تخلیه فوری کاروانسرای تاریخی که به‌عنوان زندان استفاده می‌شود
کد خبر: 3808834
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
نماینده مردم سمنان تأکید کرد:

تخلیه فوری کاروانسرای تاریخی که به‌عنوان زندان استفاده می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی به لزوم تخلیه کاروانسرای تاریخی سمنان که سال‌ها است به‌عنوان زندان استفاده می‌شود اشاره کرد و گفت: زندان جدید سمنان آخرین مراحل خود را طی می‌کند و وعده داده شده که ظرف دو ماه آینده این زندان از مرکز شهر سمنان به خارج از شهر منتقل شود.

ثبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی کلید حل مشکلات کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، احمد همتی، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته، 14 اریدبهشت در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه انتخاب مدیران استان در این سه سال غالباً بر مبنای شاخص‌ها و توانمندی‌های مدیریتی  بوده، اظهار کرد: بخشی از این تغییرات همچون تغییر استاندار پیشین به دلیل بازنشستگی بوده که به ناچار و براساس قوانین بوده اما به هر حال تغییرات مدیریتی مداوم به صلاح نبوده و در روند توسعه استان خلل ایجاد می‌کند؛ لذا باید به حداقل ممکن برسد.

وی در خصوص مشکلات معیشتی اقشار کم‌درآمد گفت: مجلس امسال چه در بحث افزایش حقوق‌ها و چه در حقوق افراد تحت‌پوشش و... کوشید که به‌گونه‌ای عمل کند که تا حد زیادی از فشار بر این اقشار کاسته شود که در این راستا مجلس به حقوق‌های پایین توجه ویژه کرد و در بحث معافیت‌های مالیاتی هم معافیت‌ها را تا حقوق دو میلیون و 700 تومان افزایش دادیم و افزایش حقوق‌ها به‌گونه‌ای بوده که حقوق‌های پایین عملاً با افزایش 40 درصدی روبه‌رو بودند و در خصوص پاداش‌ها نیز که گاه با پاداش‌های یک میلیارد تومانی هم روبه‌رو بودیم سقف را به 250 میلیون کاهش دادیم.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با بیان اینکه همه دستگاه‌ها موظف به پرداخت حقوق‌ها براساس قانون مجلس هستند، گفت: مجلس بر روند حقوق‌ها نظارت می‌کند و با تخلف‌های احتمالی برخورد می‌کند.

وی از طرح چهارره طلایی سمنان به‌عنوان یکی از طرح‌های منطقه‌ای نام برد و افزود: در این سه سال این طرح به‌طور جدی پیگیری شده که آغاز قطعه گرمسار - سمنان در پروژه حرم تا حرم، بزرگراه فیروزکوه - سمنان، مطالعه طرح سمنان معلمان - جندق، مطالعه دوآب - شهمیرزاد - سمنان، آهوان - مهدیشهر، پیگیری مجدد پروژه برقی شدن قطار تهران مشهد که مدتی مسکوت مانده بود، قطار حومه‌ای تهران - سمنان‌، بهره‌برداری از چندین پل و تقاطع غیرهمسطح و ...همه در راستای همین طرح چهارراه استراتژیک در کریدورهای شمال - جنوب و غرب به شرق بوده است.

همتی تلاش‌ها در راستای افتتاح فرودگاه سمنان را نیز در همین راستا برشمرد و متذکر شد: زیرساخت‌های فرودگاه سمنان به سرعت در حال آماده‌سازی است و ترمینال فرودگاه نیز قرار است که تا پایان سال به بهره‌برداری برسد که بر این اساس با چند شرکت رایزنی‌هایی صورت گرفته که پروازهای منظمی در این فرودگاه که چندین شهرستان را پوشش می‌دهد، ایجاد کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بیمارستان سوانح و سوختگی به‌عنوان یکی از مطالبات مردم سمنان نام برد و افزود: بخش سرطان این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد ضمن اینکه بیمارستان مهدیشهر و مجموعه رویان جهاددانشگاهی نیز باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

همتی به لزوم تخلیه کاروانسرای تاریخی سمنان که سال‌ها است به‌عنوان زندان استفاده می‌شود اشاره کرد و یادآور شد: زندان جدید سمنان آخرین مراحل خود را طی می‌کند و وعده داده شده که ظرف دو ماه آینده این زندان از مرکز شهر سمنان به خارج از شهر منتقل شود تا این کاروانسرای تاریخی به‌عنوان یک مرکز گردشگری مهم و محلی برای ارتباط نشاط اجتماعی در سمنان مورد استفاده قرار گیرد.

این نماینده بر لزوم ثبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به‌عنوان کلید حل مشکلات کشور تأکید کرد و گفت: برنامه‌های دشمنان نظام نیز درست جهت مخالف این ثبات است و همه توان خود را برای بی‌ثباتی در داخل به کار می‌گیرند اما تاسف‌بارتر از همه آنجاست که برخی‌ها به عمد و یا سهو با این برنامه دشمن همراهی می‌کنند و با رفتار و گفتار خود به بی‌ثباتی دامن می‌زنند.

‌نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تعمیق ارتباطات اقتصادی با کشورهای آسیایی و کشورهای همسایه تأکید کرد و افزود: دولت باید ضمن تلاش برای ایجاد ارتباطات با کشورهای اروپایی، در جهت تعمیق ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه نیز گام بردارد.

به گفته وی، برخی اظهارات بی‌ربط و غیرکارشناسانه از سوی برخی افراد خاص هزینه‌بر بوده که رفتارهای سلیقه‌ای این‌گونه افراد تاکنون هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل کرده و اینکه برخی‌ به بهانه دفاع از نظام همه را زیرسوال ببرند به نفع نظام و مردم نیست.

انتهای پیام

captcha