بهره‌مندی بیش از ۵۲ هزار مددجوی کمیته امداد گیلان از برنامه‌های فرهنگی
کد خبر: 3806761
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

بهره‌مندی بیش از ۵۲ هزار مددجوی کمیته امداد گیلان از برنامه‌های فرهنگی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: سال گذشته ۵۲ هزار و ۵۲۱ نفر از مددجویان گیلانی از برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی کمیته امداد برای آگاه‌سازی و داشتن زندگی بهتر و در نتیجه پیشگیری از معضلات اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان، امروز، 7 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اجرای طرح نظام جامع آموزش خانواده را یکی از برنامه‌های مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: کمیته امداد در کنار ارائه خدمات حمایتی و معیشتی توجه ویژه‌ای به ارتقای سطح فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت دارد.

وی با بیان اینکه افزایش و تقویت مبانی فرهنگی مددجویان مهم‌ترین پیش‌نیاز برای توانمندسازی و خودکفایی اقتصاد خانواده‌ها به‌شمار می‌رود، افزود: مهم‌ترین خدمات فرهنگی در کمیته امداد فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و آموزش‌های لازم در زمینه‌های بهداشتی و روانی و اعتقادی مددجویان است.

اهرابی با اشاره به رویکرد اساسی کمیته امداد در حوزه فرهنگ و پایه‌ریزی تمامی برنامه‌ها بر مبنای آن، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها برای رشد معنوی و فرهنگی مددجویان به‌ویژه جوانان و نوجوانان و گسترش زمینه‌های تعمیق باورها و ارزش‌های دینی و همچنین رشد و شکوفایی استعدادها هرساله برای مددجویان برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه طی سال گذشته ۵۲ هزار و ۵۲۱ نفر از مددجویان گیلانی از برنامه‌های فرهنگی ـ تربیتی و آموزشی بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: این برنامه‌ها برای آگاه‌سازی و آموزش مددجویان برای داشتن زندگی بهتر و در نتیجه پیشگیری از معضلات اجتماعی برگزار شده است.

وی یکی از برنامه‌های تأثیرگذار و موفق این نهاد را اجرای طرح «شوق زیارت» با هدف تقویت و ارتقای باورهای دینی و روحیه خودباوری و ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: سال گذشته پنج هزار و ۴۹۵ نفر از مددجویان گیلانی به مشهد مقدس، عتبات عالیات، قم و پیاده‌روی اربعین اعزام‌ شده‌اند که سه هزار و ۷۹۲ نفر زیارت‌اولی بودند.

اهرابی با اشاره به اجرای دو طرح آموزشی وارثین و سدید در طول تابستان برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت گیلانی تصریح کرد: طرح وارثین ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر پایه نهم و دهم است که به‌صورت یک دوره آموزشی دوساله در شش‌ترم، ترم اول در تابستان سال جاری در مشهد مقدس به مدت 10 روز و پنج ترم بعدی به‌صورت آموزش‌های مجازی و غیرحضوری با شرکت ۴۲ نفر از دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی در توضیح طرح «سدید» هم بابیان اینکه این طرح ویژه دانشجویان و طلاب است که به‌صورت دوساله در قالب شش‌ترم که‌ترم اول به‌صورت آموزش حضوری ۱۵ روزه در مشهد مقدس و پنج ترم بعدی به‌صورت غیرحضوری و مجازی خواهد بود، گفت: در سال جاری ۱۷ نفر از دانشجویان در این طرح شرکت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه ۸۰۹۸ نفر از مددجویان گیلانی در سال گذشته به اردوهای آموزشی- تربیتی جوانان و بزرگ‌سالان شامل راهیان نور، اردوهای سراسری، مرقد امام و اردوهای درون استانی اعزام‌شده‌اند، ادامه داد: ۶ هزار و ۹۸۱ نفر از مددجویان هم از برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی کانون‌های دائم و موقت با اعتبار ۶۴۹ میلیون و ۹۶۷ هزار تومان بهره‌مند شده‌اند.

اهرابی تصریح کرد: در سال گذشته برای ۲۹ هزار و ۳۱۶ نفر از مددجویان برنامه‌های آموزشی شامل آگاه‌سازی و آموزش با اعتبار ۸۲ میلیون و ۸۷۳ هزار تومان برگزارشده است.

یادآور می‌شود، در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۵۴ دانش‌آموز و ۲۱۵۲ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند.

انتهای پیام

captcha