خرم‌دره میزبان‌ محافل و مجالس قرآنی می‌شود
کد خبر: 3810130
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
همزمان با ماه رمضان؛

خرم‌دره میزبان‌ محافل و مجالس قرآنی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس شورای هیئات مذهبی خرم‌دره با بیان اینکه بهترين اعمال در شب‌ها و روزهاى ماه مبارك رمضان، تلاوت قرآن است، گفت: همزمان با ماه رمضان خرم‌دره میزبان‌محافل و مجالس قرآنی می‌شود.

خرم‌دره میزبان‌ محافل و مجالس قرآنی می‌شودحمدالله مرادی، رئیس شورای هیئات مذهبی خرم‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شده است؛ بنابراین، رابطه ویژه‌ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد یعنی همان‌گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت و انسان، شادابی خاص و حیاتی دوباره پیدا می‌کند رمضان نیز بهار قرآن است.
این مسئول افزود: دوستداران قرآن در این ماه بیش از پیش به قرآن نزدیک می‌شوند و با خواندن و یادگیری و فهمیدن معارف آن، به دل‌هایشان حیات مجددی می‌بخشند.
وی با بیان اینکه بهترين اعمال در شب‌ها و روزهاى ماه مبارك رمضان، تلاوت قرآن است، ادامه داد: اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد ولى چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است از اجر و ثواب ويژه‏‌اى برخوردار است؛ چنانچه امام باقر(ع)فرمود: براى هر چيزى بهارى است و بهار قرآن رمضان است بنا براين امتيازات قرآن به اعتبار نزولش در ماه رمضان از ماه‌هاى ديگر بيشتر است.
رئیس شورای هیئات مذهبی خرم‌دره با تاکید بر اینکه خواندن قرآن در ماه رمضان از سفارشات پیامبر اسلام (ص) نیز است، ادامه داد: گر كسى در اين ماه يك آيه از قرآن تلاوت كند ثوابش مثل كسى است كه در غير ماه رمضان يك ختم قرآن كرده است.
وی با تاکید بر اینکه در رمضان، ماه انس با قرآن، باید ویژگی همدم بودن با قرآن را در خود ایجاد کنیم و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشیم، ادامه داد: قرآن، کتاب کامل انسان‌سازی است، به گونه‌ای که همه برنامه‌ها و رموز تکامل را دربردارد. قرآن، سخن خدا است و عمل به آن، سبب پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت است.
وی تاکید کرد: هرگاه قرآن را بشناسیم، به عظمت نازل کننده آن پی ببریم و محتوایش را دریابیم، سپس با عشق، با آن ارتباط فکری و عملی برقرار کنیم، می‌توانیم ادعا کنیم که با قرآن انس گرفته‌ایم.
 
مرادی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن مجید نور هدایت را به دل‌های مومن و آگاه می‌تاباند، بیان کرد: به برکت قرآن نعمت‌های الهی بر فرد و جامعه نازل می‌شود؛ از این رو بر خواندن این کتاب الهی در ماه مبارک رمضان بسیار تاکید شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های شورای هیئات مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: هیئت‌های مذهبی شهرستان در ایام ماه رمضان برنامه‌های جزخوانی قرآن کریم، کلاس‌های آموزشی قرآن، محافل انس با قرآن و برنامه‌های فرهنگی و دینی در مساجد و حسیینه‌ها را برگزار خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha