سنت‌های جاهلانه مدرن؛ سنگ پیش پای ازدواج جوانان
کد خبر: 3818464
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

سنت‌های جاهلانه مدرن؛ سنگ پیش پای ازدواج جوانان

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه به دلیل آلوده شدن فضای فرهنگی کشور به سنت‌های جاهلانه، آمارهای نگران‌گننده‌ای در خصوص ازدواج و طلاق مشاهده می‌شود و این سنت‌ها جلوی ازدواج آسان را گرفته است.

سنت‌های جاهلانه مدرن؛ سنگ پیش پای ازدواج جوانانحجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: سنت‌های جاهلانه مدرن به جامعه ما تسری پیدا کرده و افراد مسئول حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، وظیفه سنگینی در روشنگری مردم برعهده دارند.

وی ادامه داد: تشریفات سنگینی که مردم برای ازدواج قائل هستند و و هزینه‌های هنگفت آن، یک قانون نانوشته است که بر گردن عروس و داماد و خانواده‌های آن‌ها تحمیل می‌شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مهریه‌های سنگین، مصداقی از مصادیق سنت‌های جاهلانه است که باید توسط بزرگان و چهره‌های مطرح و معروف جامعه شکسته شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل آلوده شدن فضای فرهنگی کشور به سنت‌های جاهلانه، آمارهای نگران‌گننده‌ای در خصوص ازدواج و طلاق مشاهده می‌شود و در سال 97 رشد آمار طلاق بیش از رشد تعداد ازدواج‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج مردان 27 سال است، ابراز کرد: 4 میلیون و 376 هزار نفر اشخاص بالای 32 سال در کشور هستند که هنوز ازدواج نکردند و بالا رفتن سطح توقعات و تشریفات به این موضوع دامن می‌زند.

دولابی به ترویج ازدواج‌های آسان در جامعه تأکید کرد و افزود: اقدام عملی و ترویج فرهنگ صحیح اسلام، به ازدواج‌های آسان و اصولی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.
انتهای پیام
captcha