نقض عهد آمریکا باعث تهدید در نظام بین‌الملل شده است
کد خبر: 3808407
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

نقض عهد آمریکا باعث تهدید در نظام بین‌الملل شده است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ابهر با اشاره به عدم تعهد دولت آمریکا به قوانین بین‌المللی یادآور شد: این بی‌قانونی و پایبند نبودن به پیمان‌های بین‌المللی باعث ایجاد تهدیداتی در نظام بین‌الملل شده است به طوری که آمریکا امروزه آرام آرام از پیمان‌های بین‌الملل خارج می‌شود.

نقض عهد آمریکا باعث تهدید در نظام بین‌الملل شده استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، ظهر امروز، 13 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان با همه برکات معنوی اظهار کرد: رمضان فرصتی برای خودسازی است می‌توان از آن برای زندگی دنیا و آخرت بهره گرفت.
وی با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب معلمان را پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه یک ملت یعنى سرمایه انسانى می‌دانند و معظم‌له با انتقاد از سند ۲۰۳۰ فرمودند: غربى‌ها انتظار دارند معلمانِ متدین ما که علاقه‌مند به آینده کشور هستند، در کلاس درس خود براى آن‌ها سرباز تربیت کنند.
رحیمی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان از کسانی که در صدد تضعیف روحیه انقلابی هستند انتقاد کرده است، گفت: روحیه انقلابى به‌منزله جان و روح این ملت است و خداوند از کسانى‌که در این مسئله تشکیک و آن‌ را تضعیف کنند، نخواهد گذشت، البته تصمیم و اقدام انقلابى به‌معناى‌ بى‌توجهى به نقد عالمانه نیست، چرا که استقبال از نقد عالمانه، جزو روحیه انقلابى است.
امام جمعه ابهر اثبات تعامل و تفاهم مردم ایران به افکار عمومى جهان را تنها دستاورد برجام دانست و ادامه داد: ملت بزرگ و فهیم ایران، اهل تعامل، تفاهم و مذاکره است و همواره پایبند به معاهدات بین‌المللى در این مقطع حساس تاریخ بوده است.
وی با تاکید بر عدم تعهد دولت امریکا به قوانین بین‌المللی یادآور شد: این بی‌قانونی و پایبند نبودن به پیمان‌های بین‌المللی باعث ایجاد تهدیداتی در نظام بین‌الملل شده است به طوری که آمریکا امروزه آرام آرام از پیمان‌های بین‌الملل خارج می‌شود.
رحیمی خروج دیگر دولت‌ها از پیمان‌های بین‌المللی را از نتایج اقدامات دولت امریکا دانست و افزود: ادامه این وضعیت در نهایت به‌نوعى هرج و مرج بین‌المللى منتج خواهد شد، هر چند پیمان‌هاى بین‌المللى در مواقع بحران، کارایى لازم را ندارند اما آمریکا با این‌گونه اقدامات خود، در حال نابودى تمامى قوانینى است.
وی تاکید کرد: تخطى آمریکا از قوانین بین‌المللی، خروج از توافق‌ها و تحریک دیگر کشورها براى زیر پاگذاشتن نهادهاى بین‌المللى در نهایت مى‌تواند بزرگترین چالش امنیتى را پیش روى نظام بین‌الملل قرار دهد.
انتهای پیام
captcha