صفر کردن فروش نفت ایران؛ مساوی با تزلزل اقتصاد جهان
کد خبر: 3806569
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

صفر کردن فروش نفت ایران؛ مساوی با تزلزل اقتصاد جهان

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی تحلیل‌گران، جدی بودن آمریکا در صفر کردن فروش نفت ایران، قیمت آن را به 250 دلار خواهد رساند، گفت: این اقدام موجب تزلزل اقتصاد جهان و رو در رویی جهان با آمریکا خواهد شد.

صفر کردن فروش نفت ایران؛ مساوی با تزلزل اقتصاد جهانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان اظهار کرد: خوی استکباری آمریکا برای همه روشن است و حتی تحلیل‌گران خارجی معتقدند آمریکا می‌خواهد جهان را به آتش بکشد، اما ایرانیان با همه توان در مقابل دشمنی‌های آمریکا ایستادگی کرده و می‌کنند.
وی به حذف معافیت خرید نفت ایران اشاره و تاکید کرد: هیچ کشوری توان جبران حذف نفت ایران از بازار را ندارد. همه باید متوجه باشند که روزانه 20 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور می‌کند و همه می‌دانند که محافظت این تنگه دست چه نهاد و کشوری است.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی تحلیل‌گران، جدی بودن آمریکا در صفر کردن فروش نفت ایران، قیمت آن را به 250 دلار خواهد رساند، ادامه داد: این اقدام موجب تزلزل اقتصاد جهان و رو در رویی جهان با آمریکا خواهد شد.
وی با محکوم کردن اقدام نابخردانه آمریکا در اینکه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را در لیست تروریستی قرار داد، افزود: این کار آن‌ها بی‌جواب نخواهد ماند و قرار دادن ارتش آمریکا در لیست تروریستی نیز اقدامی بود در پاسخ به این اقدامات و قطعا همه ما با همه توان خود در مقابل چنین رفتارهایی سکوت نخواهیم کرد.
وی با اشاره به مدعی بودن به اسلامی بودن چند دولت عربی و هم پیمان شدن آنها با اسرائیل در پشت پرده عنوان کرد: باید متوجه بود که این رژیم‌ها در پشت پرده با رژیم صهونیستی روی هم ریخته و برای آمریکا خوش رقصی می‌کنند.
آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به 9 اردیبهشت سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: 12 اردیبهشت نیز سالروز شهادت عالم مجاهد، مرتضی مطهری در تقویم ایران ثبت شده است و جایگاه معلمان که تربیت نسل آینده را برعهده دارند، بسیار ا اهمیت است.
وی 20 شعبان المعظم را آغاز دهه کرامت و غبارروبی مساجد بیان کرد و افزود: مساجد باید به لحاظ معنوی و فیزیکی آراستگی داشته باشد و در این مکان‌های مقدس نماز جماعت اقامه، صدای اذان و قرآن بلند شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان، مساجد را پایگاه اجتماعی مسلمانان خواند و اضافه کرد: از این مکان‌ها شهدا، رزمندگان و جانبازان به جبهه‌ها اعزام شده و جوانان در آن تربیت یافته‌اند.
انتهای پیام
captcha