جشنواره کتابخوانی رضوی در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3809825
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

جشنواره کتابخوانی رضوی در زنجان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: این جشنواره در راستای ترويج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ مطالعه برگزار می‌شود.

جشنواره کتابخوانی رضوی در زنجان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان شامگاه سه‌شنبه، ۱۷ ادیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان همراه با معرفی ۱۲ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» و در راستای ترويج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ مطالعه برگزار می‌شود.
وی ابداز کرد: این جشنواره به مناسبت ايام فرخنده دهه كرامت از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع) با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با سراسر کشور و در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز تا 28 خرداد ماه به دو شکل مکتوب و الکترونیکی برگزار می‌شود.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بیان کرد: شرکت در این جشنواره برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسّر است و جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.
این مسئول با اشاره به اینکا مهلت ارسال آثار و پرسشنامه‌های تکمیل شده به کتابخانه‌های عمومی 28 خرداد ماه خواهد بود، یادآور شد: داوری آثار نیز در هفته دوم تیرماه انجام گرفته و آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره نيز همزمان با دهه کرامت سالجاری برگزار خواهد شد.
نیک‌بخش هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی، گسترش كتابخوانی ومطالعه كتب مناسب از طريق مطالعه كتب مرتبط با سيره پاك ائمه معصومين(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع)، شناسايی، معرف و گرامیداشت تولیدکنندگان و پديدآورندگان كتاب‌های فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی و كمك به توليد و انتشار گسترده اين آثار برشمرد.
وی ادامه داد: بر این اساس در رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال) کتاب‌های «امام رضا (ع)» نوشته زهرا عبدی از انتشارات جمکران برای متولدین ۱۳۸۶تا ۱۳۸۹، «کبوترها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده از انتشارات به نشر برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴، «فاطمه و فاطمه» (شباهت‌های حضرت معصومه با حضرت زهرا( س)) نوشته محمد مهاجرانی از انتشارات زائر برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب «هشت قصه از امام جواد (ع)» نوشته حسین فتاحی از انتشارات قدیانی برای متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ معرفی شده است.
وی افزود: در رده سنی «نوجوان» (۱۳ تا ۱۷ سال) نیز آثاری چون «راز آن بوی شگفت؛ داستانی بر اساس زندگی امام رضا (ع)» نوشته فریبا کلهر از انتشارات به نشر، «با کبوترهای گنبد؛ سروده‌هایی درباره امام رضا (ع) برای نوجوانان» نوشته احمد میرزاده از انتشارات به نشر و همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب «درختی که بال در آورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد (ع)» نوشته مجید ملامحمدی از انتشارات بوستان کتاب به عنوان منابع جشنواره معرفی شده است.
نیک‌بخش تصریح کرد: در رده سنی «جوان و بزرگسال» (۱۸ سال به بالا) پنج کتاب  «مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع)» نوشته علی جانفزا  از انتشارات به نشر، «فصل فیروزه» نوشته محبوبه زارع از انتشارات کتابستان معرفت، «درّ عصمت؛ مروری بر زندگانی حضرت معصومه (س)» نوشته علی اشرف عبدی از انتشارات زائر، «زندگانی حضرت احمدبن موسی (ع) شاه‌چراغ» نوشته محمدرضا سنگری از انتشارات شاهچراغ و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب «سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد (ع)» نوشته جواد محدثی از انتشارات به نشر معرفی شده است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: در این دوره نیز همچون دوره گذشته امکان مشارکت خانوادگی در مسابقه کتابخوانی وجود دارد و علاقه‌مندان ضمن اینکه به صورت انفرادی در مسابقه شرکت می‌کنند، این امکان را دارند که با ارسال پاسخ در قالب پاسخنامه‌های خانوادگی، برگزیده جشنواره شوند.
وی ابراز کرد: بر این اساس در سطح ملی از ۸۰ نفر به عنوان برگزیدگان فردی تجلیل می‌شود. همچنین در این جشنواره از هشت خانواده برتر با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و مبالغ نقدی تجلیل به عمل می‌آید.
این مسئول خاطرنشان کرد: جهت دریافت امانی کتاب‌های مسابقه به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان و همچنین برای شرکت در مسابقه و دریافت فایل PDF کتاب‌ها به سامانه ویژه جشنواره به نشان  www.razavi.iranpl.ir مراجعه کرده و علاوه بر ارسال آثار از طریق الکترونیک، آثار مکتوب خود را به نزدیک‌ ترین کتابخانه عمومی محل زندگی شان تحویل دهند.
انتهای پیام
captcha