اطعام ۸ هزار نیازمند از عواید موقوفات در زنجان
کد خبر: 3813790
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

اطعام ۸ هزار نیازمند از عواید موقوفات در زنجان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اطعام ۸ هزار نیازمند از عواید موقوفات در زنجان خبر داد و گفت: بیشترین اطعام در شب‌های قدر انجام می‌شود.

اطعام 8 هزار نیازمند از عواید موقوفات در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امروز، 1 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از آغاز ماه مبارک رمضان طرح‌های مختلفی را برای بهره‌مندی بهتر از این ماه پرفضیلت اجرا کرده است.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های اوقاف و امور خیریه به میزبانی مساجد و بقاع متبرکه در حال اجراست، بیان کرد: در این طرح برنامه‎هایی از جمله، ترتیل‌خوانی، پاسخ به مسائل دینی و ... در بقاع متبرکه در حال برگزاری‌ است.
جنتی با اشاره به اینکه از جمله برنامه‌های اجرایی توسط اوقاف در ماه مبارک رمضان برپایی خیمه‌های معرفت است، گفت: طرح خیمه‌های معرفت با برپایی غرفه کودک، عرضه محصولات فرهنگی و همچنین پخش فیلم و کلیپ با مضامین معرفتی در طول ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه یکی از طرح‌های اجرایی اوقاف در ماه مبارک رمضان اطعام نیازمندان است، تصریح کرد: این طرح نیز با استفاده از عواید موقوفات در شهرستان‌های مختلف اجرایی می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه سال گذشته در قالب طرح اطعام نیازمندان 6 هزار نفر اطعام شدند، بیان کرد: برنامه‌ریزی امسال اوقاف اطعام 8 هزار نفر است که در کل شهرستان‌ها اتفاق خواهد افتاد.
وی با بیان اینکه بیشترین اطعام در شب‌های قدر اتفاق خواهد افتاد چون نیات اکثر واقفان مربوط به این بازه زمانی از ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: سفره‌های افطاری در جوار بقاع متبرکه شاخص برپا خواهد شد.
جنتی در ادامه به سایر برنامه‌های اوقاف طی ماه رمضان اشاره کرد و گفت: طرح مصحف شریف قرآن کریم از جمله طرح‌هایی است که امسال برای دومین سال در حال اجراست که با هدف ترویج معارف قرآنی در جامعه اجرایی می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه هر یک از خیرین می‌توانند با 11 هزار تومان مشارکت، یک جلد قرآن تصریح کرد: شمار قرآن‌های اهدایی در قالب طرح مصحف شریف قرآن کریم از ابتدای ماه رمضان امسال تاکنون بیش از 500 جلد بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از برپایی محافل انس با قرآن کریم در یک هزار مسجد از مساجد استان خبر داد و گفت: در ماه رمضان، آستان مقدس 20 امامزاده استان نیز میزبان جمع‌خوانی قرآن کریم است.
انتهای پیام
captcha