طرح «معامله قرن»، تلاش آمریكا برای روحیه دادن به صهیونیست‌هاست
کد خبر: 3816074
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
سردار رمضان شریف‌ بیان کرد:

طرح «معامله قرن»، تلاش آمریكا برای روحیه دادن به صهیونیست‌هاست

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن محكومیت طرح «معامله قرن» گفت: اگر امروز می‌بینیم كه ترامپ مسئله معامله قرن را مطرح می‌كند، برای این است كه می‌‌خواهد به صهیونیست‌ها روحیه دهد.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار رمضان شریف‌، رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امروز، 10 خردادماه در تجمع پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس در شیراز گفت: فارس یكی از استان‌های بسیار موفق در عرصه‌های مختلف انقلاب به ویژه در دفاع مقدس بوده و همواره در همه مقاطع انقلاب یكی از ذخایر ارزشمند كشور به حساب آمده است.
وی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم فارس در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: امام راحل بنیانگذار و خالق روز جهانی قدس بودند و رهبر معظم انقلاب نیز خلف صالح ایشان راه امام را پرتوفنده و شتابان ادامه دادند.
شریف با اشاره به مسئله فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها در این سرزمین گفت: 70 سال است كه از اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها می‌گذرد، در این سال‌ها ملت مظلوم فلسطین همواره تحت ظلم و ستم رژیم اشغالگران قدس و هم‌پیمانان آن بوده و هستند.

نگاهی به تاریخ مبارزه با صهیونیست‌ها در دو بخش
وی ادامه داد: اگر بخواهیم نگاهی به این تاریخ 70 ساله كنیم می‌توانیم آن را به دو بخش تقسیم كنیم؛ قبل از وقوع انقلاب اسلامی در ایران و بعد از انقلاب اسلامی؛ منكر این نیستیم كه مردم فلسطین قبل از انقلاب اسلامی هم مبارزات سنگینی با رژیم اشغالگر قدس داشتند و شهدای زیادی هم تقدیم آرمان قدس كردند و این قابل انكار نیست.

تمام پیروزی‌های درخشان فلسطینی‌ها به بعد از پیروزی انقلاب باز می‌گردد
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه كرد: همان مجموعه‌ای كه امروز از آن تحت عنوان سازمان آزادی‌بخش فلسطین نام می‌بریم از ابتدای اشغال این سرزمین تلاش‌های زیادی برای احقاق حق فلسطینی‌ها انجام داد اما با كمال تأسف و تأثر باید اعلام كنیم همه پیروزی‌های رژیم جلاد اسرائیل بر می‌گردد به قبل از مقطع پیروزی انقلاب اسلامی و همه پیروزی‌های درخشان و نقاط عطف مبارزه فلسطینی‌ها هم به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد.
وی اظهار كرد: اسرائیلی‌ها در گذشته قبل از انقلاب مدعی بودند كه اگر همه ارتش‌های كشورهای عربی با هم متحد شوند قادر نیستند اسرائیل را در یك نبرد نظامی شكست دهند؛ وقتی كه به تاریخ نبردهای رژیم صهوینستی با اعراب نگاه می‌كنیم این ادعا را به وفور و به كرات توسط نظامیان و سردمداران رژیم سفاك اسرائیل می‌بینیم كه مدعی بودند ارتش پنجم جهان از لحاظ قدرت، تجهیزات، تكنیك و تاكتیك هستند و اگر ارتش‌های همه كشورهای عربی با هم جمع شوند قادر نیستند در یك رویارویی نظامی صهونیست‌ها را شكست دهند كه همه این‌ها مربوط به قبل از نامگذاری روز جهانی قدس و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است.
شریف یادآور شد: می‌گویند در جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل موفق شدیم ارتش‌های قدرتمند كشورهای عربی را در این جنگ شكست دهیم هرچند كه این ادعا بدون حمایت و پل هوایی كه آمریكایی‌ها برای نجات صهیونیست‌ها زدند، معنا و مفهومی نداشت اما این جنگ را بنای پیروزی‌های خود دانستند و پایه ادعای بعدی این‌ها شد.

نامگذاری روز جهانی قدس و الهام‌بخشی انقلاب مبارزه فلسطینی‌ها را تغییر داد
رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: اما نامگذاری روز جهانی قدس، الهام‌بخشی انقلاب اسلامی، حمایت‌های امام و قدرت مردم فلسطین و نگاه جدید به مبارزه در عرصه فلسطین صفحه را كاملاً تغییر داد؛ صهیونیست‌هایی كه مدعی بودند كه همه ارتش‌های كشورهای عربی قادر به شكست آن‌ها نیستند به خوبی در جنگ 33 روزه كه یك نقطه عطف است در نبردهای نظامی رژیم صهونیستی و نیروهای مقاومت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بود دیدند كه یكی از كوچكترین كشورهای عربی یعنی لبنان آنان را شكست داد.
وی گفت: در كشور لبنان گروه بسیار كوچكی به لحاظ عِده و عُده اما با ایمانی قوی و نگاهی جدید و استراتژری متفاوت‌تر از گذشته رویارویی با رژیم صهیونیستی را تمرین كرد و نشان داد كه آن تصویر قدرتمندی كه از ارتش رژیم صهونیستی، ساخته‌اند واقعیت ندارد.
شریف تأكید كرد: ادعای اینكه صهونیست‌ها در جنگ 33 روزه شكست خوردند ادعای طرفداران انقلاب اسلامی یا حزب الله لبنان یا امت های اسلامی و كشورهای عربی نیست بلكه همه كشورهای دنیا و حتی متفكران اسرائیل هم به این مسئله اذعان دارند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان كرد: این تغییر نگاه و استراتژی از لبنان به مبارزان فلسطینی، حماس، جهاد اسلامی و توده مردم فلسطین انتقال پیدا كرد و سریال‌های شكست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی را رقم زد در جنگ 22 روزه، 52 روزه، 8 روزه و در نهایتاً در این نبرد 56 ساعته غزه تكرار شد.

دستاورد حضور در راهپیمایی روز قدس، بازماندن صهیونیست‌ها از دستیابی به آرمان‌هایشان است
وی یادآور شد: اگر كسی این سئوال را مطرح می‌كند كه حضور ما در راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت ایران اسلامی از مسئله فلسطین و مخالفت با رژیم صهونیستی چه دستاوردی داشته است این یكی از دستاوردهای این نامگذاری و این حضور و حمایت‌هاست كه رژیم صهونیستی از دستیابی به آرمان‌های بزرگ بازمانده است.
شریف با یادآوری اینكه در پرچم اولیه تشكیل رژیم صهونیستی دو نوار آبی را می‌بینیم كه یكی نماد نیل است و دیگری نماد فرات، گفت: آرمان بزرگ رژیم صهیونیستی تصرف سرزمینی به وسعت نیل تا فرات بوده است اما جریان مقاومت، حمایت انقلاب اسلامی، الهام‌بخشی دفاع مقدس شرایط را به گونه دیگری رقم زد به طوری كه نه تنها آرمان نیل تا فرات رنگ باخت بلكه صهیونیست‌ها را وادار كرد در همان سرزمین محدودی كه اشغال كرده‌اند دیوار بتنی عظیمی را احداث كنند، قطعاً آن دیوار هم نمی‌تواند برای رژیم صهیونیستی‌امنیت‌ساز باشد.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینكه امروز شصتمین حضور جانانه مردم فلسطین در پشت مرزهای سرزمین اشغال شده‌شان انجام خواهد شد، گفت: 60 جمعه متوالی است كه این مردم برای رسیدن فریادشان به گوش جهانیان و آزادگان جهان حضوری متراكم و لاینقطع دارند و بیش از 300 شهید و بیش از 17 هزار مجروح را در جریان راهپیمایی‌های بازگشت تقدیم كردند.

پاسخ به شبهه‌ها در خصوص ملت فلسطین
وی این مسئله را شاهد حضور و در صحنه بودن ملت فلسطین دانست و ادامه داد: كسانی كه شبهه ایجاد می‌كنند كه مردم فلسطین خودشان چه كار می‌كنند، بداند این یكی از چشمه‌های حضور مردم مبارز و قهرمان فلسطین است؛ آن‌ها سال‌هاست كه در مقابله همه جانبه هستند اما با همه تلاش‌های خود در برابر همه داشته‌های رژیم صهیونیست‌ها می‌ایستند و قطعا پیروز میدان آن‌ها هستند.
شریف با ذكر این نكته كه اراده موجود در فرزندان فلسطین امروز با گذشته قبل از انقلاب اسلامی یك تفاوت اساسی كرده است، گفت: نسل چهارم مردم فلسطینی انجام جهاد را یك واجب می‌دانند؛ این لفظ جهاد هم خیر و بركت دارد و نجات‌دهنده و امیدبخش است.

امروز ملت فلسطین گزینه مقاومت برگزیده است
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینكه امروز ملت فلسطین گزینه مقاومت و ایستادگی را در مقابل گزینه مذاكره و مماشات برگزیده است و همین رمز موفقیت فلسطینی‌هاست، گفت: فلسطینی‌هایی كه با دست خالی علیه صهیونیست‌ها می‌جنگیدند امروز به مرحله‌ای رسیده‌اند كه به محض اینكه خطایی از صهیونیست‌ها در سرزمین غزه سر می‌زند با بارانی از موشك‌ها سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار می‌دهند.
وی تأكید كرد: این روندی كه امروز در رویارویی جبهه مقاومت با صهیونیست‌ها شاهد هستیم، روندی امیدبخش است هرچند دشمن كه بیكار ننشسته است.
شریف در ادامه گفت: اگر دقیق نگاه كنیم بعد از جنگ 33 روزه فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها كه پایه‌های رژیم صهیونیستی با تزلزل روبه‌رو شد، یكی از برجسته‌ترین دانشمندان و استراتژیك‌دان‌های آمریكایی‌ به صهیونیست‌ها پیشنهاد داد كه خودتان را نبازید و شما می‌توانید با ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی و میان مسلمانان شیعه و سنی مجدداً یك فرصتی برای ایجاد امنیت برای خودتان بگیرید و اینجاست كه داعش تشكیل می‌دهند و بیخود نیست كه ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود به صورت بسیار شفاف و با صراحت اعلام كرد كه داعش زاییده دست آمریكایی‌هاست و این یك واقعیت است.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار كرد: شروع درگیری در منطقه شامات، عراق و به ویژه در سوریه یك تنفس مصنوعی برای صهیونیست‌ها برای ایجاد امنیت بود اما امروز كه به بركت ایستادگی مردم سوریه و عراق و مجاهدت ارتش‌های آن‌ها و به بركت حضور نیروهای مردمی الهام گرفته از انقلاب اسلامی و عملیات‌های مستشاری موفق فرزندان این ملت بساط داعش جمع شده است و در نتیجه یك بار دیگر صهیونیست‌ها دچار یك اضطراب قابل توجهی شدند.

طرح معامله قرن، تلاش آمریكا برای روحیه دادن به صهیونیست‌هاست
وی بیان كرد: اگر امروز می‌بینیم كه ترامپ مسئله معامله قرن را مطرح كرده و تلاش می‌كند با انتقال سفارت آمریكا از تلاویو به بیت‌ا‌لمقدس و به رسمیت شناختن سرزمین‌های جولان به عنوان سرزمین‌های اشغالی، به خاطر این است كه می‌خواهد به صهیونیست‌ها روحیه دهد.
شریف با تأكید بر اینكه آن‌ها امروز هیچ چیزی برای عرضه ندارند، گفت: ارتش شكست خورده، بی روحیه و فاقد انگیزه صهیونیست‌ها جرأت رویارویی با جبهه مقاومت را ندارد و امروز مردم ما باید به این نكته توجه كنند كه سر و صداهای تبلیغات رسانه‌ای آمریكایی‌ها و صهیونیست‌ها از سر قوت نیست بلكه امروز در بدترین شرایط به سر می‌برند. یك روزی این‌ها در منطقه ما صدام و القاعده و داعش داشتند اما امروز دستشان خالی است و در مقابل جبهه مقاومت هیچ حرفی برای گفتن ندارند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برجستگان این‌ها هم در كشورهای اروپایی هم آمریكایی و هم كشورهای خائن عربی اعلام كردند كه دولت بشار اسد باید برود اما بعد از 7 سال كوبیدن دروازه‌های دمشق امروز پایگاه دولت مستقر در سوریه مستحكم‌تر از گذشته شده است و نیروی نظامی سوریه در یك میدان عملیات زنده شده و مهیای روبه‌رویی با صهیونیست‌هاست لذا صهیونیست‌ها چیزی جز سر و صدا كردن ندارند.

مشكلات معیشتی ملت ایران نتیجه لابی صهیونیست‌هاست
وی این مسائل را تأثیر شگرف انقلاب اسلامی و الهام بخشی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس و تأثیر حضور ملت ایران در 40 راهپیمایی روز جهانی قدس و همچنین نتیجه هدایت‌های لحظه به لحظه رهبری برای توانمندسازی جبهه مقاومت علیه صهیونیست‌ها كه دشمن شماره یك همه مسلمانان هستند، دانست و گفت: این بركات برای این رفتارهاست و مطمئن باشید هر توطئه‌ای كه علیه كشور ما به ویژه در حوزه معیشت مردم یا ترور دانشمندان ما صورت می‌گیرد، لابی صهیونیست‌ها در آمریكا و كشورهای عربی است و تلاش می‌كنند علیه ملت و كشور و مردم ما ایجاد زحمت كنند بنابراین به حق آن‌ها دشمن اصلی و شماره یك ملت ایران و انقلاب اسلامی هستند.
شریف با تأكید بر اینكه تا زمانی كه این غده سطانی در منطقه است، هیچیك از كشورهای اسلامی روی آرامش نخواهند دید، گفت: درست كردن القاعده، داعش، اهل سنت انقلابی در مقابل شیعیان انقلابی و غیره همگی محصول آمریكا و رژیم صهیونیستی‌ است.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآور شد: آخرین اقدامی كه اكنون در دستور كارشان است، در چند روز آینده قرار است جماعتی را در بحرین كه مشروعیت آن نزد مردمش زیر سئوال است، برای مسئله فلسطین تشكیل دهند و در آن آمریكایی‌ها با دادن یكسری مشوق‌های اقتصادی روی كاغذ نظیر اینكه برای همه جوانان فلسطینی شغل ایجاد می‌كنیم به شرط اینكه سلاحشان را زمین بگذارند و یا اینكه دولت مستقل فلسطینی درست می‌كنیم، طرحی با عنوان معامله قرن را اجرا كنند كه این همان طرحی است كه ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری مطرح كرده بود.

مخالفت امت اسلام با طرح معامله قرن
وی با بیان اینكه این طرح را به قیمت محو شدن آرمان فلسطین و پایمان شدن خون همه شهدای فلسطین و نادیده گرفتن همه مبارزات 70 ساله می‌خواهند اجرا كنند، گفت: همه مردم فلسطین و گروه‌های فلسطینی اعم از قدیم و جدید و روشنفكران و آگاهی عرصه فلسطین و امت اسلامی یكپارچه مسئله معامله قرن را محكوم كردند.
شریف این نكته را یادآور شد كه امسال شعار ملت ما و برگزاركنندگان روز جهانی قدس در امت اسلامی و كشورهای آزاده دنیا عبارت است از شكست معامله قرن و تثبیت آرمان مقدس فلسطین و این واقعیتی است كه به فضل الهی و به بركت نیت پاك مردم روزه‌دار انجام خواهد شد.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان كرد: پیروزی انقلاب اسلامی،‌ نامگذاری روز جهانی قدس و تعطیل شدن سفارت رژیم صهیونیستی و آمریكا در تهران و راه‌اندازی و ایجاد نیروی توانمند قدس در مجموعه نیروهای مسلح كه وظیفه‌اش توانمندسازی مبارزین فلسطینی برای گرفتن حقشان است، این راهكارها می‌تواند آرمان فلسطین را به امت اسلامی و همه جهانیان عرضه كند و ما شاهد روزی باشیم كه به گفته اكثر رهبران فلسطینی كه اكثرا اهل سنت هستند، نماز جماعت را در مسجد‌الاقصی به امامت امام حاضر جامعه اسلامی یعنی مقام معظم رهبری اقامه كنیم.
وی ادامه داد: این بسیار حیات‌بخش و امیدآفرین است كه ملت ما با رنجی كه در دوران دفاع مقدس تحمل كرد وبا اطاعت از امامین انقلاب در این 40 سال انجام داد، به یك كشور امن، آباد، الهام‌بخش و آبرومند در دنیای اسلامی تبدیل شده است.
شریف با یادآوری اینكه آل سعود پول لشكركشی به عراق و سوریه و اكنون به یمن را تأمین می‌كنند، گفت: این بدترین رسوایی است برای كسانی كه ادعای رهبری را در كشورهای اسلامی دارند و آن‌ها شرایطی را به وجود آوردند كه یكی از كوچكترین كشورهای عربی یعنی یمن با جمعیتی مسلمان و اهل سنت اكنون نزدیك 5 سال است كه در زیر بمباران آن‌ها به سر می‌برد ولی در همین 5 سال هم هیچ طرحی را نتوانستند به ثمر برساند و هیچ خواسته‌ای را به مردم مظلوم یمن تحمیل كنند.

مقاومت مردم یمن نتیجه الهام‌بخشی از انقلاب اسلامی است
وی، مقاومت مردم یمن را الهام‌بخشی از انقلاب اسلامی دانست و گفت: در دنیای اسلام شاهدیم كه افكار عمومی شكل می‌گیرد و آگاهی برای دفاع از آرمان فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی‌ به مرحله جدیدی می‌رسد.
شریف همچنین پیروزی جبهه مقاومت و جمع شدن بساط داعش را روحیه مجددی برای كشورهای اسلامی برشمرد و گفت: قطعاً این روحیه می‌تواند برای مردم فلسطین موجبات آزادی قدس را فراهم كنند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینكه آمریكایی‌ها همه تلاش خود را برای امنیت‌بخشی به صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، گفت: ما از قرآن آموختیم كه تا زمانی كه به تكالیف خودمان كه همان احقاق حق است عمل كنیم، قطعاً پیروز خواهیم شد.
وی با تأكید بر اینكه آینده متعلق به كسانی است كه با ایمان راسخ و اراده قوی برای تحقق اهداف خود تلاش می‌كنند، گفت: یكی از بزرگترین و منحصر به فردترین داشته‌های ما در ایران اسلامی، رهبری دینی و حكیم و فقیه و جامع‌الشرایط است كه به فرمان ایشان واد هر عرصه‌ای می‌شویم و در آن پیروز می‌شویم.

بزرگترین عامل پیروزی ما، اطاعت از رهبری است
شریف با تصریح اینكه انجام تكلیف دینی و شرعی به كار ما بركت می‌دهد، گفت: بزرگترین، منحصرترین و برجسته‌ترین عامل پیروزی ما اطاعت از رهبری است و در 40 سال گذشته بارها دیده‌ایم تا وقتی كه گوش به فرمان مطاع رهبری هستیم در هر عرصه‌ای كه حضور یابیم پیروز خواهیم شد.
وی با تأكید بر اینكه باید این نكات را به نسل جدید خود نیز منتقل كنیم كه ما با چه داشته‌ای روبه‌روی دشمن ایستاده‌ایم، گفت: شبهه‌افكنی در فضای مجازی را جدی نگیرید، آنچه مهم است این است كه بتوانیم این فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و دلایل پیروزی خود را در صحنه‌های مختلف به نسل جدید انتقال دهیم و یقینًا در دهه پنجم انقلاب و پیمودن گام دوم كه ترسیمش توسط رهبری انجام شده است، باز برنده صحنه ملت ما هستند.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان تأكید كرد: سعادت دنیا و آخرت ما در اطاعات از رهبری و تلاش خالصانه و جانانه برای تحقق آرمان‌هایی است كه ایشان ترسیم می‌فرمایند و قطعاً ملت ما با تمام وجود می‌داند كه راه سعادت این ملت پیمودن راه انقلاب و استراتژی ترسیم شده توسط رهبری است.
انتهای پیام

captcha