توجه به پرورش در کنار آموزش مورد توجه جدی قرار گیرد
کد خبر: 3809546
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

توجه به پرورش در کنار آموزش مورد توجه جدی قرار گیرد

گروه فرهنگی ــ امام جمعه ابهر با اشاره به جایگاه معلم و اشرف مخلوقات بودن انسان گفت: توجه به پرورش در کنار آموزش از موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

توجه به پرورش در کنار آموزش باید مورد توجه جدی قرار گیردبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر شامگاه دیروز دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در مراسم تجلیل از معلمان با اشاره به ارزش و  جایگاه انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات، گفت: بارها در حوزه و دانشگاه تعریف‌های زیادی از انسان ارائه شده است.
وی با بیان اینکه برخی انسان را حیوان ناطق می‌دانند، تصریح کرد: این تعریف انسان بر اساس تفکر اومانیسم سکولاری است.
وی افزود: اگر بگوییم این انسان حیوان ناطق است لازمه‌اش این است که بگوییم انسان می‌میرد، می‌پوسد، فوت می‌کند و از بین می‌رود این در حالی است که این انسان نمی‌میرد بلکه مرگ را می‌میراند که دیگر مرگی نباشد؛ نمی‌پوسد، بلکه پوست می‌اندازد؛ فوت نمی‌کند، بلکه وفات دارد.
وی اضافه کرد: با تفاسیر بیان شده تعریف زیبای انسان به حیوان ناطق بودن نیست بلکه به (حی حمید) و یا (حی متاله) است.
رحیمی با بیان اینکه وقتی انسان الهی شد قرآن کریم از این انسان الهی انتظار دارد که خلیفةالله باشد و مبنای خدا از خلقت انسان همان خلافت الهی است، افزود: منظور از خلیفه این است که ما به جای خدا بنشینیم هر کاری که خدا می‌کند ما هم انجام بدهیم و این کار به اذن خدا امکان‌پذیر است همچنان که عیسی(ع) به اذن خدا مرده را زنده کرد و زنده را میراند و عیسی(ع) مظهر محیی و ممیت است.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار معلمان در کشور تصریح کرد: توجه به پرورش در کنار آموزش از موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.
انتهای پیام
captcha