تلاش مادر همدانی برای تربیت کوچک‌ترین حافظ خردسال غرب کشور
کد خبر: 3819278
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰

تلاش مادر همدانی برای تربیت کوچک‌ترین حافظ خردسال غرب کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مادر محمدرضا خزایی، نخبه قرآنی استان همدان، با اشاره به اینکه حافظ ۴ جزء قرآن هستم و این توفیق به دلیل علاقه وافرم به قرآن در حین کار با پسرم برایم حاصل شده، بیان کرد: محمدرضا به عنوان کوچک‌ترین حافظ خردسال همدان و کوچک‌ترین حافظ خردسال غرب کشور شناخته خواهد شد.

علاقمندی مادر همدانی به تربیت کوچک‌ترین حافظ خردسال غرب کشورسهیلا جعفری، مادر محمدرضا خزایی، نخبه قرآنی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: محمدرضا از همتایان قرآنی خود همواره چند گامی جلوتر بوده است.

وی با بیان اینکه محمدرضا 8 ساله، اکنون حافظ 18 جزء قرآن است، افزود: پسرم با حضور در جامعة‌القرآن خردسالان شعبه خواجه رشید همدان، توانست دوره‌های روخوانی و روان خوانی قرآن را طی 3 ماه بگذراند، در حالی که بسیاری از همتایان قرآنی او این دوره‌ها را طی 9 ماه گذرانده‌اند.
جعفری اضافه کرد: پس از گذشت 6 ماه زمانی، که دوستانش به تازگی دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی را تمام کرده بودند، محمدرضا حافظ 2 جزء پایانی قرآن کریم شد. پس از آن به دلیل ابتلای پسرم با بیماری سینوزیت در سال اول و دوم دبستان، کار حفظ قرآن را با حفظ روزانه چند صفحه از قرآن تا 12 جزء پیش برد.

مادر محمدرضا خزایی با اشاره به اینکه حضور یک مربی قرآن می‌تواند در پیشبرد بهتر امر حفظ مؤثر واقع شود، گفت: با گذشت زمان و بهبودی پسرم، کار حفظ مجدد با حضور در جامعةالقرآن از سر گرفته شد و با یاری خداوند با حفظ روزانه 2 صفحه از قرآن کریم، محمدرضا تا پایان تابستان سال جاری حافظ کل قرآن می‌شود.

وی با بیان اینکه کار حفظ قرآن سخت و زمان‌بر است، گفت: با حفظ 12 جزء باقی مانده، محمدرضا به‌ عنوان کوچک‌ترین حافظ خردسال همدان و به تعبیر روشنیان، مدیر جامعة‌القرآن شبعه خردسالان همدان، به‌ عنوان کوچک‌ترین حافظ خردسال غرب کشور شناخته خواهد شد.

جعفری با اشاره به اینکه خود علاقه بسیاری به حفظ قرآن دارد، گفت: مشوق اصلی در امر حفظ قرآن پسر و دخترم، خودم بودم به‌گونه‌ای که دخترم نیز توانست با هدایت و راهنمایی‌های من حافظ 3 جزء قرآن شود اما این نکته را نباید فراموش کرد که من و فرزندانم به‌ویژه محمدرضا در مسیر حفظ قرآن از بسیاری خوشی‌ها و لذت‌های دنیا زدیم.
این مادر قرآنی با اشاره به اینکه تحصیلات دانشگاهی‌اش ادبیات عرب و آشنا و برخوردار از صوت و لحن زیبای عربی است، گفت: اکنون حافظ 4 جزء قرآن هستم که این توفیق نیز به دلیل علاقه وافرم به قرآن در حین کار با پسرم برایم حاصل شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدارس و حتی سیستم آموزشی کشور به قرآن و برنامه‌های قرآنی بی‌اعتناست، ابراز کرد: مدیر و معلم قرآن مدرسه‌ای که پسرم در آن درس می‌خواند با گذشت 3 سال از کار حفظ محمدرضا و حفظ 18 جزء قرآن، هیچ اطلاعی از او و استعداد قرآنی‌اش تا زمان گرفتن کارنامه او در خرداد‌ سال جاری نداشتند.

جعفری با اشاره به اینکه تا‌کنون مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی شامل حال پسرش نمی‌شده است، ادامه داد: طی این سه سال محمدرضا توانسته در مسابقات قرآن سپاه طی سه سال متوالی رتبه اول و دوم رشته حفظ را از آن خود کند.

این مادر قرآنی گفت: محمدرضا به برکت حفظ قرآن، قدرت یادگیری‌اش بسیار خوب شده است؛ به‌ گونه‌ای که یکی از شاگردان ممتاز مدرسه خود است.
انتهای پیام

captcha