دارند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، ادامه داد: بنیاد شهید در این راستا با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی، تشکل‌های مذهبی و مراکز علمی در طول سال با اجرای برنامه‌های متنوع از قبیل برگزاری یادواره شهدا، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، شهدای آبروی محله و ... سعی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم به ویژه جوانان کرده است.
کاظمی یادآور شد: 2443 نفر از شهدای استان زنجان را قشر جوانان تشکیل می‌دهند که نزدیک به 84 درصد از شهدای استان را شامل می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد: در سال جدید نیز با تاسی و الگوگیری از مکتب شهدا با اهتمام به فرامین مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی فرزندان و جوانانی تربیت شوند که ادامه دهنده راه شهدا بوده و در مسیر رشد و اعتلای روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند.
انتهای پیام
captcha