مواضع رهبری برآمده از تعالیم سیاسی امام علی(ع) است
کد خبر: 3817310
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

مواضع رهبری برآمده از تعالیم سیاسی امام علی(ع) است

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مواضع رهبری برآمده از تعالیم سیاسی امام علی(ع) در نهج ابلاغه است و اکنون اگر گوش شنوایی باشد هنوز صدای خطبه های علی (ع) از مسجد کوفه به گوش می‌رسد.

مواضع رهبری برآمده از تعالیم سیاسی امام علی(ع) استبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز 15 خردادماه، در مراسم باشکوه نماز عید فطر در مصلی همدان، با اشاره به اینکه عید فطر به عنوان عید بازگشت به فطرت و سلامت نفس است، افزود: فلسفه خطبه، توجه به تزکیه نفس است، پایان رمضان را نیز آغاز پیوند با عبودیت باید دانست.
وی تصریح کرد: در ماه رمضان به سمت پروردگار حرکت کردیم و پس از این ماه می‌شود اتصال به خداوند متعال را استمرار داد.
حجت الاسلام شعبانی موثقی همچنین ادامه داد: دعا کنیم از هواهای نفسانی دور شویم چراکه انسان با سلامت و توجه به ملکوت و فطرت خدا زاده شده است و عید فطر بازگشت به خداست.
وی خواستار توجه جوانان به نماز شد و گفت: آنچه امروز جامعه را از منجلاب ظلم و فساد بازداشته نماز و عبودیت خداوند متعال است.
وی در خطبه دوم با بیان اینکه حضور مردم دارالمومنین در راهپیمایی روز قدس با همه مشکلات اقتصادی نشان از درک بالای سیاسی و اجتماعی آنها بود.
وی تصریح کرد: عظمت امروز و آنچه امروز از اسلام باقی است نشان از عظمت امام (ره) و رهنمودهای رهبر انقلاب است.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: اگر امروز علم هدایتی در عالم بلند شده است، نشان از بنیان درست و الهی بوده که بنیان گذار جمهوری اسلامی در دنیا پایه گذاری است.
وی افزود: اگر امروز تشیع در دنیا عظمت داشته و کشورهای اروپایی آمده و با آموزش و نشر انقلاب در کشورهای خود حرکت‌های سیاسی را هدایت میکنند، همه از آرمان‌های انقلاب الگو برداری شده‌اند.
امام جمعه همدان عظمت اسلام و ‌تشیع را مرهون رهنمودهای امام خمینی (ره) دانست و گفت: امروز مواضع رهبری برآمده از تعالیم سیاسی امام علی (ع) بوده، جوانان اگر هنوز دغدغه‌مند باشند با انس با قرآن و نهج‌البلاغه می‌توانند در همه عرصه‌ها پیشگام باشند.
وی افزود: مواضع رهبری برآمده از تعالیم سیاسی امام علی(ع) در نهج ابلاغه است و اکنون اگر گوش شنوایی باشد هنوز صدای خطبه های علی (ع) از مسجد کوفه به گوش می‌رسد.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه تصریح کرد: امروز اگر از برکت حضور امام علی (ع) محروم هستیم اما راه و منش امام همواره در زندگی های ما نمایان است.
وی در پایان افزود: یادی کنیم از انقلاب‌گران ۱۵ خرداد که استمرار راه آنها به عهده ما بوده که از این حرکت و پر خیر و برکت را ادامه داده و الگو بگیریم.
انتهای پیام

captcha