بیست و نهمین مرکز نیکوکاری استان زنجان تأسیس شد
کد خبر: 3810688
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
همزمان با ماه رمضان؛

بیست و نهمین مرکز نیکوکاری استان زنجان تأسیس شد

گروه اجتماعی ــ مرکز نیکوکاری «حضرت زینب کبری(س)» مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) کوی منظریه شهرستان زنجان همزمان با ماه مبارک رمضان افتتاح شد.

بیست و نهمین مرکز نیکوکاری استان زنجان تأسیس شدبه گزارش ایکنا از زنجان، مرکز نیکوکاری حضرت زینب کبری(س) مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) کوی منظریه شهرستان زنجان همزمان با ماه مبارک رمضان افتتاح شد و تعداد مراکز نیکوکاری زنجان به عدد 29 رسید.
هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در افتتاح این مرکز اظهار کرد: انفاق تکلیف دینی و اجتماعی و پیام دین برای بنیان جامعه اسلامی ویکی از ویژگی‌های نظام اسلامی است که بایستی در توسعه انفاق فرهنگ‌سازی و سرمایه‌گذاری شود.
وی هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری را ترویج و توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، سبقت در خیرات و هم‌افزایی در اقدامات نیکوکارانه دانست و گفت: بهره‌گیری از حضور، تخصص و مهارت خیران، تشکیل شبکه‌های محلی، صنفی و تخصصی، ایجاد ارتباط مناسب و منطقی بین نیازهای نیازمندان و توانمندی مردم از اهداف دیگر ایجاد مراکز نیکوکاری است.
صفری با بیان اینکه کمیته امداد در حوزه انفاق و ترویج فرهنگ نیکوکاری همواره با همت و جدیت تلاش می‌کند، ابراز کرد: اولین ویژگی کمیته امداد متکی به مردم و مردمی بودن برنامه‌های این نهاد مقدس است و دومین ویژگی آن متکی بودن به ارزش‌های الهی است که در حوزه‌های اکرام ایتام، محسنین، سالمندان، جمع‌آوری صدقات و زکوات فعالیت می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به آیات و روایات و تاکیدات فراوان در قرآن کریم مبنی بر رسیدگی به ایتام و نیازمندان گفت: قرآن کریم در آیات مختلف به رعایت حقوق و رسیدگی به حال ایتام سفارش فرموده و ائمه اطهار(ع) شخصاً به امور ایتام رسیدگی می‌کردند؛ لذا وقتی ایمان در کنار عمل صالح قرار گیرد حیات طیب رقم می‌خورد.
صفری به رفع مشکلات مردم از طریق مساجد اشاره کرد و افزود: مسجد خانه خداست و فرهنگ و دین مردم در مسجد سامان می‌یابد و با ایجاد مراکز نیکوکاری معیشت مردم نیز با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی و با همت خیران با محوریت مساجد در خانه خدا سامان پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه 28 مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعالیت می‌کنند، گفت: در سال گذشته خیران بیش از 9 میلیارد تومان در قالب مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک کرده‌اند برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال این مراکز به 110 مرکز نیکوکاری افزایش یابد.
انتهای پیام
captcha