روز قدس برابر با روز برائت از مشرکین در موسم حج است
کد خبر: 3815926
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

روز قدس برابر با روز برائت از مشرکین در موسم حج است

گروه اجتماعی - امام جمعه آمل گفت: امروز، در هر نقطه‌ و برزنی مسلمانانی هستند که می‌خواهند نگاه خدا را در زمین اجرا کنند یعنی همان برائت از مشرکین که در زمان حج برگزار می‌کنند، خود این مسئله هم ریشه در قرآن دارد، ما انزجارمان و نفرتمان نسبت به اسرائیل و هم پیمانانش را در این روز به شکل راهپیمایی نشان می‌دهیم.

روز قدس برابر با روز برائت از مشرکین در موسم حجبه گزارش ایکنا از مازندران، کوه معبد یا حرم شریف قدس تپه‌ای است واقع در شهر قدیم اورشلیم که یکی از مهمترین مکان‌های مذهبی در جهان است که هزاران سال از سوی یهودیت، مسیحیت و اسلام تقدیس شده است. مهمترین بخش این مکان در حال حاضر سه سازه یادمانی از اوایل دوره اموی هستند که عبارتند از مسجدالاقصی، قبه‌الصخره و قبه‌السلسله و همچنین چهار مناره در این مکان مقدس است. خاورمیانه قلب قاره‌های کره زمین از مهمترین موقعیت استراتژی برخوردار هست که همه اقوام و ادیان و سیاسیون بر سر تصاحب آن جنگ دارند.
قدس نام قدیم اورشلیم است، یک سال بعد از پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی ایران به فرمان امام خمینی(ره) برای حفظ وحدت مسلمین و حمایت از مردم مظلوم فلسطین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس و روز استکبارستیزی نامگذاری کردند و هر ساله در این روز همه روزه‌داران و مومنان کشورهای اسلامی برای دفاع از حقوق مردم ستمدیده فلسطین برمی‌خیزند و شعار ضد استکباری خود را با راهپیمایی بین‌المللی در این روز در سراسر جهان طنین‌انداز می‌کنند.
سید احمد حسینیان نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه آمل در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران با گرامیداشت روز قدس این روز را یادگار امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: به فرمایش امام راحل، روز قدس روز حیات اسلام است روزی است که باید اسلام دوباره زنده شود و در جای دیگر فرمود: راه قدس از کربلا می‌گذرد.

وی همچنین ادامه داد: مسجدالاحرام یا کعبه موازی عرش است، ولی اینکه خداوند ایشان را سوق داد به طرف مسجدالاقصی و از آنجا بحث معراج صورت گرفت این دارای نکات فراوانی است.
بیت‌المقدس؛ قلب خاورمیانه
حسینیان تصریح کرد: از نظر کارشناسان فن خاورمیانه قلب دنیاست، یعنی اگر کسی بخواهد دنیا را اداره کند باید بر خاورمیانه تسلط داشته باشد و قلب خاورمیانه فلسطین است و اینکه یهودی‌ها هم به بهانه حضور پیامبرشان حضرت موسی در آنجا،آمدند در فلسطین سکونت گزیدند تا بر خاورمیانه در دستانشان باشد و خاورمیانه هم قطب و قلبش فلسطین و بیت‌المقدس است.
نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه آمل، با آرزوی اینکه ان شاالله روزی شاهد آزادی مردم فلسطین از ظلم اشغالگران باشیم، گفت: راهپیمایی عظیم روز قدس بیان وحدتی است برای حمایت از این مردم مظلوم که در سرزمین های خود آواره شدند و حضور ما در این گردهمایی جهانی وحدت همگانی مسلمانان است علیه استکبار جهانی و همصدا شدن با مبارزان فلسطینی تا پیروزی اسلام و زمینه سازی حضور منجی عالم بشریت است.
روز قدس برابر با روز برائت از مشرکین در موسم حجسید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس، روز بیداری و تنفر از استکبار و قاصبان سرزمین‌های اسلامی است.
روز قدس روز برائت از مشرکین
وی افزود: سرتاسر جهان امروز، در هر نقطه‌ و برزنی مسلمانانی هستتند، که ماه مبارک رمضان را به عنوان بهترین ماه و ماه ضیافت‌الله می‌دانند و دعوت حق را با جان و دل خریدارند و آن اثر وضعی و معنویت مردم در بهترین زمان در بهترین فرصت را می‌خواهند که آن نگاه خدا را در زمین اجرا کنند یعنی همان برائت از مشرکین که در زمان حج و موسم حج برگزار می‌کنند، خود این مسئله هم ریشه در قرآن ما دارد، ما انزجارمان و نفرتمان نسبت به اسرائیل و هم پیمانانش در این روز به شکل راهپیمایی نشان می‌دهیم.
امام جمعه آمل تصریح کرد: امسال با سال‌های گذشته فرق می‌کند هم نگاه داخلی وحدت بخشی را خواهیم داشت هم برهم زدن معاملات قرن غرب، که با حضور همه مردم ایران عزیز و ملت‌ها، ملل‌های دیگر می توانیم نقشه دشمنان را نقش بر آب کنیم.
مرتضوی شهروندان فهیم آملی را به حضور پر شور در این راهپیمایی آخر جمعه ماه مبارک رمضان دعوت کرد و افزود : من از مردم ایران به ویژه استان مازندران و به ویژه شهرستان ولایتمدارو دیار علویان آمل می‌خواهم که با حضور ایمانی خود در راهپیمایی روز قدس نقش خود را در مبارزه با ظالمان قرن ایفا کنند.
روز قدس برابر با روز برائت از مشرکین در موسم حجسرهنگ نعمت الله آزادی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آمل در گفت‌گو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس قرار گرفته ایم و با توجه به پیام تاریخی حضرت امام مبنی بر اینکه روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس اعلام داشتند تمام مسلمانان جهان به حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین روز جمعه را گردهم می‌آیند و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مشت محکمی را به دهان اسرائیل و قاصبین قدس شریف می‌زنند.
وی افزود: به نظر بنده بعد از یکماه تزکیه نفس و عبادت، آن حال و هوایی که همه مسلمانان دارند به جهت پالایش درونی و گرایش به حقانیت، حالت معنوی همه مسلمانان است که به حمایت از مظلوومین فلسطین بپا خیزند و دومین مطلب آن وحدت رویه ایست که توسط حضرت امام خمینی(ره) در سطح جهان پیاده شد تا این تجمع در سراسر جهان برعلیه استکبار جهانی نهادینه شود.
حضور فعالانه خانواده نیروز انتظانی در ایجاد امنیت روز قدس
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آمل تاکید کرد: ما هم از نیروهای تحت امر انتظامی شهرستان آمل خواستیم که هم همراه خانواده حضور یابند و هم با توجه به بحث ایجاد امنیت حضور فعالانه داشته باشند.
انتهای پیام

سیده گلناز پیغمبرزاده

captcha