روزی به نام خیرین انتخاب شود
کد خبر: 3818749
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

روزی به نام خیرین انتخاب شود

گروه اجتماعی ــ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عملکرد خیریه‌ها منسجم‌تر انجام شود، افزود: باید روزی را به عنوان روز خیرین انتخاب کرد که در این روز همه فعالیت‌های خیرین در نمایشگاه در معرض دید قرار بگیرد و از مردم، استان‌ها و کشور‌های مختلف نیز برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شود.

خیران زنجانی در کشور پیشتاز هستند/آموزش کارهای خیرخواهانه در کشور فراگیر شودبه گزارش ایکنا از زنجان، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه سه‌شنبه، 21 خردادماه در نشست خبری که در ساختمان انجمن کلیوی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: برای هدفمند شدن و بهبود عملکرد خیریه‌ها باید سازمانی تشکیل شود تا در مورد موضوعات مهم به بحث و گفت‌وگو و ارائه راهکار بپردازد.

وی با اشاره به اینکه 120 هزار خیر در استان زنجان وجود دارد، بیان کرد: از طرفی بخش قابل توجهی از کمک‌های مردمی از طریق پول قلک‌ها جمع‌آوری می‌شود که این مبالغ گره‌های مهمی را باز می‌کند و نتیجه آن به خیران بازمی‌گردد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: در استان 5000 حامی وجود دارد و باید خیریه‌ها کارهایی را انجام دهند که مردم قارد به انجام دادن آن‌ها نیستند و تدوین برنامه‌ها به شکل یکپارچه و قابل بازآموزی به دیگران باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با آموزش، اظهار کرد:‌ همان‌طور که در روز عاشورا در استان زنجان، مجموعه‌ای بزرگ و هم‌نوا دیده می‌شود که این هم‌نوایی نوعی آموزش است و باید خوب منتقل و منسجم کنیم، کارهای خیر نیز می‌تواند از طریق آموزش به دیگران منتقل شود.

وی در ادامه افزود: زنجان باید در زمینه خیریه پیشتاز باشد، خوشبختانه هیچ خیریه‌ای در استان زنجان متکی به دولت نیست ولی این به این معنی نیست که این خیرین به دولت بی‎اعتنا هستند بلکه به این معنی است که متکی به خود هستند و به دولت تکیه نکرده‌اند.

آقامحمدی افزود: باید روزی را به عنوان روز خیرین انتخاب کرد که در این روز همه فعالیت‌های خیرین در یک نمایشگاه در معرض دید قرار بگیرد و از مردم، استان‌ها و کشور‌های مختلف نیز برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شود که محل برگزاری این نمایشگاه استان زنجان باشد.

انتهای پیام

captcha