۲۲۷ رقبه صنعتی در زنجان وجود دارد
کد خبر: 3817588
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

۲۲۷ رقبه صنعتی در زنجان وجود دارد

گروه اجتماعی ــ معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۲۷ رقبه صنعتی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۶۱ رقبه فعال است.

۲۲۷ رقبه صنعتی در زنجان وجود داردداود قاسملو، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: موقوفات می‌تواند در حوزه فعالیت‌های اقتصادی نیز باشد و به رونق تولید و افزایش اشتغال کمک کند که در همین راستا اداره اوقاف اقداماتی را در حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و نیز اشتغال افراد انجام داده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 27 هزار رقبه در استان زنجان وجوددارد که از این آمار ۲۲۷ رقبه، در امر تولید فعال هستند که هم به نوعی حمایت از کالای داخلی و صیانت از اشتغال محسوب می‌شود.
معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: از مجموع ۲۲۷ رقبه صنعتی در استان ۶۱ رقبه در حال حاضر فعال است و دیگر رقبات صنعتی استان نیز در حال اخذ مجوز و یا پروانه هستند.
وی با اشاره به اشتغالزایی برای 50 هزار نفر از محل فعالیت رقبات کشاورزی، صنعتی، معدنی، خدماتی و مسکونی بیان کرد: البته به دنبال احصای سایر موقوفات صنعتی و اشتغالزایی برای تعداد بیشتری از افراد هستیم.
قاسملو با اشاره به اینکه فعالیت موقوفات و رقبات در بخش صنعتی دقیقا بر اساس نیات واقفان انجام می‌شود، ابراز کرد: عواید موقوفات فعال در این بخش عینا به خود منطقه‌ای که وقف شده است برمی‌گردد.
این مسئول خاطرنشان کرد: اخیرا امکان تولیت وقف توسط خود واقف نیز ایجاد شده است. این موضوع به معنای آن است که خود واقفان می‌توانند بر هزینه‌کرد موقوفات نظارت داشته و در جریان هزینه‌کرد آن قرار بگیرند.
انتهای پیام

captcha