زنجان، پایلوت پیشگیری از طلاق و اعتیاد شود
کد خبر: 3818037
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
مرادی تأکید کرد:

زنجان، پایلوت پیشگیری از طلاق و اعتیاد شود

گروه اجتماعی- معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه طلاق و اعتیاد نه تنها خود آسیب است، بلکه می‌تواند زمینه‌ساز بروز آسیب‌های دیگر باشد، گفت: زنجان، پایلوت پیشگیری از طلاق و اعتیاد شود.

زنجان، پایلوت پیشگیری از طلاق و اعتیاد شودبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی امروز 19 خردادماه در ستاد صیانت از نهاد خانواده اظهار کرد: «طلاق» و  «اعتیاد» دو  آسیب محوری به‌شمار می‌رود و می‌تواند بسترساز بروز آسیب‌‌های دیگر باشند، از همین‌رو باید به شکل ویژه این دو موضوع و کنترل آن‌ها را مورد توجه قرار داد.
وی به تمرکزگرایی برای پیشگیری و کنترل این دو آسیب و پرهیز از مدیریت پراکنده منابع تأکید کرد و افزود: یکی از برنامه‌های امسال این است که استان زنجان برای پیشگیری از شیوع طلاق و اعتیاد پایلوت شود؛ مشروط بر اینکه زمینه برای هم‌افزایی در اعتبارات و اقدامات فراهم شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ارائه مشاوره‌های مدبرانه، آموزش‌های قبل از ازدواج و تولید محتوا نقش به‌سزایی در کاهش آمار طلاق ایفا می‌کند، افزود: آنچه اهمیت دارد، خروجی مجموعه اقداماتی است که دستگاه‌های مختلف در این راستا انجام می‌دهند. تاکنون نیز نتایج به دست آمده خوب بوده است ولی باید به سمت نتایج مطلوب‌تر حرکت‌ کنیم.
این مسئول تصریح کرد: برای هم‌افزایی برنامه‌ها و طرح‌ها در حوزه پیشگیری از طلاق و ترویج ازدواج، ضروری است که مدیران دستگاه‌ها، سه محور از اقداماتی که سال گذشته اجرایی کرده‌اند و میزان اعتبار تخصیصی برای هر کدام از اقدامات را احصا کرده و ارائه دهند. همچنین هر کدام از دستگاه‌ها باید تعیین کنند که در راستای ارائه مشاوره، آموزش‌های پیش از ازدواج، حمایت از زنان آسيب‌دیده و تولید محتوا چه برنامه‌هایی در دستور کار دارند.
مرادی نافچی ادامه داد: علاوه بر این، دفتر امور اجتماعی استانداری باید در راستای پایلوت کردن استان برای پیشگیری از طلاق و اعتیاد، طرحی مشتمل بر جامعه هدف، روش‌ها و دستگاه‌هایی که باید برای تحقق ماموریت مشارکت کنند، تهیه کرده و جهت جذب حمایت‌های ملی به سازمان امور اجتماعی وزارت کشور ارسال کند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه زنجان در زمینه طلاق و اعتیاد، جزو سالم‌ترین استان‌ها است و آمار شیوع این دو آسیب پایین است، افزود: ستاد صیانت از نهاد خانواده باید نقش اتاق فکر را ایفا کرده و برای هر دستگاه، ماموریتی تعریف کند. علاوه بر این، باید مسئولیت جدیدتری بر عهده سمن‌ها بگذاریم؛ چراکه اهداف تعیین شده را مدبرانه و با بیشترین سرعت محقق می‌کنند.
انتهای پیام
captcha