حل مشکلات کشور با گفت‌وگوی همه سلایق میسر می‌شود
کد خبر: 3807662
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

حل مشکلات کشور با گفت‌وگوی همه سلایق میسر می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: راه رسیدن به راهکارهای اساسی برای حل مشکلات و معضلات کشور ایجاد گفت‌وگو و مناظره بین همه افراد جامعه و سلایق مختلف است.

حل مشکلات کشور، با گفت‌وگوی همه سلایق میسر می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، احمد همتی، رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی امروز، 10 اردیبهشت در مراسم افتتاح مسابقات مناظره دانشجویی در جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به اینکه ضروری‌ترین نیاز امروز کشور همین بحث‌های فرهنگی و زمینه‌سازی برای ایجاد گفت‌وگوی منطقی و مستدل در جامعه است، اظهار کرد: ما چه در فرهنگ ملی و چه در فرهنگ دینی از پشتوانه بالایی برخورداریم.

وی ادامه داد: فرهنگ دینی و ملی ما هم از نظر تأکید بر منطق و گفت‌وگو و هم از نظر رویکرد علمی به این مباحث از سرآمدان در جهان است و همین پشتوانه می‌تواند به ایجاد گفت‌وگوی سازنده در کشور کمک کند که در این راستا دین مبین اسلام تأکید دارد که ما همه نظرات را شنیده و بهترین آن‌ها را برگزینیم.

به گفته همتی، در ابتدای انقلاب بازار مناظره و گفتگو بسیار داغ بود اما متاسفانه در این چهار دهه آنگونه که شایسته بوده به این مهم توجه نشده و از همین رو است که امروز به جای اینکه چهلمین دوره مسابقات مناظره را برگزار کنیم شاهد برگزاری هشتمین دوره آن هستیم.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره به تاکیدات رهبری معظم انقلاب در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی گفت: ورود رهبری فرزانه انقلاب به این مهم نه از منظر رویکرد دستوری که به دلیل این بود که معظم‌له دیدند که مسئولان امر در ایجاد این فرهنگ کند عمل می‌کنند؛ لذا به این مهم ورود کردند زیرا تبادل افکار از ضرورت‌های زندگی بشری است که در مسابقات مناظره و در مناظره‌هایی که در سطح کلان‌تر برگزار می‌شود باید به اساسی‌ترین مسائل کشور پرداخته شود.

وی ضمن انتقاد از خودسانسوری گفت: مشکلات و پیامدهای ناشی از خودسانسوری به مراتب از خود سانسور بیشتر است اما باید زمینه‌ای فراهم شود که مسائل کشور با فراغ‌بال در جامعه و در فضای دانشگاهی مطرح و پیرامون آن‌ها بحث و گفت‌وگو شود تا در دل این گفت‌وگوها به راه‌حل‌ها و راهکارهایی برای رفع آن‌ها برسیم.

یادآور می‌شود، هشتمین دوره مسابقات ملی دانشجویی استان سمنان امروز در مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی سمنان با حضور دانشجویان شرکت‌کننده آغاز شد.

انتهای پیام

captcha