معامله قرن «خیانت بزرگ قرن» است/ امت اسلامی سرنشینان یک کشتی هستند
کد خبر: 3815778
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
حجت‌الاسلام لکزایی:

معامله قرن «خیانت بزرگ قرن» است/ امت اسلامی سرنشینان یک کشتی هستند

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه امت اسلامی سرنشینان یک کشتی هستند و اگر بخشی از آن آسیب ببیند بقیه نیز دچار مشکل خواهند شد، گفت: آنچه امروز با عنوان معامله قرن در حال انجام است خیانت بزرگ قرن است.

معامله قرن «خیانت بزرگ قرن» است/ امت اسلامی سرنشین یک کشتی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لکزایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در گفتگو با ایکنا با اشاره به فرارسیدن روز قدس گفت: یک ظلم بزرگ و تاریخی بر بخشی از امت اسلامی رفته و نتائج بسیار ویرانگری مانند آواره کردن بیش از پنج میلیون فلسطینی و کشته شدن تعداد بسیار زیادی از افراد شده است.
 
وی افزود: این جنایات سبب جریحه‌دار کردن قلوب نه تنها مسلمین بلکه قلوب افراد آزاده شده است؛ طبق تعالیم اسلامی بلکه تعالیم مبتنی بر فطرت انسانی باید در برابر ظلم از هر نوعی که باشد از خودمان واکنش نشان دهیم و یکی از واکنش‌ها که جزء زیباترین آن‌ها هم هست همین حضور در راهپیمایی روز قدس است که به ابتکار امام (ره) در جمعه پایانی ماه رمضان برپا می‌شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حضور پرشور ملت ایران و ملل اسلامی در این راهپیمایی تأکید کرد: ان شاءالله شاهد تقویت امت اسلامی در سراسر جهان باشیم و این اتحاد و عزم همگانی را برای پشیمان کردن غاصبان از غصب پاره تن اسلام رقم بزند و نظام سلطه را از پشتیانی این جرثومه فساد مایوس کند.

لکزایی با اشاره به اقدام ظالمانه، نابخردانه و کثیف ترامپ در پایتخت خواندن بیت‌المقدس برای اسرائیل، تصریح کرد: این اقدام کثیف باید با واکنش تند و شدید مردم مواجه شود وگرنه ممکن است گسترش پیدا کند و دیگران هم بخواهند جا پای دولت ترامپ بگذارند.

لکزایی با اشاره به خیانت قرن که این روز‌ها مطرح است و می‌خواهند خیانت بزرگ قرن را به عنوان معامله قرن جا بزنند، اظهار کرد: قصد دشمن این است که ظلم خود را به مردم فلسطین و امت اسلامی با یک معامله سرپوش بگذارند و این ظلم را در ابعاد گسترده‌تری ادامه دهند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم (ع) تأکید کرد: با حضور در راهپیمایی روز قدس به مسئولیت شرعی، دینی و انسانی خودمان عمل و از ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کنیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پاسخ به این سؤال که شبهات و تبلیغات منفی از سوی دشمنان ترویج می‌شود تا مردم از حمایت فلسطین دلسرد شوند چه پاسخی برای این مسئله وجود دارد تصریح کرد: اینکه برخی مطرح کنند فلسطین ربطی به ما ندارد حرف درستی نیست.

استاد دانشگاه باقرالعلوم (ع) اظهار کرد: دشمن در میان جوانان تبلیغ می‌کنند که شما خودتان مشکلات داخلی دارید و در این شرائط برای چه باید از مردم کشور دیگری حمایت کنید، ولی باید توجه کنیم که ما سرنشینان یک کشتی هستیم و اگر امروز این سرزمین اشغال شده این را باید بدانیم نظام استکبار و نوکر آن‌ها یعنی رژیم غاصب صهیونیستی اگر از دستشان برآید امان نمی‌دهند چنانکه شعارشان شعار «نیل تا فرات» بود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: این مسئله را در قضیه داعش هم دیدیم؛ ترامپ اعتراف کرد که این گروه را اوباما و کلینتون ایجاد کردند و هدفشان این بود که با تصرف سوریه و عراق و لبنان، بلافاصله به ایران حمله کنند؛ بنابراین امت اسلامی سرنشینان یک کشتی هستند و اگر یک بخشی از این کشتی آسیب دید باید به کمک آن بخش برویم وگرنه خود ما هم دچار مشکل خواهیم شد و دشمن جرئت تعرض به مرز‌های کشور ما را هم پیدا خواهند کرد همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر در سوریه و عراق با دشمن نمی‌جنگیدیم باید در شهر‌های خودمان این کار را می‌کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از وجوه این حمایت دفاع از امنیت ملی کشور هم هست که نباید از آن غافل باشیم و البته وجه دیگری نیز دارد که قابل تحلیل است تصریح کرد: دفاع از فلسطین وظیفه انسانی و شرعی است، زیرا بر مبنای آیات و روایات مسلمان نمی‌تواند نسبت به سرنوشت مسلمین دیگر و حتی انسان‌های دیگر بی تفاوت باشد.

لکزایی با بیان اینکه مقاومت در دولت اسلامی از نگاه قرآن کریم امری ذاتی برای رهبری، دولت و امت اسلامی است و امری تعطیل‌بردار نیست، اظهار کرد: اجتناب از طاغوت و لزوم اطاعت از رهبران الهی، توسعه فضائل و جلوگیری از رذائل سیاسی، تأمین عزت اسلامی و ذلت دشمنان و قیام لله و پرهیز از قیام برای نفس و قاعده نفی سبیل، همچنین مقوله جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری از مهم‌ترین مبانی هستند که در قرآن بیان شده و هر انسان مسلمان معتقد به قرآن باید به آن ملتزم باشد.

وی با اشاره به تعبیر قرآنی «کلمة الله هی العلیا» با بیان اینکه کلمه خداوند در جهان باید برتر باشد، تصریح کرد: این سنت الهی و قرآنی است که کلمة الله برترین کلمه است و وظیفه رهبری و امت و دولت اسلامی هم این است که در این راستا گام بردارند و دفاع از فلسطین و قدس به عنوان قبله اول مسلمین در راستای دفاع از کلمه حق و برتری بخشیدن به آن است.

انتهای پیام
captcha