ترویج متون غربی در دانشگاه‌ها با انقلاب فرهنگی همخوانی ندارد
کد خبر: 3805564
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

ترویج متون غربی در دانشگاه‌ها با انقلاب فرهنگی همخوانی ندارد

گروه فرهنگی ــ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان با تأکید بر اینکه باید از نفوذ سیاسی دشمنان جلوگیری کرد، گفت: برای پیاده‌سازی اهداف انقلاب فرهنگی، مسئولان و اساتید و همه بخش‌ها باید با مبانی انقلاب و اسلام همراه باشند و اینگونه نباشد که اسم اسلامی بوده اما متون غربی باشد.

ترویج متون غربی در دانشگاه‌ها با انقلاب فرهنگی همخوانی نداردحجت‌الاسلام علی قره‌داغی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام خمینی(ره) تشکیل شد تا اصول اهدافی در آن تعیین شود که نقشه راه انقلاب با حاکیت اسلام باشد.
وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب دانشگاه‌ها به مدت 2 سال تعطیل شدند، یاد‌آور شد: در آن زمان دانشگاه‌ها جولانگاه سیاسیون مخالف و موافق شده بود و یک انقلاب فرهنگی لازم بود تا با توجه به سیاست‌گذاری‌های جامعه، فرهنگ عنی اسلام در مراکز آموزشی و سایر بخش‌ها حاکم شود.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی اهداف گسترده‌ای در حوزه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و ... تدوین کرده که دانشگاه‌ها موظف به پیاده کردن آن هستند تا فرهنگ غنی اسلام را از این طریق وارد کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه سند راهبردی اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است، تصریح کرد: مسئولان و اساتید و همه بخش‌ها باید با مبانی درست انقلاب و اسلام همراه باشند و اینگونه نباشد که اسم اسلامی بوده اما متون غربی باشد.
وی با تأکید بر اینکه برای تحقق انقلاب فرهنگی، باید اساتید، دانشجویان، آموزش و پژوهش، اسلامی باشد، ابراز کرد: اکر همه خود را ملزم به رعایت سیاست‌های فرهنگی بدانند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود و باید دانشگاه‌ها الگوی خوبی برای تبعیت ایجاد کنند.
قره‌داغی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب پرداختن به مباحث علوم انسانی را مورد تأکید قرار دادند، تصریح کرد: اگر اسناد بالادستی به درستی رعایت شود، موفق می‌شویم اما اگر دانشگاه را جولانگاه سیاسیون شود و از تفکرات اسلامی فاصله بگیریم، از اصول انقلاب خارج می‌شویم.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)، انقلاب فرهنگی را انقلاب دوم خواندند، اظهار کرد: همه می‌گویند، می‌خواهیم اما باید مرد عمل بود و همه باید برای پیاده‌سازی اهداف انقلاب انفاق نظر داشته و آن را اجرا کنند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان ادامه داد: در این راستا باید از نفوذ سیاسی دشمنان و وارد شدن افکار غربی که مخالف اسلام است، جلوگیری کنیم.
انتهای پیام
captcha