سازمانی مردم‌نهاد مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو را به عهده بگیرد
کد خبر: 3808403
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

سازمانی مردم‌نهاد مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو را به عهده بگیرد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه ضربه‌ای که روش قیمت‌گذاری خودرو به مملکت زده، بیشتر از تحریم‌ها است، گفت: پیشنهاد می‌شود یک سازمان مردم‌نهاد تخصصی بی‌طرف مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو را به عهده بگیرد.

سازمانی مردم‌نهاد مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو را به عهده بگیردبه گزارش ایکنا از زنجان حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه ماهنشان، ظهر امروز، 13 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان ضمن تبریک روز معلم و شهادت شهید مطهری اظهار کرد: این استاد شهید با تلفیق علم و تقوا و انقلابی‌گری، اسطوره‌ای کم‌نظیر از معلمی به جا گذاشت.
وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با معلمان افزود: معلمان باید توجه داشته باشند که برخورد کریمانه رهبر انقلاب با آن‌ها نشان از مسئولیت بالای آن‌ها، به ویژه در ارتباط با سند شوم و استعماری 2030 است.
خطیب نماز جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه ترویج رقص و بی‌بند و باری در میان دانش‌آموزان پایین‌ترین مرحله از اهداف این سند است، خاطرنشان کرد: این سند اگر اجرا می‌شد یک ترکمانچای فرهنگی و سیاسی بود که فرهنگ ایرانی، اسلامی را به تاراج می‌برد تا سرباز و رعیت پرورش دهد.
زاهدی‌پور همچین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان مبنی بر اینکه دشمن در حوزه‌های مختلف آرایش جنگی گرفته است؛ بنابراین همه بخش‌های دولتی و مردمی باید در حال آماده‌باش نظامی باشند، تاکید کرد: به تعبیر فرمانده معظم کل قوا، نیروهای مسلح آمادگی لازم را دارند، در سایر عرصه‌‌ها هم باید همین آمادگی وجود داشته باشد قطعاً اگر آمادگی و روحیه بسیجی لازم را داشته باشیم، دشمن توان تصمیم علیه ملت ایران را نخواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه به لحاظ اقتصادی مشکلات خودساخته زیادی داریم که به تحریم‌ها کمک می‌کند که باید برطرف کنیم، افزود: گرانی‌ها و به ویژه قیمت بنزین یا خودرو یک معضل جدی برای کشور شده و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است.
خطیب نماز جمعه ماهنشان با بیان اینکه نبود کنترل بر بازار سکه و خودرو واقعاً اقتصاد کشور را متلاشی کرده است، تصریح کرد: در حل مشکلات اقتصادی هیچ وقت مذاکره با آمریکا به نتیجه نخواهد رسید و احمقانه است که فکر کنیم، با نگاه خفت‌بار به آمریکا مشکلات کشور ما حل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ضربه‌ای که روش قیمت‌گذاری خودرو به مملکت زده، بیشتر از تحریم‌ها است، افزود: پیشنهاد می‌شود یک سازمان مردم نهاد تخصصی بی‌طرف مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو را به عهده بگیرد.
زاهدی‌پور با بیان اینکه بخش مهمی از سهام خودروسازی متعلق به دولت است، یادآور شد: دولت‌ها از هر جناحی که باشند، صلاحیت دخالت و حتی نظارت در قیمت‌ و کیفیت خودرو را ندارند.
امام جمعه ماهنشان تأکید کرد: اگر چه کنترل مصرف بنزین و مبارزه با قاچاق آن یک ضرورت عقلی، شرعی و اقتصادی است، اما تأکید بر افزایش قیمت بنزین به عنوان راهکار اصلی مبارزه با قاچاق بنزین استدلال ساده لوحانه و بلکه عوام‌فریبانه است.
وی با اشاره به اینکه هزینه‌های اقتصادی هر کشور متناسب با درآمدهای مردم تنظیم می‌شود، تصریح کرد: خطای سهوی یا عمدی مسئولان ما در این است که هیچ وقت درآمدهای مردم را با قیمت‌های جهانی مقایسه نمی‌کنند، ولی در ارتباط با هزینه‌ها به راحتی این مقایسه انجام می‌شود.
انتهای پیام
captcha