حماسه‌ای بزرگ برای تثبیت آرمانی بلند/ سد یک ملت در برابر «معامله قرن»
کد خبر: 3815976
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
گزارش ایکنا از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران؛

حماسه‌ای بزرگ برای تثبیت آرمانی بلند/ سد یک ملت در برابر «معامله قرن»

گروه سیاسی ــ ملت شریف ایران اسلامی بار دیگر به ندای آزادی‎خواهانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حمایت از آرمان قدس لبیک گفته و با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن ثبت حماسه‌ای سترگ در تثبیت آرمان فلسطین، بر طرح «معامله قرن» مهر باطل زدند.

مردم دوباره غیبت نکردند/ لبیک به آرمان‎های روح‌الله و مهر باطل بر معامله قرن

به گزارش خبرنگار ایکنا، امروز جمعه مصادف با آخرین روز از ماه مبارک رمضان، دوباره شور و غوغایی در ایران اسلامی برپا شده بود. زن و مرد و پیر و جوان، این پیروان همیشگی پیر جماران، دوباره به میدان آمدند تا نشان دهند که سرگذشت قتل عام کودکان مسلمان فلسطینی را فراموش نخواهند کرد.

سال‌هاست که فلسطین، این سرزمین زیبای پیامبران الهی، در بند اسارت نمرودیان و فروعونیان و خدعه و نیرنگ آنان است. هرچه از مظلومیت این مردم مسلمان بگوئیم کم است و فقط می‎توانیم با مبارزه آنان همراه باشیم و فریاد بزنیم که ای قدس، ای مأمن پیامبران صلح و آزادی، صبح پیروزی نزدیک است و ما نیز همواره در این مبارزه با شما هم پیمان هستیم.

مردم عزیز ایران اسلامی امروز از هر کوی و برزن و در این هوای گرم و با زبان روزه به میدان آمدند تا نشان دهند که به راستی روز قدس، روز حیات اسلام و شرکت در این راهپیمایی، یک فریضه الهی است. همچنین امروز مردم ایران نشان دادند که علی‌رغم سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، هرگز پشت برادران مسلمان خود را خالی نخواهند کرد و همواره با عزم پولادین، فریاد رهایی قدس شریف را سر خواهند داد.

قدس شریف، قبله اول مسلمانان برای چندین دهه در اشغال غاصبان صهیونیست بوده که هر حرکت آزادی‎خوانه‌ای را در نطفه خفه می‌کنند. از سوی دیگر موضوع مهمی که اهمیت راهپیمایی امسال را دو چندان کرده بود، طرح «معامله قرن» از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست. در این راستا بناست که کلاهی گشاد بر سر فلسطینیان گذاشته شده و با دادن امتیازاتی اندک به آنان برای همیشه خیال اشغالگران قدس را راحت کند؛ موضوعی که به شدت مورد انتقاد بسیاری از مسلمانان و به ویژه مردم ایران اسلامی قرار گرفته است لذا حضور پرشور مسلمانان در سراسر جهان و به ویژه مردم شریف ایران در راهپیمایی روز قدس امسال، مهر باطلی بر طرح معامله قرن بود.
ملت ایران امروز همان سخنی را فریاد زدند که فلسطینیان فریاد می‌زدند. ملت ایران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان این پیام را برای برادران و خواهران خود در فلسطین اشغالی مخابره کردند که «غم مخور ایام هجران رو به پایان می‌رسد». ایران اسلامی، امروز شکوفه‌باران مهر و محبت و صفا بود.
روز قدس امسال تبلور فریاد جهانیان علیه رژیم غاصب صهیونیستی و نمایش اقتدار و عظمت مسلمانان و روز استقامت، ایستادگی و پایداری حق در برابر باطل بود. مردم شریف ایران اسلامی از هر قوم و مذهب و دین و اندیشه‎ای آمدند تا نشان دهند، روز قدس بر تارُک تاریخ به یادگار مانده تا آزادگان جهان از ستمی که بر ملت مظلوم فلسطین روا داشته می‎شود غافل نشوند. آری امروز، روز کنار گذاشتن سلیقه‌ها و پیوستند قطره‌ها به اقیانوس حقیقت بود.

هر نقطه‌ای از ایران اسلامی که امروز سر می‌زدیم، نواهای آزادی‌خواهانه مردمان پایدار این سرزمین را می‌شنیدیم. نواهای آنان شکوهمند و استوارتر از همیشه بود.

مردم استوار ایران اسلامی، آمدند تا نشان دهند هنوز در گوش زمان، پیام بزرگ «هیهات منا الذله» جاری است و زیر بار هیچ ذلتی در طول تاریخ نخواهیم رفت. مردم، امروز برای عزت مسلمانان و رهایی قدس شریف به میدان آمدند و شکوفه‎باران عشق و ارادت خود به قدس شریف و دربند را نشان دادند.

بیش از 4 هزار خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی نیز در سراسر کشور برای پوشش وسیع این رویداد حماسی حضور پیدا کرده بودند و پیام وحدت و همدلی ایرانیان در حمایت از قدس شریف را به جهانیان مخابره کردند.

مردم مؤمن و روزه‎دار تهران نیز همزمان با 950 نقطه ایران اسلامی، از ساعات اولیه صبح با حضور در مسیرهای ده‌گانه و خیابان‎های منتهی به دانشگاه تهران، پیام همدلی و همبستگی خود با آرمان‌های فلسطین اشغالی به جهانیان مخابره کردند.

مردم دوباره غیبت نکردند/ لبیک به آرمان‎های روح‌الله و مهر باطل بر معامله قرن

مردم تهران، امروز ندای پیروزی سر داده و برادری خود با فلسطینیان را نشان دادند. حضور پر شور پایتخت‌نشینان، این پیام را برا فلسطین مخابره کرد که ما به مبارک باد این‌همه ایثار و مبارزه شما در راه آزادی به میدان آمده‌ایم؛ آری تا ابد با شما هستیم تا جشن پیروزی بر شیطان را با هم و در کنار هم برگزار کنیم.

اینجا تهران است صدای ملت ایران، سرزمین شکوه و جوانمردی که ظلم را برای هیچ‌کس نمی‎خواهد. این مردم همیشه در صحنه آمدند تا نشان دهند که تهران شهروندانی به بلندای عزت ایران اسلامی دارد. اینجا تهران است، قلب ایران زمین. آری امروز تهران با قدرت کلمه توحید را فریاد زد و نشان داد که آرمان بزرگ رهایی قدس هرگز به دست فراموشی سپرده نمی‎شود.

تهران امروز با غزه یکصدا بود. تهران برای حمایت از پاره تن جهان اسلام ایستاد و همراه با سراسر ایران برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین فریاد زد؛ صدای امروز این مردم، اوج وفاداری پایتخت نشینان را نشان داد.

خیابان‌های متنهی به دانشگاه تهران، شاهد حضور گسترده اقشار مختلف مردم روزه‌دار، اعم دانشگاهیان، اقلیت‌های قومی و مذهبی، زنان، جوانان و ورزشکاران، و شخصیت‎های لشکری و کشوری و ... بود که همگی یکصدا فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر می‎دادند و جنایات رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کردند.

با توجه به طرح مضحک معامله قرن، راهپیمایان تهرانی همانند سایر هموطنان توجه ویژه‎ای بر بی‌اعتبار کردن این طرح داشتند و در ضمن شعارها و پلاکاردهای خود، به شدیدترین شکل ممکن، این طرح را محکوم و آن را به سخره گرفتند.

شخصیت‌های مختلف نیز هر یک از مسیرهای ده گانه راهپیمایی به خیل عظیم جمعیت پیوستند و همراه با مردم فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند؛ شخصیت‌هایی نظیر آیت‌الله جنتی؛ رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، غلامی، وزیر علوم، سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه، امیردریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام حسین طائب، حسینعلی امیری؛ معاون پارلمانی رئیس جمهور، حجت‎الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای؛ معاون اول قوه قضائیه، سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بهروز نعمتی؛ عضو هیئت رئیسه مجلس، علی مطهری؛ نماینده مردم تهران در مجلس، محمدرضا عارف؛ نماینده مردم تهران، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری؛ فرمانده قرارگاه فرهنگی حضرت بقیه‌الله، مونسان؛ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فتاح؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی دیگر از شخصیت‎های لشکری و کشوری، همراه با سایر راهپیمایان، عشق و ارادت خود به آرمان فلسطین را نشان دادند.

مردم دوباره غیبت نکردند/ لبیک به آرمان‎های روح‌الله و مهر باطل بر معامله قرن

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز از تقاطع خیابان فردوسی در مسیر راهپیمایی گسترده و پرشور مردم تهران قرار گرفت و با اشاره به اینکه روز قدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: روز قدس روز تقابل همه مسلمانان در برابر متجاوزین عالم است و پیام قدس این است که فلسطین برای همیشه زنده بوده و قدس از آن مسلمانان است.
رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان اسلام در دو سال گذشته توطئه های جدیدی علیه قدس طراحی کرده‌اند که البته به نتیجه نرسیده است، اظهار کرد: دشمنان قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جز یکی دو کشور کوچک هیچ کشوری در جهان از آن حمایت نکرد. آنان همچنین جولان را از آن رژیم صهیونیستی معرفی کردند که هیچ کشور و نهاد بین المللی از آن حمایت نکرد. بی تردید موضوع معامله قرن نیز به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد و قطعا به نتیجه نخواهد رسید.
رئیس‎جمهور افزود: ملت ایران ۴۰ سال است که به خیابان‌ها آمده و علیه استکبار و صهیونیست ها شعار می دهند و ملت فلسطین نیز ۷۱ سال است که در برابر استکبار و صهیونیست ها مقاومت می کنند.

بر روی پلاکاردهایی که راهپیمایان تهرانی حمل می‎کردند شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «هیهات من الذله»، «رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید»، «لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است»، «نحو القدس»، «به زودی در قدس نماز جماعت می‎خوانیم»، «مطیع امر رهبریم»، «فلسطین پاره تن اسلام است»،«القدس لنا» و ..... نقش بسته بود.

استقرار پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری کمک به مردم مناطق سیل‌زده و همچنین کمک به جبهه مقاومت، حضور پر رنگ اقلیت‌های دینی همانند کلیمیان و مسیحیان، اعدام نمادین بن سلمان و پمپئو، از حاشیه‌های جالب راهپیمایی روز قدس امسال بود.

در ادامه، مردم روزه‎دار تهران برای اقامه نماز جمعه، در دانشگاه تهران حضور پیدا کردند. در ابتدا سعدالله زارعی، کارشناس مسائل غرب آسیا در سخنرانی پیش از خطبه‌ها، به بیان نکاتی درباره اهمیت آزادی قدس شریف پرداخت و گفت: تمام کشورهای منطقه دارای گردان‌های رزمی هستند و هدف اول همه آن‎ها آزادی قدس و محور رژیم صهیونیستی است.

زارعی به تأثیر جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: قبل از این جنگ، اسرائیلی‌ها هر وقت وارد جنگی می‌شدند، با ضربه نظامی آن جنگ را به پایان می‌رساندند اما از آن زمان به بعد آن‌ها در هر جنگی ناگزیر شدند از طریق سیاسی و با توسل به دیگران جنگ را به پایان برسانند و این نشان‌دهنده ضعف بزرگی است که روز قدس بر پیکره این رژیم وارد کرده است.

وی یادآور شد: بعد از جنگ ۳۳ روزه شکاف‌های بزرگی در جامعه صهیونیستی پدید آمده است. این شکاف تا امروز ادامه دارد تا جایی که انتخاباتی را که دو ماه پیش برگزار کردند و مجلسی را تشکیل دادند، امروز ناگزیر شدند به خاطر اختلافات شدید داخلی، مجلس دوماهه را منحل کنند و انتخابات جدیدی را برگزار کنند.

بخش بعدی مراسم، قرائت قطعنامه بود که در بخش‌هایی از آن آمده است: «با گذشت چهل سال از ابتکار معجزه گونه امام راحل عظیم الشأن، همچنان آزادی قدس شریف با رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته، حمایت همه جانبه خود از جبهه مقاومت و مقابله جدی با نقشه های شوم رئیس جمهور احمق و هیئت حاکمه آمریکا علیه کشورهای اسلامی را اعلام و توطئه رذیلانه موسوم به «معامله قرن»، سرسپردگی سران مرتجع برخی از کشورهای عربی در تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم جعلی و غاصب قبله اول مسلمین و نشست به ظاهر اقتصادی صهیونیستی – آمریکایی در منامه بحرین را شدیداً محکوم می‌نماییم.

با اعلام حمایت و پشتیبانی از راهپیمایی‌های جمعه‌های بازگشت فلسطینیان، مراتب نفرت و انزجار قلبی خود از سکوت خفت‌بار مجامع جهانی مدعی دروغین حقوق بشر در برابر نسل‌کشی و جنایات ضد بشری رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و اقدام مذبوحانه آنان برای نابودی هویت و تاریخ فلسطین با یهودی‌سازی سرزمین‌های اشغالی را ابراز می‌نماییم.

تنها راه حل مسئله فلسطین را تداوم انتفاضه و مقاومت در برابر جبهه کفر جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا، نفی مطلق هر نوع سازش و تسلیم تا محو غده سرطانی اسرائیل، بازگشت آوارگانِ فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور با تحقق راهبرد «همه فلسطین برای همه مردم فلسطین» و «فلسطین از بحر تا نهر» اعلام و بر آن تأکید می‌نماییم.»

حماسه‌ای بزرگ برای تثبیت آرمانی بلند/ سد یک ملت در برابر «معامله قرن»

در ادامه علی لاریجانی؛ رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران ویژه راهپیمایی روز جهانی قدس تهران، در جایگاه قرار گرفت و گفت: بدون تردید این ابتکار امام(ره) یک ابداع متفکرانه بود که باعث شد شعله‌های محبت مردم نسبت قدس همچنان شعله‌ور باشد،

لاریجانی با اشاره به تحولات رخ داده طی این ۷۰ سال در موضوع فلسطین گفت: اما روز قدس امسال از سه جهت دارای شرایط متفاوتی است؛ توطئه‌های پیچیده‌تر امریکا و دنباله‌های آن، دیگر اینکه صحنه نسبت به گذشته شفاف‌تر شده و سوم اینکه جبهه مقاومت از وجه قوی‌تری برخوردار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امریکایی‌ها سرزمین کشور دیگری، جولان، را به اسرائیلی‌ها هبه کردند. این اقدام در عین اینکه ماجراجویانه است اما مسخره است که کشوری از آن طرف دنیا ملک کشور دیگری را به اسرائیل می‌دهد. حالا اسرائیلی‌ها کم سرزمین‌های اسلامی را غصب کردند که این را هم به آن‌ها جایزه دادید؟ این مسئله روحیه سبکسری و هم روحیه دلال مأبی سردمداران امریکا را در عرصه سیاست بین‌المللی نشان می‌دهد. هر چند این اقدام امریکا از جانب اکثر قریب به اتفاق کشورها نامشروع تلقی شد، اما نفس این کار امریکایی‌ها عمق کینه آن‌ها را نسبت به مسلمانان نشان می‌دهد.

سخن پایانی این که بی‌شک بصیرت دینی و سیاسی مردم عزیز ایران اسلامی، نمایشی دیدنی از همبستگی در برابر چشمان جهانیان بود. امروز عشق به فلسطین در سراسر ایران اسلامی طنین‌انداز شد و بازوان توانای ملت ایران اسلامی در حمایت از مأمن رفیع پیامبران الهی گره خورده بود.

باید به این ملت پایدار و استوار گفت که همت سترگ، عزم راسخ و قلب‌های پاک شما، روز قدس را به آوردگاه مبارزه با دشمنان نظام تبدیل کرد؛ آفرین بر همت شما هم‌میهنان که بار دیگر گل کاشتید. درودتان باد مردمان عشق و شعر و شعور.

گزارش از اکبر ابراهیمی
انتهای پیام

captcha